Studieboeken (67)

27,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 25,65
+
Bestel

Ethiek voor techniek en ICT

Paperback || Pierre Winkler & M. van Kemenade || Coutinho

Ethiek

voor techniek en ICT

De laatste decennia is het besef sterk toegenomen dat het bedrijfsleven een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. Daarnaast heeft het bedrijfsleven echter ook de verantwoordelijkheid winst te maken. Organisatie-ethiek is bij uitstek het vak dat methodes geeft om die verantwoordelijkheden succesvol te combineren.

In dit boek wordt de organisatie-ethiek besproken voor de sectoren techniek en ICT. De maatschappelijke verantwoordelijkheid van organisaties in ...

19,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 18,05
+
Bestel

Institutionele economie / Druk 2

Een optiek op organisatie- en sturingsvraagstukken

Paperback || C.A. Hazeu

Institutionele.

economie

In de economische theorie wordt vaak uitgegaan van een consument, een producent of een overheid die verschillende keuzemogelijkheden tegen elkaar afweegt om zo tot de beste beslissing te komen. Zo eenvoudig is net meestal niet, want economisch handelen wordt ook beïnvloed door allerlei instituties, organisaties, vaste gewoontes en gedragscodes. Bovendien is er vaak sprake van onvolledige informatie en gedragen de economische actoren zich niet altijd rationeel. Juist al...

14,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 13,30
+
Bestel

Werkboek communicatieplanning / druk 2

Het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen

Paperback || 't P. Lam || Coutinho

Werkboek communicatieplanning

Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. ...

15,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 14,73
+
Bestel

Leren recenseren

Paperback || H. Invernizzi & Tj. de Jong || Coutinho

Mensen steken tegenwoordig hun mening niet onder stoelen of banken. Op internet kan iedereen zijn zegje doen, ook over artistieke prestaties van anderen. Maar het schrijven van een goed gestructureerde en onderbouwde recensie is een vak apart. In dit boek leer je hoe je kunstuitingen professioneel kunt beoordelen, of je nu schrijft voor kranten en tijdschriften of voor digitale media. In Leren recenseren wordt uitgelegd welke journalistieke stappen moeten worden gezet om voor een bepaalde doe...

26,00
Levertijd: 48 uur
+
Bestel

Conferencemanagement / druk 3

Congres- en vergaderorganisatie in theorie en praktijk

Paperback || John E. Moreu

In dit boek komen alle facetten van de theorie en de praktijk van professioneel conferencemanagement aan bod. De auteur bespreekt verschillende soorten bijeenkomsten met daarbij de rol van opdrachtgevers en initiatiefnemers, deelnemers, organisatoren en dienstverleners. Aan de orde komen onder andere de product- en dienstelementen, financiën, marketing en promotie, communicatietechnologie en congrestechnieken.

Het uitgangspunt van dit boek is dat de theorie noodzakelijk is, maar dat je het in...

29,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Interculturele samenwerking in organisaties / Druk 2

Professioneel omgaan met verschillen

Paperback || Herman Blom || Coutinho

In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijken ze langs elkaar heen te leven. En soms leiden vooroordelen, misverstanden en angst voor het onbekende tot spanningen. Dit heeft geresulteerd in een bezinning op identiteit en een integratiedebat.

Interculturele samenwerking in organisaties biedt de lezer vaardigheden en inzichten om juist voordeel...

44,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 42,70
+
Bestel

Dit is marketing! / Druk 3

Paperback || Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans & Guido Winckels || Coutinho

Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.

Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA A Marketing examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen. In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandelt met behulp van basisbegrip...

20,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Organisatiediagnose / Druk 1

Van onderzoek tot advies

Paperback || Karin Prins || Coutinho

Binnen bedrijfskundige opleidingen staat probleemoplossing vaak centraal. Ontwerpgericht onderzoek, waarbij het doel is oplossingen te vinden om de gewenste situatie binnen een bedrijf te creëren, is dan ook een veel voorkomend onderwerp binnen bedrijfskundige opleidingen.

Een juiste diagnose voor een probleem stellen op basis van goed doordacht onderzoek is echter vaak minstens zo belangrijk, omdat het de basis vormt voor een goede oplossing. De focus in dit boek ligt dan ook op diagnose-on...

29,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Een pedagogisch sportklimaat / Druk 1

Het realiseren van een positieve clubcultuur

Paperback || Arnold Bronkhorst, Jens van der Kerk & Nicolette Schipper-van Veldhoven || Coutinho

Sportclubs worden steeds vaker als opvoedmilieus gezien. Op de sportclub worden normen en waarden overgedragen, wordt er geleerd hoe om te gaan met winst en verlies, en leren kinderen er samen te werken en afspraken na te komen. Een sociaal veilig en positief sportklimaat is daarom erg belangrijk.

Deze uitgave heeft als doel iedereen in de sport, van bestuurslid tot vrijwilliger, van kennis te voorzien om tot een pedagogisch sportklimaat te komen. Het boek bestaat uit vier delen. In deel I w...

26,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 25,18
+
Bestel

Veranderen met verstand en gevoel / Druk 3

De kunst van organisatieverandering

Paperback || Rob Kayzel || Coutinho

Het veranderen van gewoontes en omgevingen vergt zowel emotionele als rationele inspanningen. Bij een organisatieverandering is het niet anders. In Veranderen met verstand en gevoel wordt organisatieverandering behandelt vanuit deze twee perspectieven.

Het eerste perspectief gaat uit van de wijze waarop mensen omgaan met veranderingen. Het maakt gebruik van inzichten en begrippen uit de psychologie. Het tweede perspectief behandelt veranderingsprocessen die toegepast kunnen worden bij organis...