Zoekfilters
› Management algemeen (11)
› Algemene sociale weten... (6)
› Didactiek (4)
» Toon alle opties (15)
› Taal BVE-sector (MBO +... (4)
› Bedrijfseconomie (3)
› Exacte vakken en infor... (3)
› Gezondheidsvakken, lic... (3)
› Journalistiek (3)
› Leidinggeven, coachen (3)
› Mens en maatschappij H... (3)
› Wiskunde algemeen (3)
› (Instrumentele) vaardi... (2)
› Nederlandse taal- en l... (2)
› Onderwijskunde (2)
› Recht algemeen (2)
› Technische en nautisch... (2)
› Welzijnswerk (2)
Nieuwe titels (77)

Maatwerkeditie Boekhouden voor het hbo deel 2: theorie en opgaven
HAN - TCA-ACS
Paperback || Boom
Dit is een maatwerkeditie samengesteld voor de HAN met delen uit Boekhouden voor het hbo deel 2 Theorie en opgavenboek (derde druk) en geeft ook toegang tot de bijbehorende website.
Boekhouden voor het hbo is een serie boeken voor het economische onderwijs in het hbo. Dit tweede deel behandelt twee grote onderdelen van het vak: boekhouden voor industriële ondernemingen (deel A) en fiscale verslaggeving, deelnemingen en consolidatie, fusies en overname (deel B).
Boekhouden voor het hbo is ee...

Ethiek in het sociaal domein
Paperback || Rutger van Eijken || Boom
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met o.a. het online boek
‘Ethiek in het sociaal domein’ neemt je mee op een reis door je ethisch bewustzijn. Jouw persoonlijke zoektocht als toekomstig sociaal werker staat centraal. Je maakt kennis met ethiek, van klassieke theorieën tot hedendaagse ethische vraagstukken, en leert dit direct toepassen op casussen uit het sociaal werk. Door deze focus op het werkveld en de hedendaagse wereld, zonder daarbij de filosofische theorie teveel...

Lean Productie Systeem
Hoe Toyota productie en logistiek succesvol maakt
Paperback || Tim Wolput, Mariël Koopmans & Jan Wijnand Hoek || Boom
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Toyota staat bekend als één van de meest succesvolle autoproducenten ter wereld. De Lean productiewijze wordt door menig producent gekopieerd om zo de effectiviteit en efficiëntie van Toyota te evenaren. Het Toyota Productie Systeem (TPS) heeft als doel het leveren van de juiste klantwaarde in de juiste hoeveelheid op het juiste moment. Toyota doet dit door voortdurend verbeteringen en innovaties in de dage...

Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
Paperback || Iris van Hest || Boom
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...

Pathologie voor verpleegkundigen met MyLab
Paperback || Aline Bouwes e.a. || Pearson Benelux B.V.
Pathologie voor verpleegkundigen geeft een overzicht van de meest voorkomende en meest relevante aandoeningen bij de mens waarmee verpleegkundigen te maken zullen krijgen in het verpleegkundig proces. De behandelde aandoeningen sluiten zeer goed aan bij het curriculum van de bachelor verpleegkunde in Nederland en België. Het boek is ook goed te gebruiken voor andere verpleegkundige en paramedische opleidingen.
Het boek bestaat uit 3 delen:
Deel 1 behandelt algemene informatie over het ontsta...

Legal Design Thinking
Ontwerpen voor toegankelijk recht
Paperback || Ineke van den Berg & Peter van den Heuvel || Coutinho
Legal design is een interdisciplinaire ontwerpaanpak om juridische problemen te voorkomen of op te lossen. Voorbeelden van ontwerpen zijn toegankelijke documenten, laagdrempelige dienstverlening, gebruiksvriendelijke apps en toegankelijke rechtspleging. Het sluit aan bij de rechtsbehoeften van mensen, en het doel is dat de toegang tot recht voor iedereen mogelijk wordt.
Basisboek legal design beschrijft de kernconcepten die van belang zijn bij legal design, zoals inleven in de ander, met ande...

Basisboek schrijven voor media / Druk 1
Van journalistieke content tot infotainment
Paperback || Wouter Janssen || Coutinho
Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om in elke situatie de juiste keuzes te maken.
Het boek concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. De auteur behandelt genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand...

Goedgeletterd - leerboek alfabetisering - deel 1
Paperback || Nelleke Koot || Coutinho
Het geven van goed NT2-onderwijs aan alfa-cursisten kan een uitdaging zijn. Zo hebben cursisten vaak verschillende achtergronden en leerprofielen. De leergang Goedgeletterd biedt de mogelijkheid tot maatwerk. Cursisten die met Goedgeletterd werken, leren hun eigen leertraject vorm te geven en keuzes te maken in hoe ze de leerdoelen willen bereiken.
Met Goedgeletterd kunnen cursisten hun taalniveau verhogen tot niveau Alfa C. Naast de taalvaardigheden lezen, schrijven, spreken en luisteren is ...

Rapporteren in opdracht
Project - proces - product
Paperback || Elly Straatman || Coutinho
Tijdens hun studie maken voltijd- en deeltijdstudenten op diverse momenten kennis met de beroepspraktijk van hun opleiding. Ze voeren projecten uit, werken in labs aan praktijkopdrachten, lopen stage en voeren een afstudeeropdracht uit voor een organisatie in het beroepenveld.
Rapporteren in opdracht helpt voltijd- en deeltijdstudenten uit het economische, technische en sociale domein bij het uitvoeren van praktijkopdrachten die uitmonden in een schriftelijk beroepsproduct. Ze doorlopen in di...

Storytelling in de praktijk
Creatief schrijven voor een merk
Paperback || Maarten van der Meulen || Coutinho
Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en marketeers. Storytelling in de praktijk helpt je om verhalen uit de organisatie te verzamelen, om ze op te schrijven en om ze te vertalen naar creatieve communicatie-uitingen.
Storytelling in de praktijk leert je om ...