Zoekfilters
› Management algemeen (33)
› Filosofie algemeen (11)
› Mens en maatschappij H... (11)
» Toon alle opties (12)
› Psychiatrie (8)
› Talen algemeen (8)
› Psychologie algemeen (6)
› Gezondheidsvakken, lic... (5)
› Onderwijs en opvoeding (5)
› Economie, recht en bed... (4)
› Geschiedenis algemeen (4)
› Onderwijskunde (3)
› Didactiek (2)
› Politicologie (2)
› Technische en nautisch... (2)
Studieboeken (124)
morgen verzonden
Handboek commerciële vaardigheden / Druk 3
De basis voor plezier en succes in het commerciële vak
2024 || Paperback || Stefan Renkema || Boom
In een wereld die steeds digitaler wordt, neemt het belang van menselijk contact juist toe. Deze ogenschijnlijke tegenstelling geldt ook voor het salesvak. Bij simpele producten en diensten wordt de verkoper steeds vaker vervangen door een applicatie, maar bij complexe producten en diensten is er juist meer behoefte aan de expertise van de verkoper. Tenminste, als deze waarde kan toevoegen!
Bij het toevoegen van waarde zijn commerciële vaardigheden voor een verkoper onmisbaar. Aan de telefoo...
morgen verzonden
Feilloos adviseren / Druk 4
Een praktische gids voor adviesvaardigheden
2024 || Hardcover || Peter Block || Boom || met inkijkexemplaar
Deze praktische gids beschrijft het adviesproces van A tot Z. Aan de hand van talloze richtlijnen, voorbeelden, oefeningen en uitgebreide checklists voert Peter Block je door de vijf fases van advieswerk. Van het allereerste gesprek met de cliënt tot de implementatie van het advies en alles wat daartussenin zit.
Feilloos adviseren is al bijna veertig jaar een baken voor adviseurs en andere professionals met een adviestaak. Deze vierde volledig herziene richt zich niet meer alleen op de comme...
morgen verzonden
Interviewen
De ins en outs van kwalitatief onderzoek
2024 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar
Het interview is een van de belangrijkste dataverzamelingsmethoden voor praktijkonderzoek. Interviews zijn er in vele soorten en maten, ieder met een eigen doel en dynamiek. In dit boek ontdek je welk type interview je het beste kunt inzetten voor jouw onderzoek en hoe je dat aanpakt.
Auteur Nel Verhoeven geeft veel praktische tips voor het ontwerp, de voorbereiding, afname en analyse van de resultaten. Ze beschrijft niet alleen hoe je het interview kunt inzetten als hoofdmethode voor je on...
morgen verzonden
Psychosociale gespreksvoering / Druk 3
De kunst van het observatief luisteren
2024 || Paperback || Markus van Alphen || Boom || met inkijkexemplaar
In de hulpverlening zijn goede gespreksvaardigheden essentieel om volledig te begrijpen met welk probleem je cliënten worstelen. Beheers je de kunst van observatief luisteren, dan achterhaal je meer dan alleen het gedrag en de ideeën die je cliënten erop nahouden: ook hun emoties die eraan ten grondslag liggen en daarmee begrijp je ook hun beleving. De kunst van observatief luisteren is gebaseerd op kennis over emoties. Het Dynamisch Driehoeksmodel Situatie-Emotie-Gedrag verklaart hoe emot...
morgen verzonden
Methodisch handelen inzichtelijk / Druk 4
2024 || Paperback || Jos Kuiper e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Methodisch handelen lijkt een eenvoudig aan te leren basisvaardigheid voor professionals in het sociale domein. Maar de schijnbare eenvoud van het methodisch werken is bedrieglijk. Methodisch handelen inzichtelijk biedt de student stap voor stap inzicht in het concept van methodisch handelen. Door de vele praktische voorbeelden, opdrachten en oefeningen wordt duidelijk wat methodisch handelen precies is.
Theorie wordt wel aangereikt, maar dient niet voortdurend als leidraad. Door de behandeli...
morgen verzonden
Basisboek bedrijfskunde / Druk 5
Een inleiding in management en ondernemerschap
2024 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Basisboek bedrijfskunde is een toegankelijke inleiding op de vakken bedrijfskunde en bedrijfseconomie. Het behandelt alle aspecten die voor een goede bedrijfsvoering van belang zijn, zoals:
strategie en organisatie van een onderneming;
marketing;
operationeel management;
financieel management.
In Basisboek bedrijfskunde vind je een helder overzicht van de belangrijkste bedrijfskundige basisbegrippen en inzichten. Elk hoofdstuk start met een praktische casus en sluit af met een samenvatting en...
morgen verzonden
Basisboek sociaal werk / Druk 5
Activeren, ondersteunen en verbinden
2024 || Paperback || Marcel Spierts e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De sociaal werker houdt zich bezig met sociaal gedrag en sociale verhoudingen. Omdat sociaal werk zo’n breed domein is, kun je als sociaal professional in zeer veel verschillende beroepen en functies aan de slag. In welke functie je ook belandt, altijd combineer je de specifieke functie-eisen met het brede kennis- en toepassingsdomein van sociaal werk.
Basisboek sociaal werk legt een eerste fundament om het (ver-)bindende tussen de beroepen en functies vorm te geven. In dit boek gaan we nie...
morgen verzonden
Verpleegkundige gespreksvoering / Druk 4
2024 || Paperback || Geertjan Emmens e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Verpleegkundige gespreksvoering behandelt de aanpak en vaardigheden die je als verpleegkundige nodig hebt om goed te luisteren en gesprekken te voeren. Het toont hoe je de ander ruimte biedt om zijn verhaal te doen en tegelijk sturing geeft aan een gesprek. De theorie wordt steeds afgewisseld met verpleegkundige casuïstiek. De beschreven gespreksvormen en methodieken zijn actueel en sluiten goed aan bij de huidige beroepspraktijk.
In Verpleegkundige gespreksvoering worden achtereenvolgens de...
morgen verzonden
Praktische gespreksvoering / Druk 4
2024 || Paperback || Wim Donders e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Praktische gespreksvoering bevat de basisvaardigheden voor een goede aanpak van verschillende tweegesprekken. Studenten ontdekken stap voor stap hoe zij gesprekken zoals kennismaking en een slechtnieuwsgesprek efficiënt kunnen opbouwen.
Praktische voorbeelden
Praktische gespreksvoering gaat met veel praktische voorbeelden en oefeningen van een eenvoudig gesprek naar een steeds ingewikkeldere vorm. Aan de orde komen achter-eenvolgens gesprekken over wat iemand doet, wat hij vindt van iets en ...
Systeemgericht leiderschap
Waar mens- en resultaatgericht leiderschap elkaar ontmoeten
2024 || Paperback || Aty Boers || Boom
In organisaties van vandaag wordt heel wat gevraagd van leidinggevenden. Autoritaire leiders accepteren we niet meer. Leiders moeten een menselijk gezicht laten zien. Daarom besteden veel boeken vooral aandacht aan de persoon van de leider.
Dit boek legt andere accenten en geeft handvatten voor hoe je je eigen leiderschap in de werkcontext verder kunt ontwikkelen. Systeemgericht leiderschap gaat een stuk verder dan coachend leiderschap, waarbij vooral aandacht is voor gesprekstechnische vaard...