Zoekfilters
Management algemeen (120)
morgen verzonden
Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?
Over leiderschap, teambuilding en eigenaarschap
2021 || Hardcover || Veronique Kilian || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Over zelforganisatie bestaan talloze modellen. Ze beschrijven hoe je meer eigenaarschap bij je werknemers creëert en ervoor zorgt dat je team zelf bepaalt wat hun doelen zijn én hoe ze die willen behalen. Maar wat werkt in de praktijk nou echt? Hoe voorkom je de bekende valkuilen, zoals oeverloos overleggen, doelloos rondzwemmen of solistisch gedrag van teamleden? En hoe laat je als directielid, manager of teamcoach je team floreren?
Dat is de paradox van zelforganisatie: zonder leiderscha...
morgen verzonden
De Business Board Methode
Het jaarlijkse businessplan op één A4 dat wél wordt uitgevoerd
2022 || Paperback || Edwin Kersten || Van Duuren Media
Dit boek is geschreven voor alle ondernemers, bestuurders en eindverantwoordelijke managers die het volgende bekend voorkomt: Maak jij ook ieder jaar weer vol goede moed een businessplan? Je weet wel, die PowerPoint met een oneindige hoeveelheid slides die zonder dat er iets mee gebeurt linea recta in een la belandt? Waarom is het toch zo lastig om een overzichtelijk businessplan te maken én uit te voeren?
De Business Board Methode geeft antwoord op deze vragen en levert je twee dingen. In d...
morgen verzonden
Nee zeggen loont
Dump de klanten voor wie je niet wilt werken
2023 || Paperback || Jennifer Delano || Van Duuren Media
Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen.
De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk. Zo’n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in gegaa...
morgen verzonden
De projectsaboteur
Het geheime handboek voor de projectsaboteur
2023 || Paperback || Dion Kotteman e.a. || Van Duuren Media
Elk project heeft tegenstanders. Iedereen kent ze, mensen die er om de één of andere reden belang bij hebben een project te laten mislukken. Maar dat mensen bewust je project willen laten mislukken wordt vaak ontkend. Toch bestaan er Saboteurs. De ene projectsaboteur is ervan overtuigd dat het project slecht is voor het bedrijf. De andere beschouwt het falen van het project als de mogelijkheid om zijn carrière een boost te geven. Een derde probeert zo een kritische collega door de achterde...
morgen verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
morgen verzonden
Verleiden op internet
hoe maak je een website onweerstaanbaar?
2011 || Paperback || Aartjan van Erkel || Van Duuren Media
Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet. In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Ze laten zich daarna graag overtuigen, én er zijn verrassende psychologische knopjes waar je op kunt...
morgen verzonden
Procesinterventies
Hoe je professioneel en wezenlijk bijstuurt als procesregiseur
2012 || Hardcover || Dees Van Oosterhout || Van Duuren Media
Steeds vaker verwachten bestuurders in het publieke domein voorstellen die samen met de buitenwereld zijn gecreëerd. Het belang van externe samenwerking en verankering neemt daarmee toe. Tegelijkertijd weten nog maar weinig organisaties het proces van cocreatie op een succesvolle manier te realiseren. De vraag naar kennis en vaardigheden op het gebied van procesregie is de afgelopen jaren dan ook flink gegroeid.
In haar eerste boek Procesregie beschrijft Dees van Oosterhout de essentie van h...
morgen verzonden
Energy Boost voor jezelf, je team en je organisatie
presteren omdat je er zin in hebt
2017 || Paperback || Hans van der Loo || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Wat doe je als de prestatielat steeds hoger wordt gelegd en de omstandigheden alsmaar zwaarder worden? Je geeft plankgas, of je gaat juist op de rem staan. Beide reacties zijn begrijpelijk, maar niet verstandig. Ze leiden namelijk tot fors energieverlies en tot afne¬mende prestaties. Gemiddeld lekt meer dan de helft van alle menselijke energie weg uit organisaties, zo blijkt uit onderzoek.
Wat kun je daartegen ondernemen? Heel veel! In dit boek laat Hans van der Loo haarfijn zien wat je kun...
morgen verzonden
Mensen maken of breken een verandering
2020 || Paperback || Inge van Kooten-Satter || Van Duuren Media
Verandering, wie heeft het niet nodig in zijn organisatie? Je nodigt externe adviseurs uit en maakt met hen een stappenplan. Op papier ziet dat er goed uit. Maar enige tijd later loopt je verandering spaak. Waardoor? Door de mensen. Ze willen niet en tonen weerstand. Helaas, je verandering belandt in een archiefkast. Zoals zoveel veranderplannen. Je bent een illusie armer en je mensen blijven gefrustreerd achter.
Kan het ook anders? Zeker! Dit boek neemt je mee naar de veranderkracht die ie...
morgen verzonden
Klanthelden in de 9+ organisatie
Excelleren in emotionele klantbeleving
2021 || Paperback || Berry Veldhoen e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klanten die zó enthousiast zijn over een organisatie dat ze er bij wijze van spreken een tatoeage van zouden willen laten zetten?! Zo’n organisatie is een Klantheld®! Klanthelden® zijn 9+ ervaringen, serviceprocessen, medewerkers, teams of zelfs complete organisaties die klanten emotioneel ‘raken’. Met een hoge loyaliteit, exceptionele (9+) klanttevredenheid, spontaan aanbevelingsgedrag en commercieel resultaat als logisch gevolg.
Klanthelden® in de 9+ organisatie opent de deur naar...