(93)

25,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,75
+
Bestel

De Ultieme Kudde / druk 1

Maven Publishing

De aanname dat mensen individualistisch zijn loopt als een rode draad door onze cultuur. Recente ontdekkingen van vooraanstaande hersen- en gedragswetenschappers wijzen er echter op dat we veel minder zelfstandig zijn dan we graag willen denken. Sterker nog: wij zijn de meest dominante diersoort ter wereld geworden juist omdát we zo weinig individualistisch zijn. Mark Earls, auteur van Welcome to the Creative Age, past deze nieuwe inzichten toe op onze huidige kennis over massagedrag. Met on...

21,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 19,95
+
Bestel

Hoe verandert internet je manier van denken

Paperback || John Brockman || Maven Publishing

Edge.org stelt jaarlijks één vraag aan een selectie van de meest interessante wetenschappers en kunstenaars ter wereld. Dit jaar geven 151 denkers, waaronder Richard Dawkins, Nassim N. Taleb, Brian Eno en Steven Pinker, kort en krachtig antwoord op één van de meest interessante vraagstukken van deze tijd: ‘Hoe verandert internet je manier van denken?’

25,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,75
+
Bestel

Het ondiepe

Paperback / softback || Nicholas Carr || Maven Publishing

Nicholas Carr buigt zich over over de langetermijneffecten van het internet. Gebruikmakend van nieuwe inzichten over de plasticiteit van het brein, de werking van ons geheugen en de manieren waarop we informatie verwerken, toont hij aan dat het internet niet alleen `nuttig gereedschap is, maar ook bezig is onze identiteit en zelfs de structuur van onze hersenen te veranderen.

24,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,28
+
Bestel

De wil van technologie / druk 1

Paperback / softback || Kevin Kelly || Maven Publishing

Met dit veelgeprezen meesterwerk zorgt Kelly ervoor dat we ons begrip van technologie radicaal zullen herzien. Aan de hand van talloze fascinerende voorbeelden laat Kelly zien dat het begrip technologie veel breder is dan we denken en dat bijvoorbeeld steden, muziek, onderwijs en taal ook technologieën zijn. Maar ook de relatie tussen mens en technologie komt in een nieuw daglicht te staan: het is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit gelukt om een technologie tegen te houden of niet ...

25,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,75
+
Bestel

Memoires van een verslaafd brein

Marc Lewis || Maven Publishing

De briljante student Marc Lewis stond op het punt zijn studie psychologie af te ronden, toen hij werd betrapt op het stelen van drugs uit een apotheek. Hij bleek al vijftien jaar verslaafd te zijn. De arrestatie markeerde het begin van een opmerkelijke ommekeer: hij overwon niet alleen zijn verslaving, maar slaagde er ook in een succesvol hersenwetenschapper te worden. Inmiddels is hij hoogleraaraan de Radboud Universiteit Nijmegen en expert op het gebied van verslaving.In Memoires van een ve...

21,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 19,95
+
Bestel

Allemaal beestjes

hoe bacterien ons gezond houden

Paperback / softback || Jop de Vrieze || Maven Publishing

We dragen zo'n 1,5 kilo beestjes met ons mee. Ze verteren een deel van het voedsel in onze darmen, ze produceren vitamines en ze zorgen voor een schone en gezonde huid. Ze assisteren en reguleren ons immuunsysteem en hebben zelfs invloed op ons gedrag.

Deze micro-organismen zijn met veel: met drie keer zoveel als onze eigen lichaamscellen. En omdat we onze volledige evolutie met hen zijn opgetrokken, zijn onze lichamen gewend geraakt aan hun aanwezigheid. Sterker nog, we zijn van ze afhankelijk.

In 'Allemaal Beestjes' gaat Jop de Vrieze op safari door zijn eigen lichaam. Hij introduceert op heldere wijze de belangrijkste bewoners en laat zien hoe ze geraffineerd met ons lichaam samenwerken om talloze aspecten van ons leven mogelijk te maken. Hij zoekt de grenzen op van de huidige wetenschappelijke kennis en beantwoordt praktische vragen zoa...

20,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Echte mannen vechten

hoe mannen de pikorde bepalen

Paperback / softback || Jonathan Gottschall || Maven Publishing

Echte mannen vechten is het adembenemende verslag van wetenschapper Jonathan Gottschall, die besloot zijn veilige kantoor in te ruilen voor een vechtclub en 'cage fighter' te worden. Naast zijn bloedstollende persoonlijke ervaringen in de ring - de paniek tijdens zijn eerste gevecht, de adrenaline en euforie na afloop - beschrijft hij ook de universele werking van de mannelijke pikorde.

Of het nu gaat om concurrentie op het werk, sportieve krachtmetingen of verbale piswedstrijden: op onnavolg...

22,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 21,38
+
Bestel

De bedrijfscultuur-code

Sterke bedrijven ontstaan niet vanzelf

Paperback / softback || Daniel Coyle || Maven Publishing

De weg naar succes is voor elk bedrijf uniek, maar alle succesvolle bedrijven hebben één ding met elkaar gemeen: een sterke bedrijfscultuur.

De bedrijfscultuur-code laat zien dat zo'n cultuur niet spontaan ontstaat, maar iets is wat je zelf creëert. En het goede nieuws: er zijn praktische en concrete stappen die je kunt nemen om dit voor elkaar te krijgen.

Daniel Coyle, bestsellerauteur en expert op het gebied van talentontwikkeling, bestudeerde 's werelds meest succesvolle organisaties (...

22,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 20,90
+
Bestel

Dyslexie als kans

Paperback || Brock L. Eide & Fernette F. Eide || Maven Publishing

Als iemand de diagnose dyslexie krijgt, zien we dat meestal alleen als een probleem. Maar wist je dat veel succesvolle architecten, advocaten, chirurgen en zelfs bekende auteurs dyslectisch zijn? Dat is geen toeval: uit onderzoek blijkt dat dyslexie je op sommige gebieden juist een grote voorsprong oplevert.

Dit baanbrekende boek is geschreven door twee neurowetenschappers die jarenlang onderzoek hebben gedaan naar dyslexie. Ze laten zien hoe de hersenen van dyslectische mensen simpelweg ande...

37,50
Vóór 16 uur besteld,
morgen in huis
met 5% korting 35,63
+
Bestel

De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame (Heruitgave)

Paperback || Marc Andrews, Rick van Baaren & Matthijs van Leeuwen || Maven Publishing

We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen...