Mind the gap - Stappenplan identiteit en imago / Druk 4

stappenplan identiteit en imago

Voorzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Mind the gap - Stappenplan identiteit en imago / Druk 4

ISBN: 9789024406906
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jaap van der Grinten Helma Wijnand-Schut
Druk: 4
Pagina's: 168
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Vervanger van: 9789462364219
NUR: Communicatiekunde algemeen

Een sterk imago geeft een organisatie concrete voordelen. De beurskoers is hoger, klanten zijn trouwer en medewerkers loyaler. Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago.

Over de inhoud

Met het praktische stappenplan in Mind the Gap kunnen studenten snel en eenvoudig een gap-analyse uitvoeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk uitgewerkt met behulp van voorbeelden en praktische tips.

Nieuw in de vierde druk

* Nieuwe casuïstiek

* Website: op www.mindthegap4edruk.nl staan voor studenten en docenten per stap praktijkopdrachten, toetsvragen, cases, downloads en handige tips en tools

Lezers over dit boek:

'Echt praktisch, goed uitgelegd en mooi geïllustreerd. Superblij!'

Lezersrecensie op bol.com, 24/5/2016

'Duidelijk en toegankelijk opgezet studieboek. Makkelijk leesbaar, handig en praktisch in het gebruik. Veel actuele en verduidelijkende voorbeelden.'

Lezersrecensie op bol.com, 19/11/2015

'Ideaal boek voor tijdens het afstuderen'

Lezersrecensie op bol.com, 23/5/2014

Uniek aan dit boek

* Succesvolle titel al jaren geliefd bij studenten

* Vast onderdeel binnen de curricula van communicatie-opleidingen

* In vijf praktische stappen naar een gap-analyse met conclusies en duidelijke aanpak van het imagovraagstuk

* Praktisch ingestoken website met praktijkopdrachten en toetsvragen

Extra materiaal

De theorie in dit boek wordt ondersteund door een praktijkgerichte website. Op www.mindthegap4edruk.nl staan voor studenten en docenten per stap praktijkopdrachten, toetsvragen, cases, downloads en handige tips en tools.

Doelgroep

* Hbo-studenten (jaar 1) binnen opleidingen: communicatie, media, informatie & communicatie, commerciële economie en/of met een vak corporate communicatie, positioneren, merkenmanagement, marketing & communicatie of identiteit & imago

* Beginnende professionals in de corporate communicatie die meer willen weten over merkenmanagement en positionering

Over de auteurs

Jaap van der Grinten en Helma Weijnand-Schut werken al vijftien jaar samen bij de opleiding communicatie van Hogeschool Inholland. Doorlopend doen zij onderzoek naar het managen van identiteit en imago. En naar de rol die designmanagement kan spelen bij het zichtbaar maken van organisatie-identiteit.