Zoekfilters
› Haagse Hogeschool (HHS... (38)
› Hogeschool Rotterdam (34)
› Hogeschool Utrecht (31)
» Toon alle opties (8)
› Management algemeen (19)
› Marketing (11)
› Economie en bedrijf al... (5)
» Toon alle opties (11)
› Statistiek en methodol... (4)
› Recht algemeen (3)
› Accountancy en adminis... (2)
› Algemene economie (2)
› Algemene sociale weten... (2)
› Communicatiekunde alge... (2)
› Exacte vakken en infor... (2)
› Productie, inkoop, log... (2)
› Taal Hoger Onderwijs (2)
› Talen algemeen (2)
Studieboeken (84)
Events Management / 4th edition
2023 || Paperback || Glenn A. J. Bowdin e.a. || Taylor & Francis
Coverage offers unrivalled coverage, where no other book offers such breath of topics covered placing events within the wider business/management discourse. It therefore offers an excellent, complete and full general introductory Events Management textbook that can be used throughout the degree, known to students as the events management bible. Thoroughly revised and updated with one new chapter on events and social sciences and new content on: technology (esports, virtual events, Ai, VR, AR,...
Designing for Growth
A Design Thinking Tool Kit for Managers
2016 || Hardcover || Jeanne Liedtka e.a. || Columbia University Press
Jeanne Liedtka and Tim Ogilvie educate readers in one of the hottest trends in business: "design thinking," or the ability to turn abstract ideas into practical applications for maximal business growth. Liedtka and Ogilvie cover the mind-set, techniques, and vocabulary of design thinking, unpack the mysterious connection between design and growth, and teach managers in a straightforward way how to exploit design's exciting potential. Exemplified by Apple and the success of its elegant product...
International Economics
Theory, Application, and Policy
2012 || Paperback || Charles van Marrewijk || Oxford University Press
Covering both trade and international finance, this innovative text provides a thoroughly up-do-date and comprehensive treatment of each area. Throughout, the theory is illustrated with empirical evidence and an abundance of relevant case studies. It includes an online study guide.
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
- state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren v...
Strategische en operationele marketingplanning - Kernstof-B / Druk 8
2022 || Hardcover || Gebrand Rustenburg e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Standaardwerk op het gebied van marketingplanning;
- sluit aan op de meest actuele NIMA-B exameneisen;
- veel praktijkvoorbeelden en cases.
Strategische en operationele marketingplanning – Kernstof B is al jaren een standaardwerk op het gebied van marketingplanning, -strategie en -management.
In dit boek is volop aandacht voor strategische issues, de internationale dimensie, B2B en online marketing. Aan de hand van vele praktische voorbeelden worden de verbanden tussen de verschillende th...
Commerciële calculaties 2 / Druk 6
2017 || Paperback || Gerard Minnaar e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bij het opstellen van zowel strategische als operationele marketingplannen moet een marketeer zijn beslissingen bedrijfseconomisch kunnen onderbouwen. Commerciële calculaties 2 reikt je hiervoor het model van het strategische marketingplanningsproces aan, een handzame leidraad voor calculaties op marketingmanagementniveau.
Waarom kiezen voor Commerciële calculaties 2?
* Leert je marketingplannen bedrijfseconomisch te onderbouwen;
* reikt een overzichtelijk model aan;
* bevat veel oefenopgaven...
Principes van marktonderzoek met MyLab NL / Druk 7
met MyLab NL toegangscode
2016 || Paperback || Alvin C. Burns e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Principes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. Daarbij ligt de nadruk op de toepassing in de praktijk. Zonder te veel in te gaan op technische details, beschrijft het boek hoe je de gegevens kunt verwerken in SPSS. De software is in de tekst geïntegreerd en aangevuld met verduidelijkende afbeeldingen. De zevende editie is volledig geactualiseerd en bewerkt voor de Nederlandstalige markt.
Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met een sa...
Handleiding SPSS met MyLab / Druk 2
2016 || Paperback || Johan Smits e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Handleiding SPSS is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs die in hun opleiding te maken krijgen met het uitvoeren van onderzoek. De nadruk in dit boek ligt op het verwerken en analyseren van onderzoeksvragen met SPSS. Dat is echt een doe-vak en daarom is het boek geschreven in een practicumvorm, waarin de student zelfstandig aan het werk kan.
De centrale casus met probleemstelling, onderzoeksdeelvragen en enquête is het uitgangspunt voor de aan te leren SPSS-vaardigheden. De stude...
Je hebt wél iets te verbergen
Over het levensbelang van privacy
2021 || Paperback || Maurits Martijn e.a. || De Correspondent || met inkijkexemplaar
‘Van absolute wereldklasse.’
– Alexander Klöpping
‘Indrukwekkend.’
– Huib Modderkolk
Facebook weet bij wie je gisteren op bezoek ging
De Belastingdienst zag hoe je er kwam
Apple hield bij hoelang je er bleef
Amazon hoorde wat je er zei
En Google wist al dat je het van plan was
In deze nieuwe editie van hun bestseller Je hebt wél iets te verbergen laten onderzoeksjournalisten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien dat privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is.
...
Ontwerp Betere Business / Druk 1
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
2016 || Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.
In 'Ontwerp Betere Busin...