Zoekfilters
Resultaten (17)
vandaag verzonden
Rapportagetechniek / Druk 6
Schrijven voor lezers met weinig tijd
2019 || Paperback || Rien Elling e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Al jarenlang het standaardwerk voor rapportagetechniek in de technische sector;
- vol tips en tricks waardoor ‘leeslast’ plaatsmaakt voor ‘leeslust’;
- van allerhande rapporttypes tot sollicitatiebrieven, presentaties en professionele socialmedia-berichten.
‘Kan het ook wat korter?’ – een veel gehoorde vraag in de technische beroepspraktijk, wanneer het gaat over rapporten, mails en nieuwsbrieven. Hoe bereik je als tekstschrijver dat lezers met weinig tijd, jouw tekst willen l...
morgen verzonden
Lean Six Sigma / Druk 2
Handleiding voor het toepassen van Lean en Six Sigma
2021 || Paperback || Willem Salentijn || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste Nederlandstalige studieboek over deze methode;
- biedt een handig en logisch stappenplan;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Lean Six Sigma is een uitgebreide introductie tot de methodes LEAN en Six Sigma om bedrijfsresultaten aantoonbaar te optimaliseren. Waar LEAN zich primair concentreert op de verwerking, kijkt Six Sigma naar de inputfactoren. Uitgangspunt hierbij is dat de bedrijfsprocessen volledig afgestemd moeten zijn op de klant.
Het boek gaat te werk aan de hand va...
morgen verzonden
Risicomanagement / Druk 7
2021 || Paperback || Sonja Janicijevic || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Een geïntegreerde benadering van risicoanalyse,-reductie en -financiering;
- aandacht voor actuele ontwikkelingen én klassieke beginselen;
- introductie in aanverwante disciplines.
Ondernemen is risico nemen. Gestructureerd omgaan met risico’s neemt onzekerheden weg en draagt bij aan een beter ondernemingsresultaat. Risicomanagement beschrijft de ontwikkeling van deze discipline, de doelstellingen, uitgangspunten en het proces van risicomanagement. Het boek leert studenten hoe zij risic...
morgen verzonden
Changemanagement / Druk 7
2022 || Paperback || Rob van Stratum e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Overzichtelijk en compleet;
• waardevol model voor de praktijk;
• to-the-point, actueel en zeer studentvriendelijk.
Omdat moderne organisaties zich voortdurend moeten ontwikkelen, zou iedere opleiding aandacht moeten besteden aan changemanagement. In het studieboek Change Management staat een praktisch integraal veranderingsmodel centraal, waarmee studenten leren hoe een veranderingsproces met succes ingericht kan worden. Én hoe zij zelf veranderkundig onderzoek kunnen doen om het ge...
morgen verzonden
Procesmanagement / Druk 3
2023 || Paperback || Rienk Stuive || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en complete inleiding in het vakgebied;
- overzicht van processen en moderne procesmanagementmethoden;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Procesmanagement biedt een helder overzicht van de primaire, secundaire en bestuurlijke processen in bedrijven en organisaties. Studenten leren deze processen schematisch weer te geven, te analyseren en te (her)ontwerpen.
Deze volledig herziene, derde editie biedt inzicht in hoe bedrijfskundige en organisatorische processen effectief ingeric...
morgen verzonden
Ontwerpen van Technische Innovaties / Druk 3
2022 || Paperback || Inge Oskam || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Breed inzetbaar en praktisch studieboek;
- reikt studenten concrete tools aan;
- bevat de nieuwste ontwikkelingen en innovaties.
Ontwerpen van technische innovaties biedt studenten een praktische ontwerpmethode voor het doen van onderzoek en het maken van innovatieve ontwerpen in multidisciplinaire teams. Het volledige ontwerpproces komt aan bod, vanaf de innovatievraag tot en met het ontwikkelen en testen van een effectieve oplossing.
Per thema – samenwerken, onderzoeken, creatief denke...
morgen verzonden
Strategische marketingplanning / Druk 9
2023 || Paperback || Karel Jan Alsem || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
In Strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën op een toegankelijke wijze uitgelegd. Ieder hoofdstuk betreft een stap in het strategische marketingplanningsproces. Iedere stap wordt geïllustreerd met praktische voorbeelden en een slotcase, daarnaast worden per stap handige tools gepresenteerd.
In deze negende, herziene editie blijft de kern van dit succesvolle boek ongewijzigd: een degelijke, praktische, stapsgewijze aanpak van strategische marketing. ...
vandaag verzonden
Statistiek om mee te werken / Druk 10
2017 || Paperback || Arie Buys || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het beheersen van een aantal onderwerpen uit wiskunde en statistiek is essentieel bij tal van opleidingen en beroepen. Statistiek om mee te werken brengt de student voldoende kennis, inzicht en vaardigheden bij om zelfstandig statistische analyses uit te kunnen voeren en resultaten van derden te kunnen beoordelen. Bij dit boek hoort een uitgebreid opgavenboek.
Waarom kiezen voor Statistiek om mee te werken?
* volledige beschrijving van de benodigde statistiek voor economische, sociale en exact...
morgen verzonden
Projectmanagement / Druk 9
2023 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Projectmanagement laat studenten op een unieke en laagdrempelige manier kennismaken met projectmatig werken om projecten succesvol aan te pakken. Niet alleen in het bedrijfsleven, ook in het onderwijs worden steeds meer werkzaamheden projectmatig aangepakt, denk aan uitgebreide studieopdrachten, interne projecten en projecten tijdens stage en afstuderen.
morgen verzonden
Business marketing / Druk 7
2022 || Paperback || Kees Gelderman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Combineert traditionele kennis van business marketing met nieuwe trends en ontwikkelingen in o.a. online marketing;
- uitgebreid, praktijkgericht en overzichtelijk;
- met veel extra online ondersteuning.
Business marketing combineert op overzichtelijke wijze de meer traditionele en praktische kennis van business marketing, over het koopgedrag van organisaties, marktonderzoek en segmentatie, met de nieuwste inzichten op het gebied van online marketing. Thema’s die daarbij worden behandeld ...