Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (2)
Verschijningsjaar
2023 (2)

Nieuwe titels (3)

Een overzicht van nieuwe studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

20,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Superhero of Designzero?

Over het grenswerk van de social designer in de zorg

2023 || Paperback || Lieke De Kock e.a. || HKU Press

In 'Superhero of designzero?' ontrafelen onderzoeker Lieke de Kock en ontwerper Joost van Wijmen de complexe rol van de kunstenaar die binnen de grillige praktijk van de ouderenzorg werkt.

Op een realistische, eerlijke, soms ongemakkelijke manier wordt het complexe

werk van de social designer in relatie tot zijn omgeving ontleed. Aan de hand van

ervaringen uit de praktijk ontvouwt zich een moeras van verschillende opdrachten, rollen, posities, machtsstructuren, achtergronden en bedoelingen di...

19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,95
+
Bestel

Anders willen, Anders denken, Anders doen

2023 || Paperback || Marleen Kaijen || Ten Brink Uitgevers

Kan het werken aan onderwijsinnovatie op zo’n manier dat docenten een plek aan het roer innemen? En dat daarmee de innovaties hun weg vinden naar de onderwijspraktijk?

Anders willen, anders denken, anders doen. Docenten aan het roer bij onderwijsinnovatie in het hbo is geschreven voor adviseurs, coaches en leidinggevenden die zich afvragen : kan het ook anders? Dit boek vertrekt vanuit de stelling dat hiervoor andere manieren van denken en doen nodig zijn in de onderwijsorganisatie. Je word...

46,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 43,70
+
Bestel

10 denkkaders voor schoolleiders om leren zichtbaar te maken

Hoe je overtuigingen het schoolsucces positief kunnen beïnvloeden

2022 || Hardcover || Marita Weener || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin.

Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je

denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer

e¬ ect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf.

Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders

een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve

interventie...