Studieboeken (16)

42,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 40,38
+
Bestel

Duurzame businessmodellen / Druk 1

Paperback || Keimpe de Vries, Jasper de Vries & Tom Kikkert || Boom

De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig.

In ‘Duurzame businessmodellen’ beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.

Het boek kijkt...

59,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 56,95
+
Bestel

Psychologie van gedrag in organisaties / Druk 2

Paperback || Max Wildschut || Boom

Hoe kun je een team motiveren of stimuleren om meer initiatief te nemen? Hoe kan de samenwerking in een team worden verbeterd en hoe ontwikkel je leiderschap of innovatie?

Bij al deze vragen staat de menselijke factor centraal. Psychologie van gedrag in organisaties geeft de nieuwste inzichten in de onderliggende psychologische mechanismen van menselijk gedrag in organisaties. Ook laat het zien hoe dat gedrag te beïnvloeden is. Deze uitgave is gebaseerd op de principes van Evidenced Based Ma...

29,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Lean Management Systeem

Hoe Toyota de organisatie succesvol maakt

Paperback || Jan Wijnand Hoek, Mariël Koopmans, Tim Wolput & Toshio Horikiri || Boom

In Lean Management Systeem worden de filosofie en methodiek van de managementstijl (Shokuba Kasseika) van Toyota, het zogenoemde TMS, uitvoerig beschreven.

Centraal staat de supportive managementstijl die gericht is op het ontwikkelen van een lerende organisatie, op teamontwikkeling en op persoonlijke groei van medewerkers.

Deze managementstijl stelt organisaties in staat een competitieve voorsprong te ontwikkelen via het toepassen van het verbetersysteem (Lean). Achtereenvolgens wordt aandac...

41,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 38,95
+
Bestel

Kwaliteitsmanagement

een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg

Paperback || Bernadette van Pampus || Boom

‘Kwaliteitsmanagement’ is een praktijkgericht boek dat studenten leert hoe zij zelf de eerste stappen kunnen zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in een tijd waarin organisaties niet alleen meer kunnen concurreren op prijs of product maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.

Auteur Bernadette van Pampus beschrijft hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op ga...

49,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 47,03
+
Bestel

Bedrijfseconomie voor het HBO (Opgaven) / Druk 4

Paperback || Edward van Balen & Arco Verolme || Boom

Dit opgavenboek bevat voor elk hoofdstuk uit het theorieboek Bedrijfseconomie voor het hbo (ISBN 9789024408597) opgaven en inzichtvragen. Bedrijfseconomie voor het hbo geeft een heldere inleiding in het vakgebied. In deze methode komen de onderneming, de kostenvraagstukken, de financiering, de verslaggeving en de financiële analyse aan de orde. Het onderscheid tussen opbrengsten en kosten enerzijds en ontvangsten en uitgaven anderzijds krijgt volop aandacht. De winst-en-verliesrekening, het ...

99,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 94,95
+
Bestel

Bedrijfseconomie voor het HBO pakket theorie- en opgavenboek / Druk 4

Paperback || Edward van Balen & Arco Verolme || Boom

Dit is een pakket van het theorie- en opgavenboek van Bedrijfseconomie voor het hbo (vierde druk).

Bedrijfseconomie voor het hbo geeft een heldere inleiding in het vakgebied. In deze methode komen de onderneming, de kostenvraagstukken, de financiering, de verslaggeving en de financiële analyse aan de orde. Het onderscheid tussen opbrengsten en kosten enerzijds en ontvangsten en uitgaven anderzijds krijgen volop aandacht. De winst-en-verliesrekening, het kasstroomoverzicht en het vermogensver...

64,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 61,28
+
Bestel

Boekhouden voor het HBO - Deel 2 / Druk 3

Paperback || Gerard van Heeswijk e.a. || Boom

Boekhouden voor het hbo is een methode voor het economische onderwijs in het hbo. Dit tweede deel behandelt twee grote onderdelen van het vak:

Deel A: boekhouden voor industriële ondernemingen;

Deel B: fiscale verslaggeving, deelnemingen en consolidatie, fusies en overname.

Bij dit theorieboek hoort Boekhouden voor het hbo, deel 2 – Opgaven (ISBN 9789024427857).

De belangrijkste kenmerken van Boekhouden voor het hbo zijn:

sterke didactische opbouw, waardoor de boeken ook zeer geschikt zijn...

49,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 47,03
+
Bestel

Boekhouden voor het HBO - Deel 2 (Opgaven) / Druk 3

Paperback || Gerard van Heeswijk e.a. || Boom

Boekhouden voor het hbo is een methode voor het economische onderwijs in het hbo. Dit tweede deel behandelt twee grote onderdelen van het vak:

Deel A: boekhouden voor industriële ondernemingen;

Deel B: fiscale verslaggeving, deelnemingen en consolidatie, fusies en overname.

Dit opgavenboek hoort bij Boekhouden voor het hbo, deel 2 − Theorie (isbn 9789024427833).

De belangrijke kenmerken van Boekhouden voor het hbo zijn:

sterke didactische opbouw, waardoor de boeken ook zeer geschikt zijn v...

99,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 94,05
+
Bestel

Boekhouden voor het HBO pakket deel 2 theorie- en opgavenboek / Druk 3

Paperback || Gerard van Heeswijk, Stef Stienstra & Sascha Nieuwboer || Boom

Dit is een pakket van het theorie- en opgavenboek van Boekhouden voor het hbo deel 2 (derde druk).

Boekhouden voor het hbo is een serie boeken voor het economische onderwijs in het hbo. Deze derde druk van het theorie- en opgavenboek is volledig geactualiseerd.

Zo wordt rekening gehouden met relevante veranderingen in het betalingsverkeer en is het BTW-tarief aangepast naar 9%. De twee fiscale hoofdstukken 14 en 15 zijn geheel herzien in samenwerking met een rijksaccountant. In het opgavenboe...

55,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 52,25
+
Bestel

Marketingplanning / Druk 4

Paperback || Rien Hummel || Boom || met inkijkexemplaar

Marketingplanning geeft systematisch alle stappen van het marketingplanningsproces weer. Aan bod komen het strategisch kader en marktafbakening, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling (PDCA-cyclus).

Deze vierde druk is geheel geactualiseerd op het gebied van afnemersanalyse, online kanalen en algemene wetmatigheden in marketing...