Management algemeen (47)

29,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Online invloed / Druk 1

Beter online resultaten door te begrijpen hoe je bezoekers denken, klikken en kopen

2021 || Paperback || Bas Wouters e.a. || Boom

Beïnvloeden van het gedrag van de bezoeker van websites doe je niet zozeer met rationele argumenten, maar door het onbewuste brein te activeren.

Minimaal tachtig procent van onze keuzes maken we met ons instinctieve, onbewuste brein, stelt Daniel Kahneman, Nobelprijswinnaar en auteur van Thinking, fast and slow. Betere online resultaten bereik je door dit onbewuste brein te begrijpen: hoe mensen denken, waarom ze klikken, en hoe ze reageren op boodschappen.

Online invloed bestaat uit drie de...

37,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 35,39
+
Bestel

Marktonderzoek - design

Door de boom het bos zien

2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar

Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.

Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...

53,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Managementvaardigheden voor projectleiders / Druk 6

2021 || Paperback || Cees Rosman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

‘Managementvaardigheden voor projectleiders’ behandelt alle facetten van samenwerking en communicatie binnen projecten. Centraal staat de projectleider die samen met zijn team werkt aan het realiseren van projectresultaten. Het boek bestaat uit drie delen. In deel I wordt de theorie van leiderschap en leidinggeven beschreven. Deel II gaat over de projectleider in de dagelijkse praktijk. Aan de orde komen teamontwikkeling, probleemhantering, communicatie en persoonlijk leiderschap. In dee...

29,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,26
+
Bestel

180 Business Hacks (Heruitgave)

Inspirerende hacks om nét even anders te kijken naar je werk

Paperback || Roel de Graaf || Boom || met inkijkexemplaar

Elke hack leert je op een aardige en uitdagende manier net even anders naar een bepaald aspect van je werk te kijken.

Soms heb je wat inspiratie nodig. Iets om je te helpen om los te komen. Om dingen op een andere manier te zien. Dit boek geeft je 180 hacks om je aan het (om)denken te zetten en je tot een andere manier van kijken te verleiden. Lange teksten werken daarvoor vaak niet en geven je niet het inzicht dat je zoekt. Een quote, iets wat blijft hangen, werkt vaak veel beter. ‘Ze zett...

24,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Klanten zijn eigenlijk net mensen

En 99 andere eyeopeners voor klantgericht werken

Paperback || Jos Burgers || Boom

Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn…

Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten den...

29,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

De kracht van het piramideprincipe / Druk 2

Gids voor helder denken en schrijven

2021 || Paperback || Marita van Rijssen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Ons leesgedrag is aan het veranderen. Door de overvloed aan informatie lezen mensen steeds vluchtiger en selectiever. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is een handige methode om daadwerkelijk je doel te bereiken met een tekst. Je gaat bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de ker...

26,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 25,18
+
Bestel

AI in de praktijk

In drie stappen kunstmatige intelligentie in je organisatie

Paperback || Hennie Huijgens || Boom || met inkijkexemplaar

Een boek voor iedereen die zich wil voorbereiden op de komst van AI in de eigen organisatie.

Kunstmatige intelligentie (AI) is populair en wordt met de dag belangrijker voor organisaties. AI is ingewikkeld, maar we kunnen de implementatie ervan niet alleen aan programmeurs overlaten. Organisaties en hun leiders moeten nadenken over hoe AI kan helpen hun bedrijfsprocessen te verbeteren.

AI in de praktijk legt uit hoe je in drie praktijkgerichte stappen zélf een plan maakt voor AI in je organi...

24,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

De SnappStory

Het eerlijke verhaal achter 10 jaar SnappCar

2021 || Paperback || Victor van Tol e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Wist je dat er in Nederland 8 miljoen auto's gemiddeld 23 uur per dag stilstaan? Uit de ambitie om dat probleem op te lossen, ontstond in 2010 de social enterprise SnappCar. Het leek allemaal zo eenvoudig: begin een website waarop je auto’s met anderen kunt delen. De praktijk bleek weerbarstiger.

In dit boek neemt oprichter Victor van Tol je mee op zijn SnappCar-reis als ondernemer en als mens. Van een briljant idee in de kroeg, via crowdfunding, rechtbanken en reorganisaties, tot een decen...

32,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 31,30
+
Bestel

Bullshit management II

Inclusief eigenwijze vormen van organiseren en communiceren

Paperback || Jos Verveen || Boom || met inkijkexemplaar

Leiderschapstrainingen, strategische analyses, dikke beleidsnota's en eindeloze statistieken. Om nog maar te zwijgen over esoterische Tsjakka-trainingen, teambuildingsessies in een hutje op de hei en crossmediale imagocampagnes.

Sinds de uitvinding van het fenomeen management halen managers en adviseurs alles uit de kast om de prestaties van organisaties te beïnvloeden. Maar wat zijn al die modellen, methoden en termen nu werkelijk waard? En hebben we niet alleen maar last van die extra hië...

35,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,73
+
Bestel

8 Essentiële stappen voor leiders van de toekomst

Meer dan win-win

2021 || Paperback || Michael Jongeneel e.a. || Boom

Wat is als leider de bron van jouw keuzes? Hoe maak je als leider van de toekomst het verschil?

‘De economische, (geo)politieke en sociale ontwikkelingen van de afgelopen jaren vragen om aanpassingen, juist ook in leiderschapsstijl’ schrijft Feike Sijbesma (CEO Koninklijke DSM) in zijn aanbeveling. Daarnaast vraagt de aankomende generatie om nieuw leiderschap, waarbij zelfs het realiseren van win-winsituaties niet langer volstaat. Echt succesvol zullen leiders zijn die kiezen voor de ‘w...