Communicatie memo Communiceren over fuseren Fusie

Voorzijde
Achterzijde
32,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 30,88 i
+
Bestel
ISBN: 9789013077285
Uitgever: Adfo Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marten Waardenburg
Druk: 1
Pagina's: 146
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2010
NUR: Communicatiekunde algemeen

Omschrijving

Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren. Naast het informeren van alle betrokkenen zijn daarbij het motiveren van besluitvorming, het wegnemen van onrust en het kennismaken met elkaar belangrijke aandachtspunten. Doorgaans betekent een fusie een nieuwe naam en huisstijl. Ook dat aspect ligt grotendeels op het bordje van de communicatie functionarissen van beide bedrijven. Naarmate de fusiedatum nadert, krijgt Communicatie te maken met het vervaardigen van nieuwe communicatiemiddelen en het introduceren van nieuwe regels, procedures en dergelijke. En dan moeten ook de communicatieafdelingen op de fusiedatum worden geïntegreerd. Hoe u dat voor elkaar kunt krijgen, vindt u in dit handige Communicatie Memo 'Communiceren over fuseren'.