Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (6)
› Haagse Hogeschool (HHS... (3)
› Saxion (3)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (33)
vandaag verzonden
Management: Oriëntatie en inleiding / Druk 3
2015 || Paperback || Doede Keuning e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Management, oriëntatie en inleidingbiedt een overzicht van de belangrijkste thema's binnen het vakgebied management en organisatie, zonder daarbij naar volledigheid en diepgang te streven. De uitgave is daardoor zeer bruikbaar als inleiding op het vak Management en Organisatie.
vandaag verzonden
Vaardigheden voor het samenwerken in teams / Druk 1
2015 || Paperback || Jan Pieter van Oudenhoven e.a. || Coutinho || ook als eBook
Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt ingestoken op het interdisciplinair samenwerken in teams. Dit boek richt zich op de cruciale sociale vaardigheden die nodig zijn om medewerkers goed en professioneel te laten samenwerken en teamprestat...
vandaag verzonden
Strategie en Management / Druk 2
2015 || Paperback || Hans Veldman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het vakgebied strategisch management heeft betrekking op de vraag hoe een organisatie bepaalde doelen kan bereiken. Strategie en management laat studenten kennismaken met dit vakgebied en behandelt de verkenning, bepaling, formulering, realisatie en het onderhouden van een strategie.
vandaag verzonden
Waarde propositie ontwerp / Druk 1
2020 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet
Gebonden, hardcover editie.
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas...
morgen verzonden
Businessplan op 1 A4 / Druk 8
snel en effectief plannen met OGSM
2022 || Hardcover || Marc van Eck e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieu...
morgen verzonden
Positieve organisaties - 100 onconventionele manieren om je organisatie echt te transformeren
100 onconventionele manieren om een organisatie echt te transformeren
2015 || Paperback || Robert E. Quinn || Boom || met inkijkexemplaar
Veel mensen zijn overwerkt. Ze balanceren op de rand van de uitputting. Dit is een algemeen aanvaard gegeven en er is een eindeloze discussie gaande over hoe we beter om kunnen gaan met het steeds nijpender tekort aan tijd. Wat echter minder algemeen aanvaard is, is dat veel van deze mensen ook onderbenut worden. Conventionele denkwijzen en organisatieculturen zijn hier volgens Robert Quinn debet aan.
In Positieve organisaties laat hij zien dat we door de conventionele organisatiecultuur te tr...
morgen verzonden
Van deskundige naar trainer / Druk 6
trainen als tweede beroep
2018 || Paperback || Karin de Galan || Uitgeverij Thema
Geef je trainingen over je vak en wil je meer resultaat bereiken, meer interactie krijgen en er meer plezier aan beleven? In dit boek leer je op een aansprekende en praktische manier hoe je een training resultaatgericht kunt ontwerpen en krachtig kunt begeleiden.
Een greep uit de inhoud:
* Je training scherp krijgen door een praktische diagnose te stellen.
* Ontwerpen vanuit de praktijk.
* Variatie aanbrengen door activerende werkvormen.
* Slim omgaan met weerstand door uitdagende stellingen en c...
morgen verzonden
De blauwe oceaan
creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten
2015 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
HERZIENE EDITIE MET NIEUW VOORWOORD EN DRIE EXTRA HOOFSTUKKENZelden sloeg een managementtheorie zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. Wereldwijd werden maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht. In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Zich baserend op een uitgebreide studie...
morgen verzonden
De 5 keuzes voor buitengewone productiviteit
getting the right things done
2015 || Paperback || Kory Kogon e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Verzuipen onder een berg werk of op de toppen van je kunnen werken, dat is de keuze. Of eigenlijk, de vijf keuzes. FranklinCovey ontwikkelde een krachtige methode – gebaseerd op de kennis van Stephen Covey (bestsellerauteur van De zeven eigenschappen), de laatste ontdekkingen in de neurowetenschap en jarenlange praktijkervaring – waarmee je je productiviteit en persoonlijke effectiviteit meetbaar verhoogt. De Nederlandse vertaling is aangevuld met praktijkvoorbeelden uit de Benelux. De me...
morgen verzonden
Flow en de kunst van het zakendoen / Druk 13
zeven vitale inzichten voor verkopers, ondernemers en managers
2015 || Paperback || Jan Bommerez || Uitgeverij MultiLibris
FLOW kan kortweg omschreven worden als: 'de optimale staat van ervaring'. Dit houdt in dat hij die in FLOW is, zich gelukkig voelt. Mihaly Csikzentmihalyi, de naamgever aan het begrip, definieert FLOW zelfs als 'de ervaring van het geluk dat in elk van ons impliciet aanwezig is.'
En wanneer is een mens gelukkig?
Als hij kan zijn wie hij echt is met andere woorden als hij zijn potentieel ten volle kan ontplooien. De mens in FLOW leeft vanuit zijn potentieel in plaats van uit patronen vanuit zi...