Zoekfilters
› Bert Hedeman (7)
› IPMA (7)
› The Open Group (7)
» Toon alle opties (33)
› Jule Hintzbergen (5)
› Kees Hintzbergen (5)
› Roel Riepma (5)
› Jan van Bon (4)
› Ralph Donatz (4)
› Remko van der Pols (4)
› Frank van Outvorst (3)
› H.C. Theisens (3)
› Mark Kouwenhoven (3)
› Yvette Backer (3)
› André Smulders (2)
› Bas van Gils (2)
› Brian Johnson (2)
› Femke Hille (2)
› Gerard Wijers (2)
› Gilbert Silvius (2)
› Gunther Verheyen (2)
› Ir. H.C. Theisens (2)
› John Hermarij (2)
› Joost Kerkhofs (2)
› Linda Tonkes (2)
› Lucille van der Hagen (2)
› Machteld Meijer (2)
› Marco de Jong (2)
› Michel Dekker (2)
› Michiel Benda (2)
› Rene Sieders (2)
› René Sieders (2)
› Robert den Broeder (2)
› Walter Zondervan (2)
› Wim Hoving (2)
› XLA Institute (2)
› Business IT & Manageme... (4)
› HBO-ICT (4)
› ICT Service Management (3)
» Toon alle opties (3)
› Hogeschool Rotterdam (7)
› Avans Hogeschool (5)
› Hogeschool Utrecht (5)
» Toon alle opties (2)
› Management algemeen (35)
› Informatica & manageme... (31)
› Educatieve uitgaven al... (6)
» Toon alle opties (8)
Studieboeken (107)
vandaag verzonden
Stap voor stap naar procesverbetering met (Lean) Six Sigma: de DMAIC-methode
2025 || Paperback || Prof. Dr. R.J.M.M. van der Does e.a. || Van Haren Publishing
vandaag verzonden
The TOGAF® Standard, 10th Edition - A Pocket Guide – 2025 Update
2025 || Paperback || Andrew Josey e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
This is the official Pocket Guide for the TOGAF® Standard, 10th Edition from The Open Group. Building on over 25 years of development and constant input from The Open Group Architecture Forum’s global community of Enterprise Architecture thought leaders, the TOGAF Standard, 10th Edition expands the material available to architecture practitioners to make adoption of best practices easier. With greatly expanded guidance and “how-to” material, it enables organizations to operate in an ef...
vandaag verzonden
Experience Management and XLA® Foundation
2025 || Paperback || XLA Institute || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
"Enhance your expertise in customer experience management with our two-day certified Experience Management (XM) and Xperience Level Agreement (XLA®) Foundation courseware. Tailored for professionals, this training offers an in-depth exploration of the XM and XLA® concepts, blending theoretical insights with practical applications.
Elevate your organization’s customer experience with the XM and XLA® Foundation course. This two-day training, followed by a multiple-choice exam, offers a com...
vandaag verzonden
Automatisering van productieprocessen op basis van ISA-95
praktijkervaringen met ISA-95
2009 || Paperback || A. van Rissewijck e.a. || Van Haren Publishing
Om te voorkomen dat de productiebedrijven vertrekken naar de goedkopere landen, moeten de Nederlandse bedrijven alles op alles zetten om efficiënt en effectief te produceren. Standaardiseren, mechaniseren en automatiseren zijn hoogst noodzakelijk.
Dit praktische handboek legt stap voor stap uit hoe het automatiseren van productieprocessen succesvol opgezet wordt. De theorie is gebaseerd op de internationale standaard ISA-95. Praktijkvoorbeelden van British American Tobacco, Corus, Friesland...
vandaag verzonden
IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011
2013 || Paperback || Pierre Bernard e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
De vorige drukken van dit boek zijn al jaren de meest toonaangevende publicatie op het gebied van ITIL. Vanaf de eerste druk in 1999 is dit oorspronkelijk in het Nederlands verschenen boek in opeenvolgende versies telkens verbeterd en vervolgens in vele talen vertaald. Door de input van vele ITSM-experts van over de hele wereld heeft dit boek zijn gezaghebbende positie verworven. Aanvankelijk bij de vele ITSM-experts en daarna vooral bij iedereen die behoefte had aan een betrouwbaar en helder...
vandaag verzonden
ITIL®4 - A Pocket Guide
2019 || Paperback || Jan van Bon || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
The ITIL pocket guides of Van Haren Publishing are since long
recognized as the industry classic guide on the topic of ITIL, in many
languages. Over the years this authoritative guide has earned its place
on the bookshelves and in the briefcases of industry experts as they
implement best practices within their organizations.
This pocket guide will provide readers with an understanding of the
ITIL 4 service management framework, by:
• understanding the key concepts of service management
• ...
vandaag verzonden
Projectmanagement op basis van ICB4 / Druk 5
2025 || Paperback || Bert Hedeman e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Deze geheel herziene versie vervangt de succesvolle vierde druk van dit handboek.
Ook deze nieuwe versie is bedoeld voor alle projectprofessionals, zoals projectmanagers, projectleiders en PMO-medewerkers, maar ook voor al diegenen die projecten moeten aansturen, zoals opdrachtgevers en andere leden van de projectstuurgroep.
De inhoud is gebaseerd op de Individual Competence Baseline version 4 (ICB4) van de International Project Management Association (IPMA) en op de Engelse uitgave Project M...
vandaag verzonden
Projectmanagement op basis van ICB versie 4 / Druk 4
2019 || Paperback || Bert Hedeman e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De inhoud is gebaseerd op de Individual Competence Baseline version 4 (ICB4) van de International Project Management Association (IPMA) en beschrijft alle vakinhoudelijke, gedragsmatige en contextuele competenties voor de projectprofessional zoals deze zijn gespecificeerd in de examengids van IPMA Nederland.
Daarmee is dit handboek ook een uitstekende basis voor allen die zich willen voorbereiden op de verschillende examens die verplicht zijn voor de IPMA projectaccreditaties:
- IPMA B Certif...
vandaag verzonden
Sturing en Organisatie van ICT-voorzieningen / Druk 2
de focus op vraaggestuurd leveren van ICT-voorzieningen
2008 || Paperback || Theo Thiadens || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Vrijwel iedere organisatie in de tegenwoordige netwerkeconomie is sterk afhankelijk van perfect functionerende ICT-voorzieningen. Iedere organisatie wordt gedwongen na te denken over zijn vraag naar ICT en hoe zij hier oplossingen voor kiest op basis van het aanbod. Optimale invulling van het ICT-aanbod vanuit de vraag is de rode draad door dit boek. Dit boek is bestemd voor de ICT-manager, ICT-consultant en ICT-docenten en -studenten.
Net als bij eerdere drukken van dit boek is ook bij deze ...
maandag verzonden
Foundations van ITIL® V3
|| Paperback || Jan van Bon || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Note: This book is available in several languages: Dutch, English, French, Spanish.
Het best verkochte handboek over ITIL
Dit boek is, met zijn voorgaande edities, al jaren het toonaangevende boek over ITIL. Het boek heeft zijn plaats verdiend bij de vele experts die zich bezighouden met de implementatie van best practices op het gebied van IT-servicemanagement, bij ITIL-trainingen, in het MBO en HBO, enz.
Deze versie van sluit aan op ITIL V3. Het boek is net als de vorige edities bondig geschre...