Zoekfilters
Nieuwe drukken (18)
Een overzicht met nieuwe drukken van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

vandaag verzonden
Project Management / Druk 6
A practical Approach- English edition
2023 || Paperback || Grit Roel || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Project Management, A practical Approach is de Engelstalige editie van Projectmanagement.
- Verbeterde structuur en aandacht voor actuele onderwerpen als Scrum;
- zeer praktijkgerichte aanpak;
- website met flitscolleges, spreadsheetmodellen en checklists.
Project Management laat studenten op een unieke en laagdrempelige manier kennismaken met projectmatig werken om projecten succesvol aan te pakken. Niet alleen in het bedrijfsleven, ook in het onderwijs worden steeds meer werkzaamheden proje...

vandaag verzonden
Business & Managementmodellen / Druk 5
2023 || Hardcover || Marijn Mulders || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Uitgebreid overzicht van bekende en minder bekende business- en managementmodellen;
- behandelt actuele thema’s als innovatie en social media;
- met handige indexen en literatuurverwijzingen.
De bestseller Business- en Managementmodellen (voorheen 111 Managementmodellen) biedt een uitgebreid overzicht van bekende en minder bekende business- en managementmodellen. De modellen zijn beknopt en helder beschreven, waardoor studenten snel weten welk model bij welke situatie past.* Business- en ...

vandaag verzonden
Van idee naar start-up / Druk 2
Een praktisch stappenplan naar product-marktfit
2023 || Paperback || Sabine Kerkemeijer-Van der Peijl e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Van idee naar start-up biedt een beproefd stappenplan voor iedereen die een onderneming wil beginnen of een idee heeft voor een nieuw product, nieuwe dienst of innovatief project. Het laat je zien hoe je een product (of dienst) ontwikkelt dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijkertijd levensvatbaar is. De methode is gebaseerd op het gedachtengoed van titels zoals Lean Startup, Design Thinking en Business Model Generatie.
Dit boek begeleidt de student stap voor stap van businessid...

morgen verzonden
Analyse van bedrijfsprocessen / Druk 13
een toepassing van denken in systemen
2023 || Paperback || Marlyse in 't Veld e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Analyse van bedrijfsprocessen beschrijft de theorie én de praktijk van het denken in systemen, modellen, processen en regelkringen. Studenten krijgen hiermee inzicht in de structuur van verschillende soorten bedrijfsprocessen, zoals administratie, financiën en logistiek. Het boek stelt de lezer in staat om deze processen te analyseren en knelpunten daarin op te sporen en te verhelpen.
Het eerste deel beschrijft de theorie van de systeemkunde en bespreekt een interviewmethode. Deel 2 staat s...

vandaag verzonden
Beter in projectmatig werken / Druk 2
2023 || Paperback || Ten Gevers e.a. || Boom
Beter in projectmatig werken helpt je om je inzicht in en vaardigheden met projectmatig werken te vergroten. In tien hoofdstukken komen alle onderwerpen aan bod die belangrijk zijn als je een project opzet, een project gaat leiden of als je in een project werkt. Het boek biedt je theorie, maar ook praktische handvatten om het geleerde snel in de praktijk te kunnen toepassen. Bovendien zijn er handige formats voor veelvoorkomende onderwerpen.
De serie Beter in... onderscheidt zich door een laa...

vandaag verzonden
Kwaliteitsmanagement / Druk 5
Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg
2023 || Paperback || Bernadette van Pampus || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Kwaliteitsmanagement is een praktijkgericht boek voor studenten en iedereen die betrokken is bij de kwaliteitszorg binnen een organisatie. Dit onderwerp is relevanter dan ooit, in een tijd waarin organisaties niet meer alleen kunnen concurreren op prijs, maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.
Het boek biedt praktische tips om de eerste stappen te zetten ...

vandaag verzonden
Implementatie / Druk 8
Effectieve verbetering van de patiëntenzorg
2023 || Paperback || Michel Wensing e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt zorgverleners, leidinggevenden, staffunctionarissen, beleidsmakers en onderzoekers om patiëntenzorg op een effectieve manier te verbeteren. Het geeft een praktische, stapsgewijze aanpak voor de implementatie van innovaties in de gezondheidszorg, die rekening houdt met de weerbarstigheid van de praktijk.In Implementatie ligt de nadruk op het verbeteren van het handelen van artsen, verpleegkundigen, paramedici, andere zorgverleners, en de teams waarin zij wer...

morgen verzonden
Procesmanagement / Druk 3
2023 || Paperback || Rienk Stuive || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en complete inleiding in het vakgebied;
- overzicht van processen en moderne procesmanagementmethoden;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Procesmanagement biedt een helder overzicht van de primaire, secundaire en bestuurlijke processen in bedrijven en organisaties. Studenten leren deze processen schematisch weer te geven, te analyseren en te (her)ontwerpen.
Deze volledig herziene, derde editie biedt inzicht in hoe bedrijfskundige en organisatorische processen effectief ingeric...

morgen verzonden
Handboek Managementmodellen
Voor continue verbetering in organisaties
2022 || Hardcover || Patrick Kooij || Boom || met inkijkexemplaar
Alle managementmodellen die je als professional of student nodig hebt bij elkaar. Met interactieve webomgeving!
Hoe kun je het strategieproces voor jouw organisatie nu het beste vormgeven? En op welke manier kom je eigenlijk tot een gedegen strategisch (marketing)plan? Daarvoor heb je managementmodellen nodig. Maar welk model kies je dan precies?
Met een selectie van 75 modellen geeft Handboek Managementmodellen je alle tools in handen om jouw organisatievraagstuk gedegen te benaderen. Via de...

morgen verzonden
Human2Human: de nieuwe klantrelatie, herziene editie / Druk 2 (Heruitgave)
2022 || Paperback || Daniëlle de Jonge || Van Duuren Media
Vergeet Business2Business en Business2Consumer. Klanten verwachten steeds meer van leveranciers en dat vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en commercie. Onderscheidende kracht is essentieel! En die vind je niet zozeer in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. Echte aandacht van mens tot mens. Human2Human is de oplossing.
In dit prikkelende boek beschrijft Daniëlle de Jonge helder en to the point hoe je van klanten ambassadeurs maakt. De mogelijkheden ...