Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (29)
› Haagse Hogeschool (HHS... (21)
› Saxion (19)
» Toon alle opties (7)
› Management algemeen (18)
› (Instrumentele) vaardi... (2)
› Algemene sociale weten... (2)
» Toon alle opties (5)
Studieboeken (53)
vandaag verzonden
Duwtje in de juiste richting
Ontdek de wereld van gedragsverandering met 16 bewezen technieken
2022 || Hardcover || Joyce Croonen e.a. || Duwtje
In dit boek leer je hoe je in vier stappen zelf aan de slag kunt met de 16 meest effectieve gedragstechnieken.
Gedragsveranderaars Joyce Croonen en Liza Luesink delen de geheimen van het vak aan de hand van echte praktijkvoorbeelden. De bewezen methodes zijn succesvol toegepast bij meer dan honderd kleine en grote organisaties, van Hema tot de Belastingdienst en van de Zuidas tot Zutphen.
Dit boek pak je er regelmatig weer even bij en iedereen kan er inspiratie uithalen, zowel voor werk als p...
vandaag verzonden
Praktische grammatica Engels
2025 || Paperback || Christine House e.a. || Intertaal || met inkijkexemplaar
Praktische grammatica Engels is een leer- en oefenboek waarin de basisgrammatica van het Engels op een overzichtelijke manier wordt aangeboden en uitgelegd.
vandaag verzonden
De APA-richtlijnen uitgelegd / 3e herziene editie
Een praktische handleiding voor bronvermelding in het hoger onderwijs
2021 || Paperback || Werkgroep APA || SURF
Voor bronvermelding worden op veel hogescholen en universiteiten de APA-richtlijnen toegepast. Omdat een Nederlandse handleiding ontbrak is in 2017 De APA-richtlijnen uitgelegd uitgebracht, een door de Werkgroep APA samengestelde handleiding gebaseerd op de Amerikaanse richtlijnen. Nadat in 2020 de 7e editie van de Publication manual of the American Psychological Association is verschenen, waarbij enkele richtlijnen zijn herzien, ontstond de noodzaak ook De APA-richtlijnen uitgelegd aan te pa...
vandaag verzonden
Perspectieven op veranderen
2018 || Hardcover || Jaap Boonstra e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Er is geen beste manier van veranderen'
Iedereen die werkt, krijgt te maken met verandering. Omgaan met veranderingen heeft daarom veel belangstelling van professionals, leidinggevenden en managers. Toch behalen veel veranderingen in organisaties niet het gewenste resultaat. Dit boek ondersteunt u met praktische inzichten over het veranderen van uw organisatie. Het helpt u met het kiezen van een doordachte veranderaanpak zodat u flexibel kunt inspelen op omgevingseisen en daarmee uw organis...
vandaag verzonden
Hospitality Experience / Nederlandse editie
Een inleiding in hospitality management
2021 || Paperback || Frans Melissen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en complete inleiding in hospitality management;
- theoretische inzichten uitvoerig toegelicht met behulp van cases en praktijkvoorbeelden;
- inclusief hoofdstuk over interculturele hospitality experiences.
Deze eerste Nederlandstalige editie van Hospitality Experience biedt een boeiende introductie in de belangrijkste aspecten van hospitality management.
Op basis hiervan krijgt de lezer duidelijke antwoorden op de volgende drie hoofdvragen:
Wat is hospitality management?
Wie ...
vandaag verzonden
Email English
With new social media section and phrase bank of useful expressions
2013 || Paperback || Paul Emmerson || Macmillan
Email English will help students of English to write effective and convincing communications, whether for work or study, whether by email or via social media. Based on hundreds of real examples, Email English deals systematically with key language for constructing effective and convincing emails in English as well as developing an appropriate voice through social media. Basics, including opening and closing emails, giving information, making requests, arranging meetings and checking understan...
Business Continuity For Dummies / 1st edition
2012 || Paperback || Stuart Sterling e.a. || Wiley
The easy way to ensure your business is prepared for anything If disaster struck, could your business continue to operate? It might be a fire, flood, storm, technical failure, or a quality control failure - whichever way, how can you minimize the risk of disruption to your business? Business Continuity For Dummies clearly sets out how to identify the risks to your organization, how to create your own BCM plan, how to apply BCM in practice and what to do if the worst does happen. Assess and mi...
morgen verzonden
Cijfers Spreken / Druk 6
overtuigen met onderzoek en statistiek
2016 || Paperback || Joep Brinkman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Cijfers spreken behandelt de opzet van een onderzoek in combinatie met statistiek en de interpretatie van de resultaten. Het accent ligt daarbij op de praktische toepassing en logische begripsvorming, niet op formules.
Waarom kiezen voor Cijfers Spreken?
accent ligt op praktische toepassing en logische begripsvorming;
slaat een brug tussen theorievakken, computerpractica en projecten;
uitgebreide digitale ondersteuning voor docent en student.
Cijfers spreken benadert onderzoek vooral vanuit ...
vandaag verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Handboek strategisch eventmarketing / Druk 1
2022 || Paperback || Leon Kruitwagen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De tijd van een event om het event ligt ver achter ons. De mogelijkheden die het event biedt om de kracht van live-communicatie effectief in te zetten zijn ongekend. Met de impact van een event kun je vrijwel elke doelstelling behalen. Aantoonbaar effectief, breed inzetbaar en persoonlijk – deze eigenschappen maken het event geliefd bij directie, sales, HRM, marketing- en communicatie-afdelingen.
De eventprofessional van nu heeft dan ook meer in z’n mars dan alleen servicegeric...