Zoekfilters
› Alexander Osterwalder (4)
› Angela Talen (4)
› Danielle Braun (4)
» Toon alle opties (35)
› Jitske Kramer (4)
› Rob van Es (4)
› Arend Ardon (3)
› Björn Prevaas (3)
› Eric de Haan (3)
› Hans Vermaak (3)
› Wouter Hart (3)
› Wouter ten Have (3)
› Yves Pigneur (3)
› Alan Smith (2)
› André Wierdsma (2)
› Anne-Bregje Huijsmans (2)
› Daniël Wolfs (2)
› Inez Kohlmann (2)
› Jacques Pijl (2)
› Janka Stoker (2)
› Jean-Pierre Thomassen (2)
› Kilian Bennebroek Grav... (2)
› Leike van Oss (2)
› Lisa van Rossum (2)
› Léon de Caluwé (2)
› Marcus Bergman (2)
› Menno Lanting (2)
› Monique Bellersen (2)
› Odette Moeskops (2)
› Oscar David (2)
› Rini van Solingen (2)
› Rudy Kor (2)
› Sasja Dirkse (2)
› Sasja Dirkse-Hulscher (2)
› Sjoerd Segijn (2)
› Sydney Brouwer (2)
› Theo van der Tak (2)
› Tim Clark (2)
› Bedrijfskunde (9)
› Technische Bedrijfskun... (8)
› Commerciële Economie (6)
» Toon alle opties (18)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
› Business IT & Manageme... (4)
› Facility Management (4)
› Finance & Control (4)
› International Business... (4)
› International Business... (4)
› International Business... (3)
› Logistics Management (3)
› Management in de Zorg (3)
› Ad Ondernemen (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› International Hotel & ... (2)
› Master Begeleidingskun... (2)
› Ondernemen (2)
› Social Work (2)
› Toegepaste Psychologie (2)
› Tourism Management (2)
› Hogeschool Rotterdam (22)
› Hogeschool Utrecht (11)
› Haagse Hogeschool (HHS... (7)
» Toon alle opties (5)
› Management & bedrijfsk... (10)
› Businessmodel (4)
› Marketing (3)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (187)
vandaag verzonden
Businessplan op 1 A4 / Druk 8
snel en effectief plannen met OGSM
2022 || Hardcover || Marc van Eck e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieu...
vandaag verzonden
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar ||
top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
morgen verzonden
Laat hoogsensitiviteit voor je werken
Ontdek het verborgen goud in je organisatie
2025 || Hardcover || Eveline Baar || Edelweiss Uitgevers
Hoogsensitiviteit op het werk? Het werkt. Voor je medewerker. En voor jou als leidinggevende.
Ongeveer één op de vijf van je medewerkers is hoogsensitief. Vaak zonder dat ze het zelf weten. En zonder dat jij het herkent. Zonde, want hun kwaliteiten zijn goud waard: diepgaande analyses, verfrissende ideeën en scherp zicht op de verbindingen in teams.
In dit praktische én persoonlijke boek helpt innovatieleider Eveline Baar je om deze stille krachtbronnen te herkennen en tot bloei te breng...
vandaag verzonden
Het groot werkvormenboek deel 2
2018 || Hardcover || Sasja Dirkse-Hulscher e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Groot Werkvormenboek 2 bevat maar liefst 120 nieuwe werkvormen voor actieve bijeenkomsten met resultaat. Met tips, trucs en valkuilen voor kennismaken, discussiëren, zelfreflectie, brainstormen, visievorming en meer.
Het Groot Werkvormenboek heeft vele trainers, leidinggevenden, coaches en professionals geïnspireerd om werkvormen te gebruiken. Dit tweede boek biedt nieuwe inspiratie voor werkvormen in de populairste thema's en voor nieuw toegevoegde thema's, zoals resultaatgericht wer...
vandaag verzonden
Business Model Shifts / Druk 1
6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
2020 || Hardcover || P. W. van der Pijl || Boom || ook als eBook
‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!
Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een were...
vandaag verzonden
Het groot werkvormenboek deel 1 / Druk 2
2018 || Hardcover || Sasja Dirkse-Hulscher e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Cliënten of coachees die wegdromen, weinig inbreng hebben of zelfs in slaap vallen tijdens presentaties, trainingen of coachgesprekken ... Deze situaties kunnen aanleiding zijn om eens wat langer stil te staan bij de werkvormen die je gebruikt en het effect dat je ermee sorteert.
Tien doelstellingen
Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat maar liefst 120 verschil...
vandaag verzonden
Businessideeën testen / Druk 1
Een praktisch handboek voor snel experimenteren. De 44 experimenten in dit boek wijzen je de weg om op te schalen. Neem kleine stappen naar groot succes
2020 || Hardcover || David J. Bland e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Je voornaamste taak als vernieuwer, ondernemer of onderneming is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.
Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met 'Businessideeën testen' willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie' bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen.
Je doet kennis op over het...
vandaag verzonden
Handboek Leren & Ontwikkelen in organisaties / Druk 6
2022 || Hardcover || Eric Mooijman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet overzicht van de kennis op het gebied van leren en ontwikkelen binnen organisaties;
- focust op de maatschappelijke veranderingen in de 21e eeuw;
- veel aandacht voor digitaal leren en leertechnologie.
Het Handboek Leren en Ontwikkelen in Organisaties beschrijft alle aspecten van leren en ontwikkelen in organisaties: van het ontwikkelen van L&D-beleid of opleidingsjaarplannen, tot het ontwerpen en/of inkopen van allerlei leeroplossingen en het inrichten en leiden van een opleidings...
Groot Psychologisch Modellenboek / Druk 2
65 modellen voor ontplooiing van jezelf en anderen
2015 || Hardcover || Anton van der Horst e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Er zijn talloze psychologische modellen in omloop. Maar welk model is nu geschikt als je beter wilt leren omgaan met conflicten, je faalangst wilt aanpakken, je charisma wilt ontwikkelen of wilt weten welke leerstijl voor jou het meest effectief is? In het Groot Psychologisch Modellenboek worden de belangrijkste modellen op een rijtje gezet. Aan bod komen onder andere de Roos van Leary, het Primary Mental Abilities-model, The Big Five, RET, de piramide van Maslow, flow, de loopbaanankers van ...
Procescanvas
Samen werken aan betere processen
2020 || Hardcover || Renco Bakker || Boom
Het procescanvas is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden.
Steeds meer organisaties beseffen dat ze op een heel andere, veel horizontalere manier moeten gaan organiseren. Ze zien in dat het proces van waardecreatie de motor van hun bedrijf is, en dat daarbij zelfsturing te verkiezen is boven hiërarchie en controle.
Processen vormen het hart van de organisatie, ze leveren imm...