Zoekfilters

Auteur
Alan Garner (2)
Betteke van Ruler (2)
Frank Oomkes (2)
» Toon alle opties (2)
Verschijningsjaar
2025 (3)
2012 (2)
2014 (2)
» Toon alle opties (5)

Studieboeken (29)

41,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 39,43
+
Bestel

Transmedia storytelling / Druk 2

Stappenplan voor communicatieprojecten

2021 || Paperback || René Boonstra || Boom || met inkijkexemplaar

Elke dag neemt het aantal communicatiekanalen waar we gebruik van maken toe. Tegelijkertijd neemt de aandachtspanne van lezers en kijkers af. Als communicatieprofessional moet je sterk zijn in het vertalen van een

communicatieboodschap naar effectieve content. Alleen zo zal jouw boodschap je doelgroep bereiken en, nog belangrijker: activeren. Verhalen blijven daarbij cruciaal. Storytelling helpt je je publiek intensief te betrekken bij je communicatieprojecten.

‘Storytelling – Stappenpl...

48,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 46,08
+
Bestel

Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1

2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom

Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.

Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...

60,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 57,48
+
Bestel

Media en publiek / Druk 7

theorieën over media-impact

2014 || Paperback || Connie de Boer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van...

39,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,95
+
Bestel

Verandercommunicatie

2025 || Paperback || Huib Koeleman || Boom

Iedereen praat over verandering. Maar wie zorgt dat het écht landt? Organisaties veranderen continu – van grootse reorganisaties tot stille cultuurverschuivingen. Als communicatieadviseur zit je er middenin. Hoe zorg je dat je richting geeft, verbindt en beweging op gang brengt?

Inhoud

Verandercommunicatie laat zien hoe je communicatie inzet als motor van verandering. Geen wollige theorie, maar een praktijkgericht boek boordevol voorbeelden, werkvormen en een kleurenmodel dat houvast biedt...

40,50
Levertijd: 6 werkdagen
met 5% korting 38,48
+
Bestel

Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken

stappenplan verbinden van mensen en merken

2015 || Paperback || Chris Kersbergen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden. Tegenwoordig is dat nog maar 20 procent en wordt het grootste deel van de waarde bepaald door de 'living assets': het merk en de medewerkers. Tevreden klanten en goede bedrijfsresultaten zijn vooral het resultaat van de inspanningen, talenten en persoonlijkheid van de medewerkers d...

32,50
Leverbaar vanaf 13 januari 2026
met 5% korting 30,88
+
Bestel

(De)polarisatie

Een paradoxale aanpak

2025 || Paperback || Ivo Brughmans || Boom

Maak polarisatie hanteerbaar met behulp van paradoxaal denken.

Hoe kunnen we weer met elkaar in verbinding komen als de kloof diep is en de afkeer groot?

Dat lukt enkel als we voorbij de inhoudelijke standpunten kijken naar de onderliggende drijfveren: de onuitgesproken waarden en behoeften waar het echt over gaat. De paradoxale aanpak gaat ervan uit dat er zelfs onder de meest extreme standpunten steeds een positieve kracht ligt. Deze kunnen zien en erkennen vormt de sleutel tot verbinding e...

43,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 41,33
+
Bestel

Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2

2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom

Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.

Kernbegrippen van prof...

52,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 50,30
+
Bestel

Communiceren / Druk 4

Contact maken, houden en verdiepen

2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.

‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...

32,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 31,30
+
Bestel

Effectieve tweegesprekken / Druk 2

2006 || Paperback || Marike van den Berg || Boom

Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En op welke manier laat u een kandidaat optimaal tot zijn recht komen tijdens een selectiegesprek? Op deze en andere vragen geeft Effectieve tweegesprekken antwoord.Met de elementaire gespreksvaardigheden uit dit boek staat u sterker in uw schoenen in elk gesprek. Het voert u per gesprekstype vlot va...

60,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 57,48
+
Bestel

Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis

2014 || Paperback || Frans van Dam e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden communicatieprofessionals zich bezig met de dialoog over controversiële technologie, gedragsbeïnvloeding en sturen ze de ontwikkeling van wetenschap zelf bij.

Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis is bedoeld voor iedereen die wetenschapscommunicatie studeert aan een universiteit of hbo en voor profession...