Studieboeken (68)

27,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 25,65
+
Bestel

Ethiek voor techniek en ICT

Paperback || Pierre Winkler & M. van Kemenade || Coutinho

Ethiek

voor techniek en ICT

De laatste decennia is het besef sterk toegenomen dat het bedrijfsleven een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. Daarnaast heeft het bedrijfsleven echter ook de verantwoordelijkheid winst te maken. Organisatie-ethiek is bij uitstek het vak dat methodes geeft om die verantwoordelijkheden succesvol te combineren.

In dit boek wordt de organisatie-ethiek besproken voor de sectoren techniek en ICT. De maatschappelijke verantwoordelijkheid van organisaties in ...

19,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 18,05
+
Bestel

Institutionele economie / Druk 2

Een optiek op organisatie- en sturingsvraagstukken

Paperback || C.A. Hazeu

Institutionele.

economie

In de economische theorie wordt vaak uitgegaan van een consument, een producent of een overheid die verschillende keuzemogelijkheden tegen elkaar afweegt om zo tot de beste beslissing te komen. Zo eenvoudig is net meestal niet, want economisch handelen wordt ook beïnvloed door allerlei instituties, organisaties, vaste gewoontes en gedragscodes. Bovendien is er vaak sprake van onvolledige informatie en gedragen de economische actoren zich niet altijd rationeel. Juist al...

26,00
Levertijd: 48 uur
+
Bestel

Conferencemanagement / druk 3

Congres- en vergaderorganisatie in theorie en praktijk

Paperback || John E. Moreu

In dit boek komen alle facetten van de theorie en de praktijk van professioneel conferencemanagement aan bod. De auteur bespreekt verschillende soorten bijeenkomsten met daarbij de rol van opdrachtgevers en initiatiefnemers, deelnemers, organisatoren en dienstverleners. Aan de orde komen onder andere de product- en dienstelementen, financiën, marketing en promotie, communicatietechnologie en congrestechnieken.

Het uitgangspunt van dit boek is dat de theorie noodzakelijk is, maar dat je het in...

39,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 37,53
+
Bestel

De Imagineer / druk 1

Ontwerp beleving met betekenis

Paperback || Gabrielle Kuiper & Bert Smit

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.

Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier ...

33,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Communicatieonderzoek / druk 6

Een strategisch instrument

Paperback || Marius Hogendoorn || Coutinho

Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.

Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepr...

24,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Dynamics in economic geography

Changing views on industrial location and regional development

Paperback || Oedzge Atzema, Ton van Rietbergen, Jan Lambooy & Sjef van Hoof

What is happening where? And why there? These are the geographer's main questions. The economic geographer mainly focuses in this connection on the location and regional distribution of producers and consumers. Locational preferences and regional development are traditionally explained on the basis of spatial cost and profit differences among countries, regions and cities. There are however also other explanations such as the role of the regional culture, the effectiveness of planological pol...

30,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 29,40
+
Bestel

Journalistiek van nu

Maatschappijgericht en multimediaal

Paperback || Harrie Kiekebosch

Journalisten krijgen steeds meer een dubbele rol. Enerzijds moeten zij nieuwsfeiten omzetten in snelle, lezersgerichte teksten, video's en foto's en anderzijds vraagt de maatschappij meer en meer om duiding. Studieboeken gaan nog altijd vooral over traditionele journalistiek, maar de opleidingen vragen om een basisboek dat alle (nieuwe) vormen van journalistiek behandelt. Journalistiek van nu voldoet aan die vraag.

Dit is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal st...

29,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Interculturele samenwerking in organisaties / Druk 2

Professioneel omgaan met verschillen

Paperback || Herman Blom || Coutinho

In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijken ze langs elkaar heen te leven. En soms leiden vooroordelen, misverstanden en angst voor het onbekende tot spanningen. Dit heeft geresulteerd in een bezinning op identiteit en een integratiedebat.

Interculturele samenwerking in organisaties biedt de lezer vaardigheden en inzichten om juist voordeel...

44,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 42,70
+
Bestel

Dit is marketing! / Druk 3

Paperback || Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans & Guido Winckels || Coutinho

Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.

Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA A Marketing examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen. In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandelt met behulp van basisbegrip...

29,50
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Leisure! / Druk 3

Inleiding in de vrije tijd

Paperback || Martijn Mulder || Coutinho

Rockfestivals, tentoonstellingen, lms, reizen, pretparken, sportwedstrijden: het leisureaanbod is groot. De industrie wordt steeds groter en professioneler en de vrijetijdsconsument wordt steeds veeleisender: leisure is big business.

Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razendsnel opvolgen. Het boek biedt (toekomstig) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek

...