Internationaal Ondernemen / Druk 4

Voorzijde
60,00
Leverbaar vanaf 1 augustus
Met 5% studentenkorting
voor 57,00 i
+
Bestel
ISBN: 9789001025083
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Rhada Jethu-Ramsoedh Maud Hendrickx
Druk: 4
Pagina's: 368
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
Vervanger van: 9789001575427
NUR: Management algemeen

• Sectorbreed inzetbaar voor studenten die kennismaken met internationaal ondernemen;

• aansprekende praktijkkaders en cijfers brengen de wereld van het internationaal ondernemen tot leven;

• geplaatst in de Europese context en in het Nederlands geschreven.

Internationaal ondernemen laat studenten kennismaken met de basisbeginselen van het internationaal ondernemen. Voorbeelden van onderwerpen die aanbod komen zijn blockchain, INCOterms 2020, de nieuwe zijderoute-landen en organisatiemodellen op wereldniveau.

De student leert aan de hand van casussen en de vele praktijkvoorbeelden dat het bij internationaal ondernemen vooral om de dynamische internationale omgeving draait.

Deze nieuwe, vierde editie is voorzien van nieuwe casussen en voorbeelden. Ook zijn er nieuwe modellen over interculturele communicatie opgenomen.

Internationaal ondernemen is geschreven voor de propedeuse- en hoofdfase van hbo-opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële Economie, Finance & Control, Communicatie, Human Research Management, Ondernemerschap en Retail Management, Werktuigbouwkunde en Business Management.

Op de bijbehorende website vinden studenten opdrachten, cases, toetsen met feedback. Voor docenten staan er PowerPoints, uitwerkingen, opdrachten.

Dr. Mr. Radha Jethu-Ramsoedh is een expert op het gebied van recht (rechtspositie, rechtsstelsels en wetshandhaving). Zij werkt als docent bij de juridische afdeling van Wageningen University & Research.

Maud Hendrickx Msc Bsc was jarenlang werkzaam in de mode-industrie en werkte in deze rol vaak internationaal. Nu is ze docent aan Fontys Hogescholen, binnen de opleidingen Economie en Commerciële Economie.