Zoekfilters

Auteur
Jon Gordon (3)
David Anderson (2)
John P. Kotter (2)
» Toon alle opties (3)
Verschijningsjaar
2021 (11)
2018 (10)
2022 (10)
» Toon alle opties (12)
Voorgeschreven bij
Hogeschool Rotterdam (9)
Hogeschool Utrecht (7)
Haagse Hogeschool (HHS... (4)
» Toon alle opties (3)
Categorie
Businessmodel (2)

Studieboeken (93)

19,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 18,95
+
Bestel

Equality

What It Means and Why It Matters

2025 || Hardcover || Thomas Piketty e.a. || Wiley

35,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
+
Bestel

Managing Across Cultures

The Seven Keys to Doing Business With a Global Mindset

2009 || Hardcover || Charlene Solomon e.a. || McGraw-Hill

Whether you run a giant corporation or workin a small business, it's more than likely thatyou regularly deal with people of differentcultures-from customers and suppliers tosalespeople and colleagues. It simply can't be overstated: You will havetrouble succeeding in business today if youdon't appreciate and know how to activelymanage global cultural diversity. ManagingAcross Cultures examines why people aroundthe world behave as they do and providesactionable tactics for succeeding in today's...

77,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 74,05
+
Bestel

Basisboek Informatie & Control / Druk 3

2020 || Hardcover || Eddy Vaassen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Integrale benadering van het thema informatie en control;

- brengt samenhang aan tussen de verschillende vakgebieden;

- stevig basisboek met mogelijkheid tot verdieping in de vervolgdelen.

In Basisboek Informatie & Control ligt het accent op de problemen waar organisaties tegenaan lopen op het gebied van informatie en control. Daarbij wordt uitgebreid gekeken naar mogelijke oplossingen voor deze problemen. Aan bod komen o.a. de grondslagen van interne beheersing en administratieve organisat...

119,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
+
Bestel

Business Analytics / 5th Edition

Descriptive - Predictive - Prescriptive

2023 || Hardcover || James Cochran e.a. || Cengage Learning

Develop the analytical skills that are in high demand in businesses today with Camm/Cochran/Fry/Ohlmann's best-selling BUSINESS ANALYTICS, 5E. You master the full range of analytics as you strengthen descriptive, predictive and prescriptive analytic skills. Real examples and memorable visuals clearly illustrate data and results.

Step-by-step instructions guide you through using Excel, Tableau, R or the Python-based Orange data mining software to perform advanced analytics. Practical, relevant...

129,99
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
+
Bestel

Financial & Managerial Accounting / 16th edition

2022 || Hardcover || Carl Warren e.a. || Cengage Learning

Establish a strong foundation in accounting fundamentals that will help you succeed in your career and business with Warren/Jones/Taylers FINANCIAL AND MANAGERIAL ACCOUNTING, 16E. The latest business illustrations and current examples provide a meaningful context that demonstrates how each chapters content fits into the "big picture." The authors clearly connect fundamental accounting concepts to real businesses today. Each chapter begins with a real company opener that is referenced througho...

15,00
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 14,25
+
Bestel

Wie heeft mijn kaas gepikt? / Druk 60

Omgaan met verandering

2019 || Hardcover || Spencer Johnson || Business Contact || met inkijkexemplaar

De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is. Zie je een verandering als een uitdaging of word je erdoor verlamd?

Die Kaas is een metafoor voor wat we in het leven nastreven en waaraan we ons hechten: een interessante baan, een warme relatie, geld, een eigen huis, gezondheid, spiritueel evenwicht… Hebben we onze Kaas gevonden, dan is de neiging groot ons era...

12,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
+
Bestel

Hooked

How to Build Habit-Forming Products

2021 || Hardcover || Nir Eyal || Penguin

In Hooked, Nir Eyal reveals how successful companies create products people can't put down - and how you can too 'A must-read for everyone who cares about driving customer engagement' Eric Ries, author of The Lean Startup 'The most high bandwidth, high octane, and valuable presentation I have ever seen on this subject' Rory Sutherland, vice chairman, Ogilvy & Mather Winner of best Marketing book in 800-CEO-READ Business Book Awards 2014 'The book everyone in Silicon Valley is talking about' B...

31,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
+
Bestel

Good to Great

Why Some Companies Make the Leap...And Others Don't

2001 || Hardcover || Jim Collins || HarperCollins

The Challenge

Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the very beginning.

But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?

The Study

For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and ...

76,25
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 72,44
+
Bestel

De basis van bedrijfskundig financieel management

|| Hardcover || Alex Klein || Wedding 1844 B.V.

Dit boek is een verademing voor iedereen die denkt dat cijfers en berekeningen afleiden van ondernemerschap

prof.dr. Henry Robben, hoogleraar Marketing

In het bedrijfsleven draait alles om getallen, cijfers en berekeningen. Uit onderzoek blijkt echter dat driekwart van de managers zelfs de meest elementaire berekeningen niet kan uitvoeren, laat staan

49,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,03
+
Bestel

Leiderschap bij verandering

1997 || Hardcover || J.P. Kotter || Boom

Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.

De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.

Veel recente methodes om organisaties te v...