Zoekfilters
› Ilse van Ravenstein (5)
› Betteke van Ruler (4)
› Jack Diekstra (4)
» Toon alle opties (24)
› Arnoud Thuss (2)
› Axelle de Roy (2)
› Carmine Gallo (2)
› Daniel Janssen, Mirjam... (2)
› Ellie van der Est (2)
› Erik Reijnders (2)
› Frank Oomkes, Alan Gar... (2)
› Frank Regtvoort & Hans... (2)
› Frans van Drimmelen (2)
› Govert Apol, Simone Ka... (2)
› Hans Siepel, Frank Reg... (2)
› Huib Koeleman (2)
› Louise Cornelis (2)
› Mariet Herle & Carin R... (2)
› Mariet Hermans (2)
› Marita Vos & Henny Sch... (2)
› Marius Hogendoorn (2)
› Mark Pluymaekers (2)
› Theo IJzermans & Lex E... (2)
› Theo de Joode e.a. (2)
› Tjeerd de Jong e.a. (2)
› Tobi Ringeling & Maart... (2)
› Vera de Witte (2)
› Communicatie & Talen (43)
› Schrijven & rapportere... (15)
› Communicatie (13)
» Toon alle opties (13)
› (studie)vaardigheden (5)
› Marketing (5)
› Strategische communica... (5)
› Engels (4)
› Journalistiek (4)
› Presenteren & debatter... (4)
› Marketingcommunicatie ... (2)
› Taalbeheersing (2)
› Basisvaardigheden (2)
› Lerarenopleiding (2)
› Gesprekken (2)
› Beroepsvaardigheden (2)
› Noordhoff (45)
› Boom (34)
› Adfo Groep (20)
» Toon alle opties (21)
› Adformatie Groep (11)
› Brave New Books (9)
› Coutinho (8)
› Business Contact (7)
› Vrije Uitgevers, De (6)
› Bohn Stafleu van Loghu... (5)
› Politeia (5)
› Gorcum b.v., Koninklij... (4)
› Booklight (3)
› Logikos (3)
› Academia Press (2)
› Acco (2)
› Adfo Books (2)
› Amsterdam University P... (2)
› Atlas Contact, Uitgeve... (2)
› Mens en Communicatie (2)
› Mijnbestseller.nl (2)
› Pelckmans Pro (2)
› SAGE Inc (2)
› Uitgeverij Koninklijke... (2)
› Paperback / softback (112)
› Paperback (105)
› E-book via Bookshelf (16)
» Toon alle opties (6)
Communicatiekunde algemeen (272)

Media / Druk 2
Paperback || Rob Leurs, Vincent Crone, Marleen Boer, Philip Corsius, Bas den Herder, Gyurka Jansen, Nico Kussendrager & Laura van der Vlies || Noordhoff
De verhalen die films ons vertellen, de hoge omloopsnelheid van content in nieuwe media en de commerciële aard van televisieprogramma’s zijn een intrinsiek onderdeel van onze samenleving. Hoe gaan we hiermee om?
Media sluit aan bij de vraag om toekomstbestendige beroepsvaardigheden en leert studenten de vaardigheden bij die in een dynamische mediawereld relevant zijn.
Ieder hoofdstuk besteedt aandacht aan het effectief inzetten van media in verschillende beroepspraktijken en voor versc...

Schrijfcodes / Druk 3
schrijf beter, corrigeer sneller
Paperback || Aad Lohman || Noordhoff
Schrijfcodes is een praktische hulp voor studenten bij het schrijven van zakelijke teksten. Het is een handig gebruiksboek zonder al te langdradige theorieën.
Schrijfcodes biedt hulp op twee niveaus: op micro- en macroniveau. Op microniveau worden vrijwel alle schrijfproblemen behandeld volgens het systeem: uitleg, voorbeeld en advies. Ieder probleem heeft een eigen code en is ingedeeld in een categorie als Helderheid, Gepastheid of Correctheid. Alle problemen staan overzichtelijk bij elkaar...

Interviewen in de praktijk / Druk 3
interviewers, geinterviewden en het interview
Paperback || Dick van der Lugt || Noordhoff
Interviewen in de praktijk behandelt alle aspecten van een goed interview en de kwaliteiten waarover de interviewer moet beschikken. Interviewen in de praktijk is bestemd voor studenten aan de hbo- en wo- opleidingen voor journalistiek.

Effectief en motiverend leidinggeven (e-book)
E-book via Bookshelf || Susanne Brakkee || Noordhoff
Je hoeft geen eindeloze hoeveelheid managementliteratuur door te nemen om een goede start te maken. Aan de hand van de theorie en oefeningen uit dit basisboek kun je (blijven) werken aan diverse competenties die je nodig hebt om jezelf en anderen succesvol aan te sturen.
In Effectief en Motiverend Leidinggeven komen de volgende onderwerpen aan de orde: taakgericht managen en mensgericht leidinggeven combineren, zelfbewustzijn ontwikkelen, communiceren met verstand en gevoel, omgaan met diver...

Rapport over rapporteren (e-book) / Druk 7
op papier en digitaal
E-book via Bookshelf || Wim Hoogland, Roel Dik & Ingrid Brandts || Noordhoff
- Voor allerlei opleidingen in het hoger onderwijs;
- geschikt voor zelfstudie;
- ondersteunende website.
Rapport over rapporteren is een al jaren zeer gewaardeerde methode waarmee studenten geheel zelfstandig professionele verslagen en (digitale) rapporten leren vervaardigen. Het is het enige boek over rapporteren in de vorm van een rapport.
Studenten in het hoger onderwijs kunnen zelf aan de slag met het boek (of e-book) en de bijbehorende website www.rapportoverrapporteren.noordhoff.nl. De...

Argumenteren voor juristen / Druk 3 (e-book)
E-book via Bookshelf || A.J. van Dijk, H. Conijn & L. Kamstra || Noordhoff
Argumenteren voor juristen leert tactisch, strategisch en communicatief juridisch argumenteren. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1, Argumenteren, beslaat de algemene argumentatiekennis. In deel 2, Casussen oplossen, wordt specifiek ingegaan op juridische argumentatiekennis en -vaardigheden. De student leert rechtsregels te analyseren en wetsgeschiedenissen te gebruiken. In deel 3, Handelen, staat de kennis over de tactische, strategische en communicatieve kanten van juridisch argumentere...

De ambtenaar die er werk van maakte
Paperback / softback

Basisboek Interne communicatie / Druk 8 (e-book)
E-book via Bookshelf || Eric Reijnders, Marius Hoogendoorn, Arnold Koning, Conny de Laat & Lysbeth van Silfhout || Gorcum b.v., Koninklijke Van
In het Basisboek Interne Communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.
Deze geheel herziene achtste editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Dee...

Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
Paperback / softback || Paula Zweekhorst & Peter 't Lam || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...

Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
Paperback / softback || Frank Oomkes, Alan Garner & Robin Oomkes || Boom
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...