Studieboeken (68)

24,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

Paperback || Henk Donkers, Selma Markhorst & Marij Smits || Coutinho

Journalistiek schrijven vraagt een kritische geest en gevoel voor taal en doelgroepen. Alleen kennis van een onderwerp is niet genoeg. Maar het is ook een ambacht. Dit boek biedt studenten en afgestudeerden praktische strategieën en tips om helder, toegankelijk en aantrekkelijk te leren schrijven.

In Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs ligt de nadruk op vaardigheden en komt de theorie aan bod waar dat nodig is. In deel 1 gaan de auteurs in op het schrijfproces: een artikel voorbe...

39,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 37,53
+
Bestel

De Imagineer / druk 1

Ontwerp beleving met betekenis

Paperback || Gabrielle Kuiper & Bert Smit

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.

Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier ...

33,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Communicatieonderzoek / druk 6

Een strategisch instrument

Paperback || Marius Hogendoorn || Coutinho

Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.

Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepr...

28,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Congruente overheidscommunicatie

Aansluiten bij communicatiebehoeften van burgers

Paperback || Hans Siepel, Frank Regtvoort, Gerald Morssinkhof & Floor de Ruiter

Congruente overheidscommunicatie biedt een leidraad voor effectieve overheidscommunicatie die aansluit bij de maatschappelijke communicatiebehoeften van burgers. Eerst beschrijft het de essenties van de overheid en haar communicatie, de turbulentie in onze samenleving en de weerslag daarvan op de overheid. Daarna geeft dit boek een advies over de invulling van de overheidscommunicatie. Kern van dat advies is de keuze voor een nieuw paradigma gebaseerd op twee vertrekpunten: een externe commun...

30,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 29,40
+
Bestel

Journalistiek van nu

Maatschappijgericht en multimediaal

Paperback || Harrie Kiekebosch

Journalisten krijgen steeds meer een dubbele rol. Enerzijds moeten zij nieuwsfeiten omzetten in snelle, lezersgerichte teksten, video's en foto's en anderzijds vraagt de maatschappij meer en meer om duiding. Studieboeken gaan nog altijd vooral over traditionele journalistiek, maar de opleidingen vragen om een basisboek dat alle (nieuwe) vormen van journalistiek behandelt. Journalistiek van nu voldoet aan die vraag.

Dit is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal st...

32,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 30,88
+
Bestel

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Paperback || Marinel Gerritsen & Marie-Thérèse Claes || Coutinho

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien.

Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culture...

40,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Het event als strategisch marketinginstrument / Druk 2

Paperback || Dorothé Gerritsen & Ronald van Olderen || Coutinho

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

Het event als strategisch marketinginstrumen...

34,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Diversity competence / Druk 1

Cultures don't meet, people do

Paperback || Edwin Hoffman & Arjan Verdooren || Coutinho

In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden een belangrijk thema geworden. Kennis over cultuur en cultuurverschillen is in de complexe, globaliserende wereld van vandaag echter lang niet altijd genoeg.

In dit volledig Engelstalige boek is het uitgangspunt dan ook interpersoonlijke communicatie in plaats van interculturele communicatie: de ont...

32,50
Leverbaar vanaf 25 januari
met 5% korting 30,88
+
Bestel

Inleiding organisatiekunde / Druk 7

Paperback || Loek ten Berge & Marco Oteman || Coutinho

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...

14,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 13,30
+
Bestel

Werkboek communicatieadvies / druk 1

Fasen, rollen en kernvragen

Paperback || P. 't Lam