Studieboeken (11)

24,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Dynamics in economic geography

Changing views on industrial location and regional development

Paperback || Oedzge Atzema, Ton van Rietbergen, Jan Lambooy & Sjef van Hoof

What is happening where? And why there? These are the geographer's main questions. The economic geographer mainly focuses in this connection on the location and regional distribution of producers and consumers. Locational preferences and regional development are traditionally explained on the basis of spatial cost and profit differences among countries, regions and cities. There are however also other explanations such as the role of the regional culture, the effectiveness of planological pol...

33,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 31,83
+
Bestel

De essentie van administratieve organisatie / Druk 2

Paperback || Wim Fennis & Jan-Pieter Schilderinck || Coutinho

Studenten hebben vaak moeite om complexe administratief-organisatorische en logistieke bedrijfsprocessen te doorgronden. Essentie van administratieve organisatie biedt een begrijpelijke en overzichtelijke inleiding in de administratieve organisatie (AO).

Het boek bespreekt in drie delen de functionele processen van de drie belangrijkste bedrijfstypen: handelsondernemingen, industriële ondernemingen en dienstverlenende ondernemingen. Met behulp van schema's, vragen en cases kunnen studenten ...

24,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde / Druk 2

Kwantitatieve methoden met Exceltoepassingen

Paperback || Donald van As & Jaap Klouwen || Coutinho

Studenten van economische studies moeten beschikken over parate kennis van en ervaring met het werken met kwantitatieve gegevens. Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde biedt studenten die kennis en ervaring.

In dit boek staan de twee belangrijkste wiskundige basisfuncties centraal: de lineaire en de exponentiële functie. Alle toepassingen van deze functies en hun onderlinge verbanden komen aan de orde, met veel aandacht voor wiskundige bewerkingen. Daarnaast verkent Basisboek wiskunde ...

28,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Het erfgoeduniversum / druk 1

Een inleiding in de theorie en praktijk van cultureel erfgoed

Paperback || Marlite Halbertsma & Marieke Kuipers

Cultureel erfgoed is actueler dan ooit. Wie aan cultuur doet, kan nauwelijks om het erfgoed heen dat het verleden ons heeft nagelaten in de vorm van kunstwerken, historische gebouwen en oude steden, tradities en cultuurlandschappen. Cultureel erfgoed valt niet weg te denken uit onze vrijetijdsbesteding en het toeristische aanbod. Het Erfgoeduniversum is het eerste Nederlandstalige studieboek dat de algemene thematiek van cultureel erfgoed behandelt aan de hand van voorbeelden uit de hele wer...

38,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 36,58
+
Bestel

Het merk voorbij / druk 1

Handboek voor identiteit en imago

Paperback || Rudy van Belkom || Coutinho

Steeds meer schandalen komen aan het licht, en het vertrouwen in organisaties is historisch laag. Toch zijn er nog steeds veel organisaties die zich beter voordoen dan dat zij in werkelijkheid zijn. Bewapend met het internet is de consument machtiger dan ooit. De relatie die hij met een bedrijf heeft, is gelijkwaardiger, persoonlijker en transparanter geworden. Het merk voorbij laat zien dat bedrijven hier in hun communicatie rekening mee moeten houden: identiteit en imago zijn meer dan het b...

19,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 18,05
+
Bestel

Doing in-company research projects

a step by step approach

Paperback || Arjan de Bont || Coutinho

Many business schools include compulsory in-company research projects. Typically, these projects require that research activities converge into well-founded, practically relevant recommendations for management.

This book helps students do in-company research via a straightforward step-by-step approach. After mapping out information gaps, research questions are addressed by systematically collecting and analyzing data. The research findings help formulate practical recommendations. Each step i...

29,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Risico- en crisiscommunicatie / Druk 4

Paperback || Frank Regtvoort & Hans Siepel

Risico's en crises maken deel uit van ons dagelijks leven. Rampen dichtbij en ver weg treffen grote groepen mensen en vragen om betekenisvolle risico- en crisiscommunicatie vanuit overheden en bedrijven. Communicatie over risico's en tijdens crises is daarom een belangrijk onderdeel van het werkveld van de communicatieprofessional.

Met Risico- en crisiscommunicatie verwerft de lezer de kennis en inzichten om effectief en efficiënt over risico's en crises te communiceren. De auteurs bespreken...

40,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Verkeer en vervoer in hoofdlijnen / Druk 3

Paperback || Bert van Wee & Jan Anne Annema || Coutinho

Mensen verplaatsen zich en goederen worden vervoerd. Aan dit eenvoudige gegeven zitten heel wat aspecten vast. Hoe zit bijvoorbeeld het verkeers- en vervoerssysteem in elkaar? Wat zijn de effecten ervan op bereikbaarheid, veiligheid en milieu? En op basis waarvan wordt het verkeers- en vervoersbeleid gevoerd? Deze vragen staan centraal in de derde, herzien uitgave van Verkeer en vervoer in hoofdlijnen,/i>.

De auteurs maken gebruik van inzichten uit de economie, ruimtelijke wetenschappen, civ...

28,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Interviewen / Druk 2

Onthullend en respectvol

Paperback || Michelle van Waveren

Vraaggesprekken op radio, televisie en in de krant wekken soms de indruk dat goed interviewen een kwestie is van doordrammen, klemzetten en afdwingen. Je kunt echter ook zonder harde vraagtechnieken kritisch zijn. Hoe je op een respectvolle manier onthullende informatie naar boven kunt halen, leer je uit dit boek.

In Interviewen wordt het journalistieke vraaggesprek in de eerste plaats benaderd als sociale interactie, waarbij het effectief inzetten van bepaalde technieken kan leiden tot een ...

25,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,75
+
Bestel

Praktijkonderzoek in marketing en communicatie / Druk 1

Van probleem naar advies

Paperback || Boudewijn Raessens || Coutinho

Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven.

Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor da...