Business marketing / Druk 7

Voorzijde
Inkijkexemplaar
81,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 77,43 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001298678
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Kees Gelderman Hein van der Hart
Druk: 7
Opleiding: Technische Bedrijfskunde Technische Bedrijfskunde (Tilburg)
Pagina's: 540
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij: Hogeschool Utrecht
Vervanger van: 9789001878115
NUR: Marketing

- Combineert traditionele kennis van business marketing met nieuwe trends en ontwikkelingen in o.a. online marketing;

- uitgebreid, praktijkgericht en overzichtelijk;

- met veel extra online ondersteuning.

Business marketing combineert op overzichtelijke wijze de meer traditionele en praktische kennis van business marketing, over het koopgedrag van organisaties, marktonderzoek en segmentatie, met de nieuwste inzichten op het gebied van online marketing. Thema’s die daarbij worden behandeld zijn bijvoorbeeld contentmarketing, de rol van social media en het gebruik van big data. Daarnaast is er in het boek ruime aandacht voor de interactie tussen organisaties, netwerken en samenwerking. Ook komen nieuwe vormen van aanbesteding aan bod, zoals Performance Based Contracting (PBC) en Best Value Procurement (BVP).

Deze vernieuwde, zevende editie van Business marketing gaat uitgebreid in op de invloed die de coronacrisis en digitalisering hebben gehad op de B2B-praktijk. Zo wordt beschreven hoe de crisis de communicatie en het verkoop- en relatiemanagement van bedrijven en organisaties heeft veranderd. Nieuwe ontwikkelingen zorgen voor ongekende mogelijkheden om contacten te onderhouden met (potentiële) klanten. Deze zevende editie gaat in op wat o.a. data science en machine learning voor business marketing kunnen betekenen. Andere nieuwe onderwerpen die aan bod komen zijn ‘servitization’, ‘green marketing’, ‘traceability’ en prestatiegericht inkopen.

Dit boek is geschikt voor cursussen op het gebied van business marketing binnen technische en economische hbo-opleidingen. Ook is het geschikt voor universitaire opleidingen waarbinnen aandacht is voor business marketing, zoals Technische Bedrijfskunde en Bedrijfseconomie. Daarnaast is het boek bruikbaar in het kader van NIMA Business marketing Examens.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. oefentoetsen, opdrachten en praktijkcases. Voor docenten staan er uitwerkingen, PowerPoints (met figuren en tabelle) en collegesheets.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van Toets-op-Maat. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Kees Gelderman studeerde Bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zijn promotieonderzoek ging over het inkoopportfolio van Kraljic. Tegenwoordig is hij universitair hoofddocent aan de Open Universiteit. Zijn specialisatie ligt op het gebied van koper-leverancier relaties, inkoopmanagement en (business) marketing.

Hein van der Hart was tot 2001 hoogleraar Industriële Marketing aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). Hij heeft zich in deze rol onder andere beziggehouden met de integratie tussen techniek en marketing.