Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (35)
Hardcover (3)

Studieboeken (38)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

86,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 82,60
+
Bestel

Mens en Recht / Druk 11

2022 || Paperback || A. Bunthof e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Behandelt de juridische aspecten waarmee cliënten binnen het domein Social Work en Zorg te maken kunnen krijgen;

- geeft social workers en medewerkers binnen de Zorg zicht op juridische valkuilen voor een cliënt;

biedt in kort bestek heel veel nuttige informatie.

- Mens en recht is een inleiding in het recht, speciaal afgestemd op het sociaal-agogische domein. Het boek leert studenten hoe het recht in de praktijk van Social Work en Zorgwerkt.

Mens en Recht begint met een inleiding in het ...

28,00
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 26,60
+
Bestel

Supervisie / Druk 10

Gids voor supervisanten

2022 || Paperback || Erik de Haan e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Het handboek Supervisie biedt een didactische methode die professionals in mensgerichte beroepen – zoals social work, de gezondheidszorg en het onderwijs – in staat stelt om inzichten en ervaringen om te zetten in een grotere beroepsbekwaamheid. Het benadert theorie, methodes en praktijk vanuit het perspectief van de supervisant en geeft antwoord op vragen als: Wat is supervisie? Hoe werkt het? Wat heb je eraan?

Essentiële informatie over de supervisiereis wordt verlevendigd met concrete...

27,99
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 26,59
+
Bestel

Extreem klantgericht / Druk 3

2022 || Paperback || Danielle de Jonge || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

One size fits none. Zeker als het om klantgerichtheid en commercie gaat! Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt. Ze zoeken naar bedrijven die maatschappelijke – ecologische en sociale – impact creëren. De klant van vandaag hecht grote waarde aan wederzijdse betrokkenheid. Dat vraagt om een eigentijdse aanpak van klantgerichtheid, acquisitie en relatiebeheer. Ni...

30,00
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 28,50
+
Bestel

Contextuele hulpverlening / Druk 1

2022 || Paperback || Paul Heyndrickx e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar

“Alle werkelijke leven is ontmoeting.”Dat is misschien wel de meest bondige samenvatting van het contextuele denken. Relatie is het kernbegrip. Niets staat op zich. Zonder relaties is er geen bestaan. Zonder context en dialoog geen verbinding.

De Hongaars-Amerikaanse psychiater Ivan Boszormenyi-Nagy ontwikkelde deze contextuele benadering in de tweede helft van de vorige eeuw. Vandaag vinden psychotherapeuten en psychosociale begeleiders (opvoeders e.a.) in deze visie nog steeds taal en ...

22,00
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 20,90
+
Bestel

Zorg

Een nieuwe kijk op de mens

2022 || Paperback || Lynn Berger || De Correspondent

Iedereen heeft zorg nodig. Zonder zorg worden kinderen niet groot, zieken niet beter en ouderen niet oud. Zorg is waar de menselijke beschaving mee begon. En wat de maatschappij iedere dag draaiende houdt. Zorg is wat mensen mensen maakt.

Maar als zorg zo belangrijk is, waarom zorgen we er dan zo slecht voor?

In een fascinerende zoektocht naar de betekenis van zorg ontdekt Lynn Berger hoe allesomvattend zorg is, maar ook hoe onzichtbaar. Daardoor denderen we ongemerkt af op de grootste zorgc...

54,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 52,20
+
Bestel

Handboek Steunend Relationeel Handelen / Druk 2

Werken aan herstel en kwaliteit van leven

2022 || Paperback || Jean Pierre Wilken e.a. || SWP

In zorg en welzijn is er verschuiving gaande van instrumentele zorg naar relationele zorg. De relatie tussen professional en cliënt vormt de bedding voor goede zorg. Hierbij wordt persoonsgerichte zorg ingebed in de betekenis van sociale netwerken. Daarnaast is het belangrijk dat de samenleving de mogelijkheden biedt om mee te tellen en mee te doen. Individuele dienstverlening richt zich ook op maatschappelijk functioneren en sociale inclusie. Dit handboek belicht al deze facetten.

In de met...

49,99
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,49
+
Bestel

Handboek Internetresearch & datajournalistiek / Druk 7

2022 || Paperback || Andrew Dasselaar e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Hoe kom ik erachter waar een foto op internet is gemaakt? Waar bevindt zich de drugshandel op het dark web, het onzichtbare deel van internet? En is er een makkelijke manier om mijn journalistieke onderzoek naar armoede te visualiseren? Op deze en vele andere vragen geven Andrew Dasselaar en Jerry Vermanen antwoord in de zevende, herziene editie van het Handboek Internetresearch en Datajournalistiek. In 18 praktische hoofdstukken leren journalisten, studenten, wetenschappers en andere nieuwsg...

34,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Aan de slag met Design Thinking / Druk 1

2022 || Paperback || Eveline van Zeeland || Santasado || met inkijkexemplaar

Vaak wordt design thinking gebruikt als een methode om (onderzoeks-) projecten mee aan te vliegen. Het is echter veel meer dan dat: een manier van kijken naar de wereld. Als je op projectbasis met design thinking hebt gewerkt, zul je vanzelf bezield raken door de design thinking-mindset.

AAN DE SLAG MET DESIGN THINKING is op en top praktisch. Nadat je in hoofdstuk 1 kennis hebt gemaakt met de design thinking-methode, ga je direct aan de slag. In de hoofdstukken 2 tot en met 6 doorloop je telk...

42,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 40,80
+
Bestel

Basisboek customer journey / Druk 2

Een inleiding in het vakgebied

2022 || Paperback || Stephan van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Het eerste studieboek over Customer Journey voor het hoger onderwijs;

- leert studenten vanuit de klantbeleving te kijken, denken en doen;

- gebaseerd op de praktijkervaring van honderden Customer Journey-projecten.

Voor een groeiend aantal organisaties is klantbeleving de sleutel tot succes. Een goede klantbeleving leidt tot loyale klanten, spontane aanbevelingen en commercieel resultaat. De belangrijkste methodiek om dit succes te behalen is de Customer Journey, het centrale thema van dit...

53,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Wat is onderzoek? / Druk 7

2022 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Het is belangrijk dat studenten leren om een betrouwbaar antwoord te vinden op (onderzoeks)-vragen. Uiteraard begint dat bij oefenen met onderzoek doen. Wat is onderzoek? biedt een complete en heldere inleiding op kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. Wat is onderzoek bevat de theorie en praktijkvoorbeelden waarmee uw studenten hun onderzoek kunnen starten. Het neemt de student aan de hand om stap voor stap de onderzoeksvaardigheden te leren.

Wat is onderzoek? maakt het ingewikkel...