Basisboek schrijven voor media / Druk 1

Van journalistieke content tot infotainment

Voorzijde
26,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 25,18 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789046907351
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Wouter Janssen
Druk: 1
Relevante opleidingen: Creative Business Finance & Control
Pagina's: 200
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool van Amsterdam
Categorie: Economie & management
NUR: Journalistiek

Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om in elke situatie de juiste keuzes te maken.

Het boek concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. De auteur behandelt genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand van diverse voorbeelden. Daarnaast legt het boek de nadruk op het inleven in de lezer, het structureren van teksten om de leesbaarheid te bevorderen, het gebruik van bronnen en het bedenken van verrassende invalshoeken. Via handige checklists en tips is er ook aandacht voor de presentatie en eindredactie van teksten. In het afsluitende hoofdstuk komt een aantal technologieën en trends in het huidige mediaklimaat aan bod.

Alle zeven hoofdstukken bevatten voorbeelden en opdrachten. Sommige onderwerpen zijn voorzien van aanvullende kaders met discussiepunten en verdiepende informatie. Het bijbehorende online materiaal bevat extra vragen en oefeningen.