Studieboeken (48)

24,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

Paperback || Henk Donkers, Selma Markhorst & Marij Smits || Coutinho

Journalistiek schrijven vraagt een kritische geest en gevoel voor taal en doelgroepen. Alleen kennis van een onderwerp is niet genoeg. Maar het is ook een ambacht. Dit boek biedt studenten en afgestudeerden praktische strategieën en tips om helder, toegankelijk en aantrekkelijk te leren schrijven.

In Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs ligt de nadruk op vaardigheden en komt de theorie aan bod waar dat nodig is. In deel 1 gaan de auteurs in op het schrijfproces: een artikel voorbe...

33,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Communicatieonderzoek / druk 6

Een strategisch instrument

Paperback || Marius Hogendoorn || Coutinho

Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.

Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepr...

30,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 29,40
+
Bestel

Basisboek kwantitatieve methoden / Druk 2

Statistiek met Exceltoepassingen

Paperback || Donald van As & Jaap Klouwen || Coutinho

Basisboek kwantitatieve methoden - Statistiek bespreekt de elementaire begrippen uit de beschrijvende en mathematische statistiek. Het hulpmiddel bij de statistische toepassingen is Excel.

De auteurs behandelen eerst, aan de hand van praktische voorbeelden, de wijze waarop grafieken en tabellen worden gebruikt om gegevens te sorteren en te expliciteren en zo statistisch onderzoek te ondersteunen. Belangrijk is dat de student een kritische houding ontwikkelt ten aanzien van dergelijk grafisch...

24,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde / Druk 2

Kwantitatieve methoden met Exceltoepassingen

Paperback || Donald van As & Jaap Klouwen || Coutinho

Studenten van economische studies moeten beschikken over parate kennis van en ervaring met het werken met kwantitatieve gegevens. Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde biedt studenten die kennis en ervaring.

In dit boek staan de twee belangrijkste wiskundige basisfuncties centraal: de lineaire en de exponentiële functie. Alle toepassingen van deze functies en hun onderlinge verbanden komen aan de orde, met veel aandacht voor wiskundige bewerkingen. Daarnaast verkent Basisboek wiskunde ...

32,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 30,88
+
Bestel

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Paperback || Marinel Gerritsen & Marie-Thérèse Claes || Coutinho

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien.

Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culture...

40,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Het event als strategisch marketinginstrument / Druk 2

Paperback || Dorothé Gerritsen & Ronald van Olderen || Coutinho

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

Het event als strategisch marketinginstrumen...

34,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Diversity competence / Druk 1

Cultures don't meet, people do

Paperback || Edwin Hoffman & Arjan Verdooren || Coutinho

In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden een belangrijk thema geworden. Kennis over cultuur en cultuurverschillen is in de complexe, globaliserende wereld van vandaag echter lang niet altijd genoeg.

In dit volledig Engelstalige boek is het uitgangspunt dan ook interpersoonlijke communicatie in plaats van interculturele communicatie: de ont...

29,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Leisure! / Druk 3

Inleiding in de vrije tijd

Paperback || Martijn Mulder || Coutinho

Rockfestivals, tentoonstellingen, lms, reizen, pretparken, sportwedstrijden: het leisureaanbod is groot. De industrie wordt steeds groter en professioneler en de vrijetijdsconsument wordt steeds veeleisender: leisure is big business.

Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razendsnel opvolgen. Het boek biedt (toekomstig) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek

...

23,50
Leverbaar vanaf 11 januari
met 5% korting 22,33
+
Bestel

Basisboek schrijven voor media / Druk 1

Van journalistieke content tot infotainment

Paperback || Wouter Janssen || Coutinho

Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om in elke situatie de juiste keuzes te maken.

Het boek concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. De auteur behandelt genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand...

32,50
Leverbaar vanaf 25 januari
met 5% korting 30,88
+
Bestel

Inleiding organisatiekunde / Druk 7

Paperback || Loek ten Berge & Marco Oteman || Coutinho

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...