Zoekfilters
Studieboeken (24)
maandag verzonden
Excellent onderhandelen
een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling
2007 || Paperback || Roger Fisher e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
'Excellent onderhandelen' (in het Engels 'Getting to Yes') van Roger Fisher is al ruim twintig jaar hét standaardwerk op het gebied van principieel onderhandelen. Er zijn wereldwijd inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht, in twintig talen. Of je nu een gesprek met de huurbaas hebt of in gerechtelijke procedures verwikkeld bent - in alle onderhandelingssituaties bewijst dit model z'n dienst.
Principieel onderhandelen betekent dat de partijen in een 'conflict' op zoek gaan naar de oplo...
maandag verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
maandag verzonden
Management accounting: berekenen, beslissen, beheersen / Druk 7
2023 || Paperback || Wim Koetzier || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Management accounting in relatie tot aanpalende vakken en vakgebieden;
- leert kwalitatief kijken naar kwantitatieve gegevens;
- herziene hoofdstukken over besluitvorming en budgettering.
Management accounting: berekenen, beslissen, beheersen behandelt het berekenen van kostprijzen, het maken van beslissingscalculaties en het beheersen van bedrijfsprocessen. Deze opzet sluit aan bij de driedeling die binnen management accounting gebruikelijk is.
Het vakgebied wordt integraal behandeld doord...
maandag verzonden
Design Thinking / Druk 2
2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...
maandag verzonden
Strategische marketingplanning / Druk 9
2023 || Paperback || Karel Jan Alsem || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
In Strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën op een toegankelijke wijze uitgelegd. Ieder hoofdstuk betreft een stap in het strategische marketingplanningsproces. Iedere stap wordt geïllustreerd met praktische voorbeelden en een slotcase, daarnaast worden per stap handige tools gepresenteerd.
In deze negende, herziene editie blijft de kern van dit succesvolle boek ongewijzigd: een degelijke, praktische, stapsgewijze aanpak van strategische marketing. ...
maandag verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
maandag verzonden
Algemene economie voor het bedrijf / Druk 1
Macro-, meso- en micro-economie voor de onderneming
2022 || Paperback || Hieronimus van Sassen || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Economische kennis speelt een hoofdrol bij het opzetten en voortbestaan van iedere commerciële organisatie. De methode Algemene economie voor het bedrijf geeft een integraal beeld van het samenspel tussen economie in het groot, economie in de directe omgeving van het bedrijf en de economie in de onderneming zelf.
De samenhang die deze methode zo aanbrengt tussen de macro-, meso- en micro-economie, maakt dat s...
maandag verzonden
Prikkel de Koopknop / Druk 3
Kansen voor het fysieke winkelspel - nu en in de toekomst
2017 || Paperback || Carin Frijters || Carin Frijters || met inkijkexemplaar
Dagelijks lees je berichten over de veranderende retailwereld die beleving moet bieden. Retailen gaat tegenwoordig over zoveel meer dan over producten. En toch maken de meeste retailers zich nog steeds alleen maar druk over hun handel. In plaats van over een alomvattende aanpak om de klant een naadloze ervaring te bieden tijdens zijn klantreis.
Prikkel de Koopknop − dat alweer zijn derde druk beleeft − helpt retailers het heft in eigen hand te nemen in een tijd waar de ontwikkelingen i...
maandag verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
maandag verzonden
Innovatiemanagement met MyLab / Druk 4
2019 || Paperback || Eelko Huizingh || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden innoveren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!
Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe ...