Zoekfilters

Auteur
Roel Grit (3)
Jan Jaap Cannegieter (2)
Johan Zandhuis (2)
» Toon alle opties (2)
Verschijningsvorm
Paperback (29)
Hardcover (2)
Uitgever
Noordhoff (12)
Boom (7)
Pearson Benelux B.V. (3)
» Toon alle opties (2)
Verschijningsjaar
2021 (9)
2020 (7)
2022 (3)
» Toon alle opties (4)

Studieboeken (31)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

42,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 40,38
+
Bestel

De kunst van het veranderen / Druk 1

bewegen naar de kern

2019 || Paperback || Marco de Witte e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In deze nieuwe visie op veranderkunde staan vier vragen centraal:

*Waarom?

*Wat?

*Hoe?

*Wie?

*Ik!

Deze vier vragen en de relaties daartussen helpen om stap voor stap complexe veranderkundige opgaven op een samenhangende manier te doorgronden. En dat inzicht vereenvoudigt het maken van keuzes. Keuzes die helpen om de business- propositie, de organisatie-inrichting en de gewenste veranderingen uit te lijnen.

Daarnaast komt een drietal dilemma's aan de orde: het balanceren tussen 'deel en geheel', 'in...

21,26
Levertijd: 22 werkdagen
met 5% korting 20,20
+
Bestel

ITIL® 4 – Pocketguide 2de druk

Paperback || Jan van Bon || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar

De ITIL pocketguides van Van Haren Publishing worden al lange tijd beschouwd als een betrouwbare gids op het gebied van ITIL, in vele taalversies. Deze publicaties hebben een vaste plaats verworven als naslagwerk voor professionals en als hulpmiddel bij het toepassen van best practices in een organisatie.Deze pocketguide maakt lezers bekend met het ITIL 4 framework door: inzicht te verkrijgen in de belangrijkste concepten van servicemanagement te begrijpen hoe de zeven ITIL-basisprincipes een...

69,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 66,45
+
Bestel

Kijk op bedrijfsprocessen / Druk 3

2014 || Paperback || Marc Mittelmeijer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Breed inzetbaar binnen het hbo;

- geeft inzicht in functioneren vanuit procesgerichte benadering;

- uitgebreide online ondersteuning.

Kijk op Bedrijfsprocessen toont de student bedrijfsprocessen in allerlei soorten organisaties. Het boek past in de beginfase van iedere hbo -opleiding en is het enige inleidende boek dat de student inzicht geeft in het functioneren vanuit de procesgerichte benadering.

Deze uitgave biedt een referentiekader van waaruit de studenten de werking van organisaties ...

52,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 50,30
+
Bestel

Statistiek in 20 stappen / Druk 2

2020 || Paperback || Arie Buijs || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Wat moet iedere student minimaal aan bagage hebben op het gebied van de statistiek? Statistiek in 20 stappen voorziet elke hbo-student van de nodige basiskennis en basisvaardigheden statistiek. Het boek speelt in op de toenemende vraag naar kwalitatief goede afstudeerwerkstukken van studenten. Met een praktische insteek van het vakgebied voorziet het boek in een grote behoefte aan een resultaatgerichte inleiding.

In de nieuwe tweede druk zijn per hoofdstuk twee extra vraagstukken toegevoegd...

39,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,29
+
Bestel

Controlling in de praktijk Kosten, baten en risico's van ICT-investeringen

richtlijnen voor het opstellen van een business case

2016 || Paperback || M. van der Zalm e.a. || Vakmedianet

33,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Ethiek in ICT en techniek met MyLab / Druk 1

technologie en organisatie

2020 || Paperback || Jessica Rijnboutt e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Technologie verandert de manier waarop we werken, ons sociale leven, onze vrijetijdsbesteding en de hoeveelheid informatie die overheden en bedrijven over ons hebben. Sommige gevolgen hiervan kun je onmiddellijk ervaren, andere gevolgen worden pas na langere tijd zichtbaar. Door opkomende technologieën en de enorme impact hiervan op organisaties en het gewone leven, wordt ethiek steeds belangrijker in de techniek. Ethiek in ICT en techniek is een boek dat inzichten en handvatten biedt om hie...

64,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 61,70
+
Bestel

Gespreksvoering / Druk 5

Basisvaardigheid voor gespreksmodellen

2020 || Paperback || Henk T. van der Molen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

• Relevant voor alle hbo-en wo-opleidingen;

• kan uitstekend gebruikt worden voor zelfstudie;

• systematische aanpak zorgt voor een hoog niveau van gespreksvaardigheid.

Gespreksvoering - Basisvaardigheden en gespreksmodellen leert studenten hoe zij de effectiviteit van hun gesprekken kunnen vergroten en een hoog niveau van gespreksvaardigheid bereiken.

Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel belicht de basisvaardigheden die je bij het voeren van gesprekken moet beheersen. A...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

De cockpit van de organisatie / Druk 7

Prestatiemanagement met behulp van scorecards

2022 || Paperback || L.A.F.M. Kerklaan || Boom

38,10
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 36,20
+
Bestel

Basiskennis informatiebeveiliging op basis van ISO27001 en ISO27002

2e herziene druk

2016 || Paperback || Hans Baars e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar

Dit boek is in eerste instantie ontwikkeld als studieboek voor het examen Information Security Foundation based on ISO/IEC27002 (ISFS) van EXIN.

De tweede druk is een ingrijpende herziening van de eerste druk (uit 2010), waarbij de inhoud is aangepast aan de nieuwe versie van de standaards: ISO/IEC 27001:2013 en ISO/IEC 27002:2013. Dit boek is ook verkrijgbaar in een Engelstalige versie.

Het bevat de basiskennis die onmisbaar is voor iedereen die beroepsmatig betrokken is bij informatiebeveili...

34,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Iedereen verandert

nu wij nog

Paperback || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Een gids voor veranderaars

We veroorzaken dagelijks verandering. En we ondergaan het ook dagelijks. Iedereen verandert dus - zij het niet altijd succesvol. Dit boek laat zien hoe je in je directe omgeving het verschil maakt, hoe je de rest van de organisatie in een verandering meeneemt en hoe je zelf stevig genoeg in je schoenen staat om beide met succes te doen.

Het maakt daarbij niet uit of je werkt in de zorg of de dienstverlening, op de werkvloer of in bestuurskamers. Het boek is voor ied...