Management algemeen (38)

25,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 24,23
+
Bestel

De professional en de manager in dialoog / druk 1

zelfbewust samenwerken in zorg en hulpverlening

Hardcover || Mark Vervuurt || Boom

In zorg en hulpverlening is de laatste decennia een spanningsveld ontstaan tussen het onvoorspelbare karakter van het mensenwerk en de nadruk op ‘planning en control’. Mark Vervuurt laat zien dat de professional en de manager deze spanning kunnen opheffen door hun krachten te bundelen. In dialoog laat je je als professional of manager niet meevoeren door de schijnbare tegenstelling tussen het inhoudelijke en het organisatorische perspectief. Door de dialoog komen de perspectieven van cliën...

48,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 46,50
+
Bestel

Strategie-safari / Druk 2

uw complete gids door de jungle van strategisch management

2009 || Hardcover || H. Mintzberg e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar

Strategie is het meest prestigieuze maar ook het meest verwarrende element van organisatiekunde. In deze herziene uitgave van Strategy Safari banen de auteurs een pad door de ondoordringbare wildernis van strategie.

Dit provocatieve, jargonvrije en overzichtelijke boek beschrijft en evalueert tien belangrijke denkscholen in strategisch management. Het bespreekt strategie op een revolutionaire wijze, blijft het conventionele uitdagen en een meer avontuurlijke stijl van strategisch denken promoten.

Strategie safari is een onmisbaar werk over strategievormi...

20,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 19,94
+
Bestel

Hondenbrokken

ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?

2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...

30,95
Direct beschikbaar
+
Bestel

Zo maak je een kwaliteitsplan (e-book)

2009 || E-book via Bookshelf || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar

Zo maak je een kwaliteitsplan biedt de student een praktisch, gedegen en samenhangend stappenplan om te komen tot een kwaliteitsplan. Het boek biedt per stap eerst de noodzakelijke informatie over kwaliteitsmanagement en zet de student vervolgens aan het werk. Het stappenplan begint met het organiseren van het project (intakegesprek met de opdrachtgever, het maken van een planning en het samenstellen van een projectteam). Vervolgens inventariseert en analyseert de student de huidige situatie....

44,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Ruimte voor het nieuwe werken / druk 1

efficient, effectief, flexibel en creatief werken in een duurzame omg.

2009 || Paperback || Michel Mooij || Vakmedianet

15,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 14,25
+
Bestel

De vijf valkuilen voor managers / Druk 2

hoe je ervoor zorgt dat je integer blijft

Paperback || Patrick Lencioni || Business Contact || met inkijkexemplaar

Een onderneming leiden is eigenlijk heel simpel, als je tenminste niet in een van de vijf valkuilen voor managers trapt. In deze parabel voert Patrick Lencioni een adviseur ten tonele die Andrew O’Brien, directeur van een bedrijf in problemen, dit advies geeft. Ze ontmoeten elkaar ’s nachts in de metro en raken in gesprek over de fundamentele problemen waarmee veel leiders worden geconfronteerd. Zo zijn er vijf valkuilen: status, populariteit, zekerheid, harmonie en onkwetsbaarheid. Pas a...

26,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Marketing is geen reclame

het is het hart van je bedrijf

2012 || Paperback || Krijn de Best e.a. || Boom

Glimmende folders en een nieuwe huisstijl - reclame is de meest zichtbare vorm van marketing. Maar u kunt veel meer doen om de volle potentie van marketing te benutten. Marketing raakt de kern van de organisatie: haar klanten, producten en concurrenten. Marketing is geen reclame beschrijft marketing vanuit die drie invalshoeken: - Hoe kijkt de klant naar uw organisatie? Wat is de waarde van uw product of dienst voor de klant? - Hoe richt u uw organisatie in om uw klant nog beter van dienst te...

71,95
Levertijd: 5 werkdagen
+
Bestel

Lean Six Sigma Secrets for the CIO

2009 || Hardcover || William Bentley || Taylor & Francis || ook als eBook

Going beyond the usual how-to guide, Lean Six Sigma Secrets for the CIO supplies proven tips and valuable case studies that illustrate how to combine Six Sigma rigorous quality principles with Lean methods for uncovering and eliminating waste in IT processes. Using these methods, the text explains how to take an approach that is all about improving IT performance, productivity, and security much as it is about cutting costs. Savvy IT veterans describe how to use Lean Six Sigma with IT governa...

21,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Spyker

een dollemansrit

2012 || Paperback || Maarten van der Pas e.a. || Nieuw Amsterdam

Van jongensdroom tot nachtmerrieIn Spyker. Een dollemansrit reconstrueren financieel-economisch journalisten Robert van den Oever en Maarten van der Pas de enerverende weg die Spyker sinds de heroprichting heeft afgelegd. Hiervoor spraken zij met diverse sleutelfiguren en insiders die nog niet eerder zo openlijk hun verhaal deden.

Het is een jongensdroom: techneut Maarten de Bruijn heeft in de achtertuin van zijn ouders eigenhandig een auto in elkaar geknutseld. Met geld van zakenman en invest...

25,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Nu halfvoller!

onbegrijpelijke missers en eenvoudige kansen in marketing en communicatie

2011 || Paperback || M. Horvath || Boom

Marketing en communicatie zijn middelen om een boodschap over te brengen. Van de slimme marktkoopman en ambitieuze ondernemer, tot de professionele overheidsvoorlichter en gewiekste politicus - iedereen maakt er gebruik van. Maar iedereen heeft er ook z'n theorieën over. En daar word je lang niet altijd vrolijk van. Het gaat vaak mis. De media staan bol van onbegrijpelijke of zelfs ongeloofwaardige boodschappen. Maar hoe, waar en waarom? Deze bundel onthult valkuilen en schetst perspectief. ...