Zoekfilters

Verschijningsjaar
2023 (21)
2018 (9)
2025 (9)
» Toon alle opties (15)
Uitgever
Boom (28)
Noordhoff (25)
Coutinho (9)
» Toon alle opties (6)

Studieboeken (111)

63,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 60,33
+
Bestel

Interviewen in de praktijk / Druk 3

interviewers, geinterviewden en het interview

2013 || Paperback || Dick van der Lugt || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Interviewen in de praktijk behandelt alle aspecten van een goed interview en de kwaliteiten waarover de interviewer moet beschikken. Interviewen in de praktijk is bestemd voor studenten aan de hbo- en wo- opleidingen voor journalistiek.

21,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 20,89
+
Bestel

Draaiboek gedragsverandering / Druk 7

de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken

2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar

Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.

Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...

29,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 27,55
+
Bestel

De Sh*tstorm survival guide: een praktische gids bij lastige reacties op sociale media

een praktische gids bij lastige reacties op sociale media

2025 || Paperback || Delphine van Belleghem || Politeia

59,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 56,95
+
Bestel

Rapportagetechniek / Druk 6

Schrijven voor lezers met weinig tijd

2019 || Paperback || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;

- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’;

- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten.

‘Kan het ook wat korter?’ – een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen l...

83,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 79,75
+
Bestel

Leren Communiceren / Druk 9

2025 || Paperback || C. Jansen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Al bijna vijftig jaar het meest gebruikte communicatiehandboek in het hoger onderwijs;

- biedt een stevige kennisbasis en volop mogelijkheden om nieuwe vaardigheden te oefenen;

- biedt adviezen voor verstandig en effectief gebruik van AI toepassingen.

Hoe divers de beroepssituaties ook zijn waarin afgestudeerden van het hoger onderwijs terechtkomen, het is altijd van belang dat zij op een professionele manier kunnen communiceren. Dit geldt zowel binnen hun eigen organisatie als daarbuiten. ...

51,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 49,35
+
Bestel

Gespreksvoering bij geestelijke verzorging / Druk 1

een methodische ondersteuning om betekenisvolle gesprekken te voeren

2007 || Paperback || Dijkstra || Boom

Jaap Dijkstra (1947) begon als leraar wis- en natuurkunde, studeerde theologie in Utrecht. Hij is KPV en LVSB supervisor, NMI mediator en als Counselor lid van de NVPA. Naast zijn eigen praktijk voor counseling, supervisie en mediation werkt hij als docent en supervisor aan de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden (afdeling Theologie).<br>De geestelijk verzorger benadert de levens- en zingevingsvragen vanuit een levensbeschouwelijk kader. Hij werkt voornamelijk op het existenti niveau e...

41,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 39,43
+
Bestel

Transmedia storytelling / Druk 2

Stappenplan voor communicatieprojecten

2021 || Paperback || René Boonstra || Boom || met inkijkexemplaar

Elke dag neemt het aantal communicatiekanalen waar we gebruik van maken toe. Tegelijkertijd neemt de aandachtspanne van lezers en kijkers af. Als communicatieprofessional moet je sterk zijn in het vertalen van een

communicatieboodschap naar effectieve content. Alleen zo zal jouw boodschap je doelgroep bereiken en, nog belangrijker: activeren. Verhalen blijven daarbij cruciaal. Storytelling helpt je je publiek intensief te betrekken bij je communicatieprojecten.

‘Storytelling – Stappenpl...

48,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 46,08
+
Bestel

Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1

2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom

Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.

Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...

60,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 57,48
+
Bestel

Media en publiek / Druk 7

theorieën over media-impact

2014 || Paperback || Connie de Boer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van...

29,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 27,55
+
Bestel

Verleid de lezer online

Succesformules voor overtuigend en creatief schrijven

2018 || Paperback || Ellis Buis e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar

Je wilt teksten schrijven die raak schieten en waar je lezers hebberig van worden. Teksten die ervoor zorgen dat ze in actie komen: een aankoop doen, een offerte opvragen, iets downloaden of inschrijven voor een nieuwsbrief. Maar het lukt je niet om die wervende woorden op papier te krijgen, laat staan om er onderscheidend in te zijn. Geen zorgen, want dit is makkelijker dan je denkt!In dit praktische boek leer je de ins & outs van vlot en wervend schrijven. Ontdek hoe je je lezers enthousias...