Studieboeken (46)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

41,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 39,43
+
Bestel

Inleiding organisatiekunde / Druk 7

2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...

27,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 26,13
+
Bestel

Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

2010 || Paperback || Henk Donkers e.a. || Coutinho || ook als eBook

Journalistiek schrijven vraagt een kritische geest en gevoel voor taal en doelgroepen. Alleen kennis van een onderwerp is niet genoeg. Maar het is ook een ambacht. Dit boek biedt studenten en afgestudeerden praktische strategieën en tips om helder, toegankelijk en aantrekkelijk te leren schrijven.

In Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs ligt de nadruk op vaardigheden en komt de theorie aan bod waar dat nodig is. In deel 1 gaan de auteurs in op het schrijfproces: een artikel voorbe...

60,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 57,48
+
Bestel

Basisboek marketingcommunicatie / Druk 3

2016 || Paperback || Esther de Berg e.a. || Coutinho || ook als eBook

Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.

De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en...

37,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 36,05
+
Bestel

Personeelsmanagement nader becijferd / Druk 4

2018 || Paperback || Karin Potting || Coutinho || ook als eBook

'Harde' financiële gegevens kunnen de HR manager helpen beslissingen te nemen die de organisatie versterken. Ook wordt het steeds belangrijker om te weten welk effect het menselijk gedrag kan hebben op de performance van een organisatie.

In Personeelsmanagement nader becijferd wordt aan de hand van vele voorbeelden geïllustreerd hoe inzichtelijk gemaakt kan worden wat de toegevoegde waarde is van een goed HR beleid. Het boek laat zien hoe organisaties de financiële consequenties van hun pe...

39,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 37,53
+
Bestel

Diversiteitscompetentie / Druk 1

Niet culturen, maar mensen ontmoeten elkaar

2018 || Paperback || Edwin Hoffman e.a. || Coutinho || ook als eBook

In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden een belangrijk thema geworden. Kennis over cultuur en cultuurverschillen is in de complexe, globaliserende wereld van vandaag echter lang niet altijd genoeg.

Het uitgangspunt van dit boek is dan ook interpersoonlijke communicatie in plaats van interculturele communicatie: de ontmoeting tussen mensen...

36,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 34,68
+
Bestel

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

2016 || Paperback || Marinel Gerritsen e.a. || Coutinho || ook als eBook

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien.

Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culture...

45,95
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 43,65
+
Bestel

Het event als strategisch marketinginstrument / Druk 2

2017 || Paperback || Dorothé Gerritsen e.a. || Coutinho || ook als eBook

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

Het event als strategisch marketinginstrumen...

39,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 37,53
+
Bestel

Diversity competence / Druk 1

Cultures don't meet, people do

2018 || Paperback || Edwin Hoffman e.a. || Coutinho || ook als eBook

In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden een belangrijk thema geworden. Kennis over cultuur en cultuurverschillen is in de complexe, globaliserende wereld van vandaag echter lang niet altijd genoeg.

In dit volledig Engelstalige boek is het uitgangspunt dan ook interpersoonlijke communicatie in plaats van interculturele communicatie: de ont...

26,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 25,18
+
Bestel

Basisboek schrijven voor media / Druk 1

Van journalistieke content tot infotainment

2021 || Paperback || Wouter Janssen || Coutinho || ook als eBook

Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om in elke situatie de juiste keuzes te maken.

Het boek concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. De auteur behandelt genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand...

44,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 42,28
+
Bestel

De Imagineer / druk 1

Ontwerp beleving met betekenis

2011 || Paperback || Gabrielle Kuiper e.a. || Coutinho || ook als eBook

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.

Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier ...