Zoekfilters

Auteur
Ilse van Ravenstein (4)
Aart Lensink (2)
Andy Mosmans (2)
» Toon alle opties (3)
Verschijningsjaar
2001 (2)
2004 (2)
2012 (2)
» Toon alle opties (3)
2014 (2)
2015 (2)
2017 (2)
Verschijningsvorm
Paperback / softback (15)
Paperback (13)

(41)

46,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 44,18
+
Bestel

Communicatie Dossier Storytelling

de kracht van verhalen in communicatie

Paperback / softback || G. Rijnja & R. van der Jagt || Adfo Groep

Verhalen bieden een herkenbare, creatieve en toegankelijke manier om te zeggen waar het op staat. Ze worden gebruikt als middel bij het betekenis geven aan complexe informatie. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het vertellen van verhalen steeds belangrijker wordt als sturingsinstrument in organisaties.

Stel uzelf de volgende vraag: "Gebruik ik droge feiten en cijfers om mensen achter een nieuwe reorganisatie te krijgen? Of vertel ik een verhaal, een metafoor, waaruit iedereen de moraal en ...

40,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 38,00
+
Bestel

Corporate Stories

verwoorden, vertellen en verankeren

Adfo Groep

Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent.

Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het v...

25,90
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 24,61
+
Bestel

Communicatie memo Communiceren over fuseren Fusie

Marten Waardenburg || Adfo Groep

Omschrijving

Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren. Naast het infor...

26,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 24,70
+
Bestel

Communicatie memo's Evenementen als communicatiemiddel

Marten Waardenburg || Adfo Groep

Omschrijving

Een evenement, of het nu zelf wordt georganiseerd of door derden, biedt bedrijven de mogelijkheid met de deelnemers aan het evenement te communiceren, een boodschap over te brengen of zelfs iets te bereiken op het gebied van een verandering in houding en gedrag. En daarmee is een evenement een communicatie-instrument, waarmee het bedrijf een communicatiedoelstelling kan realiseren.

Dit Communicatie Memo laat zien hoe evenementen in elkaar zitten en hoe ze kunnen worden ingezet als...

26,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 24,70
+
Bestel

Praktisch persbeleid / druk 1

het organiseren van perscontacten

Paperback / softback || M. Waardenburg || Adfo Groep

Praktisch persbeleid:

Het organiseren van perscontacten

Contacten met de pers zijn in iedere onderneming van wezenlijk

belang. Hoe die contacten moeten verlopen, wordt vastgelegd in het

persbeleid van de onderneming. Daarin staat zowel beschreven hoe

gereageerd moet worden als het bedrijf door de pers wordt benaderd,

als wat het bedrijf er zelf aan doet om de pers te halen.

Praktisch persbeleid laat zien hoe dit persbeleid tot stand komt en

hoe het in de praktijk wordt uitgewerkt. Het geeft een algem...

26,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 24,70
+
Bestel

Thought leadership / druk 1

vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij

Paperback || Mignon van Halderen, Kym Kettler-Paddock & Craig Badings || Adfo Groep

Veel bedrijven willen tegenwoordig een thoughtleadershippositie opbouwen. Het is vaak echter niet duidelijk wat thought leadership precies inhoudt, laat staan hoe bedrijven er vorm aan geven.

Centraal in 'thought leadership' is het uitdragen van een novel point of view waarmee de organisatie haar medewerkers en stakeholders op een vernieuwende manier naar relevante thema's in de industrie of maatschappij laat kijken. Door het novel point of view te vertalen naar concrete ideeën en oplossing...

28,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Ongehoord!

waarom goed luisteren uw organisatie beter maakt

Paperback || Rik Siere || Adfo Groep

Goed luisteren maakt uw organisatie beter!

Ongehoord! is een praktisch boek vol inzichten over het belang van goed luisteren in een organisatie. Professioneel leren luisteren verbetert relaties met collega's binnen de organisatie én met klanten en stakeholders daarbuiten. Met behulp van vier simpele luistertesten krijgt u inzicht in uw persoonlijke luisterstijl. Door beter te luisteren, blijft niemand meer ongehoord!

'In iedere organisatie gaat het erom zo veel mogelijk goede ideeën over ...

42,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 39,90
+
Bestel

IC in 3D (Heruitgave)

interne communicatie in een breed organisatieperspectief

Paperback || Ilse van Ravenstein & Guus Kok || Adfo Groep

Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één of meer media, hoe draag je dan bij aan het realiseren van de organisatiedoelen? En waarom zoeken we toch steeds naar best practices en kopiëren we van elkaar wat elders goed heeft gewerkt? Wat werkt in de ene context, werkt immers beslist niet in de andere.

In IC in 3D bekijken we interne commu...

17,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 16,63
+
Bestel

Communicatie NU 2

Paperback || Betteke van Ruler || Adfo Groep

'Communicatie NU 2' is wederom een vakinhoudelijke glossy over het Communicatie vak, voor en door het vak zelf geschreven.

In Communicatie NU 2 vind je alles over trends in het vak, de actuele thema's, de lastige zaken waar communicatieprofessionals tegenaan lopen en hoe ze die oplossen. En ook de nieuwste onderzoeken en visies, plus veel wetenswaardigheden, carrièremogelijkheden en tips. Naast Betteke van Ruler komen ruim 100 mensen aan het woord; zowel studenten, bureaudirecteuren, communic...

31,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 29,45
+
Bestel

Big data marketing

snel - simpel - succesvol

Paperback / softback || Paul Postma || Adfo Groep

Big Data Marketing is een verrassend vak waarmee bedrijven en

organisaties hun commerciële activiteiten aanzienlijk kunnen

verbeteren. Het geeft een scherper beeld van de commerciële

werkelijkheid dan je eigen ogen. Paul Postma maakt Big Data Marketing voor grote en kleine organisaties uitstekend toepasbaar.

Dit boek beschrijft stapsgewijs hoe je van Big Data het meeste

plezier hebt bij het sturen van commerciële processen in marketing

en verkoop. Je kunt klein beginnen. Dan overzie je wat...