Marketingcommunicatie in 14 stappen / Druk 2

Voorzijde
Inkijkexemplaar
82,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 78,80 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001752224
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Guy van Liemt Gert Koot
Druk: 2
Relevante opleidingen: Creative Business Finance & Control Internationale Communicatie
Pagina's: 704
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool van Amsterdam Zuyd Hogeschool
Vervanger van: 9789001820596
NUR: Marketing

- Heldere weergave van relatie tussen marketing- en marketingcommunicatiestrategie;

- behandelt nieuwste inzichten en modellen;

- geïntegreerde benadering van on- en offline.

Marketingcommunicatie in 14 stappen maakt glashelder welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen marketingcommunicatie aan bod, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding op de beroepspraktijk!

Marketingcommunicatie in 14 stappen behandelt de nieuwste inzichten en modellen van het totale vakgebied. Uniek is de plaatsing van de online marketingcommunicatie in de structuur van de gehele marketingcommunicatiestrategie. Het boek laat zien dat de online tools méér zijn dan een middel en samen met de offline instrumenten een plaats verdienen in het Owned, Paid & Earned Media model. Daarnaast is er volop aandacht voor merkidentiteit, positionering, creativiteit en toepassing van het marketingcommunicatievraagstuk en consumer insights.

Deze vernieuwde, tweede editie van Marketingcommunicatie in 14 stappen is aangepast op basis van feedback van lezers en actuele ontwikkelingen en inzichten. Er zijn veel mooie nieuwe of geactualiseerde voorbeelden van visies, missies, waarden, merkessenties (positioneringen) en merkbeloftes in deze nieuwe editie verwerkt. Een greep uit de aanpassingen:

- Actuele gebruiks- en bereikcijfers en recente onderzoeken en rapporten vormen de basis.

- Alle marketingcommunicatiemiddelen zijn geactualiseerd, waardoor er ook aandacht is voor nieuwe middelen zoals TikTok.

- Veel aandacht voor het toenemende belang van online fenomenen als podcasts, vloggers, influencer marketingcommunicatie, video-on-demanddiensten en voice technologie zoals smart speakers.

- Aan bod komt o.a. het verband tussen de Golden Circle (van Simon Sinek) en de brand Identity Guide (het BIG-model).

- Het See, Think, Do, Care-model dat onder meer door Google wordt gebruikt, is toegevoegd.

Marketingcommunicatie in 14 stappen is zeer geschikt voor hbo-opleidingen in de richtingen als marketing, communicatie, creative business en bedrijfskunde. Vanaf propedeuse.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toestvragen en verdiepingsstof. Voor docenten staan er cases, collegesheets, figuren en tabellen uit het boek.

Over de auteur:

Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketingprofessional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing-, marketingcommunicatie- en branding-adviseur. Hij is o.a. director, EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization (zie http://www.eur.nl/ehero).

Gert Koot is eigenaar van het adviesbureau Branded Entertainment, spreker, docent en adviseur. Hij heeft een buitengewone passie voor marketingcommunicatie, merken en media (https://branded-entertainment.nl/).