Studieboeken (28)
vandaag verzonden
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap / Druk 100
2010 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
vandaag verzonden
Not Invented Here / Druk 1
cross-industry innovation
2015 || Paperback || Ramon Vullings e.a. || BIS Publishers || met inkijkexemplaar
Where can a hospital apply principles from the airline sector?
How can a car manufacturer use tools from the video game industry?
What can an event organiser learn from the railways?
Cross-industry innovation is a clever way to jump-start your innovation efforts by drawing analogies and transferring approaches between contexts, beyond the borders of your own industry, sector, area or domain.
Not invented here refers to the phenomenon of people blocking out ideas from the outside, it also indicate...
vandaag verzonden
Testing Business Ideas / 1st edition
A Field Guide for Rapid Experimentation
2019 || Paperback || David J. Bland e.a. || Wiley
A practical guide to effective business model testing 7 out of 10 new products fail to deliver on expectations. Testing Business Ideas aims to reverse that statistic. In the tradition of Alex Osterwalder's global bestseller Business Model Generation, this practical guide contains a library of hands-on techniques for rapidly testing new business ideas.
Testing Business Ideas explains how systematically testing business ideas dramatically reduces the risk and increases the likelihood of success...
vandaag verzonden
Marketing in de nieuwe economie / Druk 1
Handleiding voor het creëren van échte waarde
2020 || Paperback || Marco Kuijten || Point
Vraag jij jezelf weleens af hoe opvattingen over de economie het werk van de marketeer beïnvloeden? Wie in de maatschappij en de politiek rondkijkt, ziet iets opvallends: onze honderd jaar oude ideeën over de economie zijn aan het veranderen. Aannames over de economie worden ter discussie gesteld.
Kan onze economie wel onbeperkt blijven groeien?
Draagt onze economie wel voldoende bij aan een groei in welzijn?
Profiteert iedereen voldoende van de groei in welvaart?
In Marketing in de nieuwe ...
vandaag verzonden
Blue Ocean Shift / Druk 1
nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen
2017 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdork...
vandaag verzonden
Professioneel aan het werk / Druk 3
2015 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geschikt voor alle hbo-opleidingen;
- professioneel vakmanschap staat centraal;
- focus op het oefenen van vaardigheden.
Dit boek helpt hbo-studenten bij het werken aan een professionele, sociale en communicatieve beroepshouding. Er is aandacht voor het complete scala aan professionele vaardigheden waarover een jonge professional in de huidige tijd moet beschikken.
Van een afgestudeerde hbo'er wordt een professionele beroepshouding verwacht. Hij of zij krijgt ongeacht werkplek of functie te...
vandaag verzonden
Taaltopics Argumenteren / Druk 4
Denk kritisch, adviseer overtuigend!
2015 || Paperback || Cees Braas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Taaltopics Argumenteren biedt schrijvers en sprekers concrete adviezen over hoe zij in teksten en presentaties hun publiek kunnen overtuigen met steekhoudende argumenten.
In Taaltopics argumenteren is gekozen voor een praktische en systematische aanpak, waarbij de lijn van het adviestraject wordt gevolgd. Op deze wijze worden hbo-studenten goed voorbereid op de beroepspraktijk.
Praktijkgericht
Voor alle hbo-opleidingen
Geschikt voor zelfstudie
Handige ondersteunende website
Veel oefenmateriaal
Aan de hand van duidelijke, actuele casussen legt het boek uit hoe men meningen kan onderbouwen met goede argumenten en hoe men een overtuigend betoog kan opstellen. Tevens bevat het boek richtlijnen om overtuigende teksten van anderen kritisch te beoordelen...
vandaag verzonden
Handboek Organisatie en management / Druk 10
Een praktijkgerichte benadering
2023 || Paperback || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management - Een praktijkgerichte benadering is een interactieve inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijk...
morgen verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
morgen verzonden
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...