Zoekfilters
› Bedrijfskunde (5)
› Technische Bedrijfskun... (5)
› Bouwkunde (4)
» Toon alle opties (20)
› Ondernemerschap & Reta... (4)
› Commerciële Economie (3)
› Facility Management (3)
› Finance & Control (3)
› HBO-ICT (3)
› Hotel Management (3)
› Accountancy (2)
› Ad Engineering (2)
› Ad Facility Management (2)
› Bestuurskunde/Overheid... (2)
› Built Environment (2)
› Business IT & Manageme... (2)
› Human Resource Managem... (2)
› Integraal Bouwmanageme... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Logopedie (2)
› Managing New Retail (2)
› Marketing of Social Bu... (2)
› Tourism Management (2)
› Hogeschool Rotterdam (15)
› Saxion (9)
› Hogeschool Utrecht (6)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (92)
vandaag verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
vandaag verzonden
Gespreksvoering / Druk 5
Basisvaardigheid voor gespreksmodellen
2020 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Relevant voor alle hbo-en wo-opleidingen;
• kan uitstekend gebruikt worden voor zelfstudie;
• systematische aanpak zorgt voor een hoog niveau van gespreksvaardigheid.
Gespreksvoering - Basisvaardigheden en gespreksmodellen leert studenten hoe zij de effectiviteit van hun gesprekken kunnen vergroten en een hoog niveau van gespreksvaardigheid bereiken.
Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel belicht de basisvaardigheden die je bij het voeren van gesprekken moet beheersen. A...
vandaag verzonden
Projectmanagement / Druk 11
2021 || Paperback || Iris Eshel e.a. || Boom || ook als eBook
Projectmanagement | 9789024429875 | Iris Eshel, Jan Verhaar
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
‘Projectmanagement’ geeft je handvatten om vanuit een creatief idee, via een gedegen projectplan, een succesvol en professioneel evenement te realiseren. Het boek en de bijbehorende website belichten aansprekende cases en bieden handige instrumenten zoals werkmodellen, contracten en formats voor projectrapporten.
Aan de hand van een helder stappe...
vandaag verzonden
Risicomanagement / Druk 7
2021 || Paperback || Sonja Janicijevic || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Een geïntegreerde benadering van risicoanalyse,-reductie en -financiering;
- aandacht voor actuele ontwikkelingen én klassieke beginselen;
- introductie in aanverwante disciplines.
Ondernemen is risico nemen. Gestructureerd omgaan met risico’s neemt onzekerheden weg en draagt bij aan een beter ondernemingsresultaat. Risicomanagement beschrijft de ontwikkeling van deze discipline, de doelstellingen, uitgangspunten en het proces van risicomanagement. Het boek leert studenten hoe zij risic...
vandaag verzonden
10 miljoen jaar leiderschap / Druk 1
Hoe succesvolle leiders voorzien in oeroude basisbehoeften
2021 || Paperback || Leon Schaepkens || S2 Uitgevers || met inkijkexemplaar
99% van zijn bestaan heeft de mens geleefd als jager-verzamelaar in kleine groepen. Ons brein is vooral het product van miljoenen jaren leven op de Afrikaanse savanne. We zijn lang niet zo rationeel als we denken. Het is tijd om de achterkamer van ons brein serieuzer te nemen. Iedereen streeft naar veiligheid, verbondenheid, waardering, autonomie, zelfexpressie en moet leren omgaan met grenzen.
Succesvolle leiders voorzien in deze basisbehoeften. Ze weten dat leiderschapsstijlen en management...
vandaag verzonden
Zo doe je een onderzoek / Druk 4
2021 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktisch to-do-boek voor het doen van onderzoek in het HO;
- voorzien van 8-stappenplan voor het (zelfstandig) voorzien van theoretische en praktische ondersteuning per stap;
- voorzien van uitgebreide website met ondersteunende hulpmiddelen, begeleidende uitlegvideo’s en voorbeelden.
Organisaties laten geregeld onderzoeken uitvoeren om nieuwe inzichten te ontwikkelen of bestaande kennis te evalueren. Het kan voor afgestudeerden van een hogeschool of universiteit dan ook relevant zijn om...
vandaag verzonden
Hospitality Experience / Nederlandse editie
Een inleiding in hospitality management
2021 || Paperback || Frans Melissen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en complete inleiding in hospitality management;
- theoretische inzichten uitvoerig toegelicht met behulp van cases en praktijkvoorbeelden;
- inclusief hoofdstuk over interculturele hospitality experiences.
Deze eerste Nederlandstalige editie van Hospitality Experience biedt een boeiende introductie in de belangrijkste aspecten van hospitality management.
Op basis hiervan krijgt de lezer duidelijke antwoorden op de volgende drie hoofdvragen:
Wat is hospitality management?
Wie ...
vandaag verzonden
Projectaanpak in zes stappen / Druk 3
P6-methode
2021 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De P6-methode, voor het succesvol aanpakken van projecten;
- laagdrempelig doe-boek met handzaam stappenplan;
- uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent.
Projectaanpak in zes stappen behandelt de gehele levenscyclus van een project. Het boek begint met een oriëntatie op het aanpakken van projecten. Daarna volgen zes projectstappen: het opstarten van het project, het inrichten van het project, het maken van het plan van aanpak, het uitvoeren van het project, het opleveren v...
vandaag verzonden
TopService voor veeleisende klanten
De zes principes van uitzonderlijke klantbeleving
2021 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom
Hoe bied je magnifieke service aan de klanten die de lat hoog leggen?
Uw organisatie heeft dagelijks contact met klanten, gasten, cliënten of patiënten. Sommigen vinden alles goed, anderen zijn veeleisend en leggen de lat hoog en laten dat duidelijk merken ook. In dit boek richten wij ons op deze laatste groep. Klanten die kritisch zijn, veeleisend en gewend aan topservice in de dienstverlening, retail, de zorg en de publieke dienstverlening.
Klanten zijn mondiger geworden, weten beter wat ...
maandag verzonden
Middle Management / Druk 4
2021 || Paperback || Ton van Vught || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gebaseerd op actuele management theorieën;
- uitstekende voorbereiding op het NEMAS-examen;
- sluit direct aan bij de praktijk.
Middle Management biedt je de perfecte theoretische basis om als manager aan de slag te kunnen gaan. Het boek is bovendien de optimale voorbereiding op het NEMAS-examen Middle Management.
Middle Management is opgebouwd rond dertien managementvraagstukken, zoals: Wat is management? Hoe geef je leiding? Hoe bouw je een organisatie? Hoe kom je tot besluitvorming?
Ied...