Praktisch persbeleid / druk 1

het organiseren van perscontacten

Voorzijde
Achterzijde
32,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 31,30 i
+
Bestel
ISBN: 9789014070117
Uitgever: Adfo Groep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: M. Waardenburg
Druk: 1
Pagina's: 70
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2000
NUR: Communicatiekunde algemeen

Praktisch persbeleid:

Het organiseren van perscontacten

Contacten met de pers zijn in iedere onderneming van wezenlijk

belang. Hoe die contacten moeten verlopen, wordt vastgelegd in het

persbeleid van de onderneming. Daarin staat zowel beschreven hoe

gereageerd moet worden als het bedrijf door de pers wordt benaderd,

als wat het bedrijf er zelf aan doet om de pers te halen.

Praktisch persbeleid laat zien hoe dit persbeleid tot stand komt en

hoe het in de praktijk wordt uitgewerkt. Het geeft een algemeen beeld

van wat er zoal bij perscontacten komt kijken. Een sleutelrol daarbij is

weggelegd voor de persfunctionaris, de spil waar alles om draait bij

het onderhouden van de perscontacten. Wat hij moet weten over het

eigen bedrijf, de omgeving en uiteraard de Nederlandse pers en de

werkwijze van journalisten komt uitgebreid aan bod.

Over de auteur

Drs. Marten Waardenburg (1948) is als communicatiemanager werkzaam

bij de SFB Verzekeringsgroep N.V. in Amsterdam. Hij is sinds vele

jaren als docent, auteur en examinator betrokken bij verschillende

communicatieopleidingen en -examens. Daarnaast is hij hoofdredacteur

van de Communicatiedesk, redacteur van Communicatiesignalen

en auteur van verschillende Communicatiememo's en andere boeken

op het gebied van communicatie.