Zoekfilters
› Technische Bedrijfskun... (19)
› Management in de Zorg (13)
› Bedrijfskunde (11)
» Toon alle opties (54)
› Business IT & Manageme... (8)
› Finance & Control (8)
› Facility Management (7)
› Commerciële Economie (6)
› Human Resource Managem... (6)
› Marketing of Social Bu... (6)
› Master Begeleidingskun... (6)
› Ondernemen (6)
› Ad Management (5)
› Ad Management in de Zo... (5)
› Ad Ondernemen (5)
› Communicatie (5)
› HBO-ICT (5)
› Managing New Retail (5)
› Bouwkunde (4)
› Management (4)
› Master Leren en Innove... (4)
› Accountancy (3)
› Ad Engineering (3)
› Global Marketing en Sa... (3)
› Integrale Veiligheidsk... (3)
› International Business... (3)
› International Business... (3)
› Logistics Management (3)
› Master in Internationa... (3)
› Sportkunde (3)
› Ad Facility Management (2)
› Ad Integraal BouwManag... (2)
› Ad Maintenance & Mecha... (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Ad Sales & Accountmana... (2)
› Built Environment (2)
› Communication and Mult... (2)
› Creative Marketing en ... (2)
› Crossmediale communica... (2)
› Elektrotechniek (2)
› Farmakunde (2)
› Godsdienst & Levensbes... (2)
› Hotel Management (2)
› Informatica (2)
› Integraal Bouwmanageme... (2)
› International Business (2)
› International Hotel & ... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Logistiek Management (2)
› Logopedie (2)
› Mens en Techniek (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Ruimtelijke Ontwikkeli... (2)
› Social Work (2)
› Tourism Management (2)
› Verpleegkunde (2)
› Werktuigbouwkunde (2)
Studieboeken (84)
morgen verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
morgen verzonden
Leer als een speer / Druk 1
Leer sneller, beter en leuker
2020 || Paperback || Jan-Willem van den Brandhof || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wie slim is leest dit boek..............
wie niet slim is moet het zéker lezen.
Leer als een speer
Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.
Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.
De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...
morgen verzonden
Operational excellence
van industrie tot dienstverlening
2016 || Paperback || Marcel van Assen || Boom || met inkijkexemplaar
Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?
OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de ...
morgen verzonden
Gespreksvoering / Druk 5
Basisvaardigheid voor gespreksmodellen
2020 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Relevant voor alle hbo-en wo-opleidingen;
• kan uitstekend gebruikt worden voor zelfstudie;
• systematische aanpak zorgt voor een hoog niveau van gespreksvaardigheid.
Gespreksvoering - Basisvaardigheden en gespreksmodellen leert studenten hoe zij de effectiviteit van hun gesprekken kunnen vergroten en een hoog niveau van gespreksvaardigheid bereiken.
Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel belicht de basisvaardigheden die je bij het voeren van gesprekken moet beheersen. A...
morgen verzonden
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
morgen verzonden
Het sales canvas
Door onderzoek sneller naar de deal
2017 || Paperback || Orly Polak e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sales vraagt om kennis over de klant. Maar hoe kom je aan deze kennis? Veel bestaande salesmethoden richten zich op alle salesvaardigheden behalve onderzoek doen. Het Sales Canvas helpt sales professionals op een hele toegankelijke manier onderzoek te doen en kan dan ook naast bestaande salesmethoden worden gebruikt. We helpen je met het stellen van de juiste vragen, het actief onderzoeken en benaderen van je potentiële klant, het opstellen van een goede offerte, het voorbereiden van onderha...
morgen verzonden
Inleiding risicomanagement
2019 || Paperback || Dennis van der Waal || Coutinho || ook als eBook
De wereld is meer dan in het verleden aan veranderingen onderhevig. Vooral het tempo van de veranderingen en daarmee de potentiële risico's vormen een belangrijk element hierbij. Organisaties moeten goed kunnen inspelen op die risico's. Inleiding risicomanagement beschrijft op een toegankelijke manier de basisprincipes van risicomanagement. Door de diverse stappen van het risicomanagementproces te doorlopen, worden studenten zich bewust van de risico's waaraan organisaties blootgesteld worde...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
Handboek Lean Management
Aanpak, concepten en modellen voor het succesvol toepassen van Lean
2018 || Paperback || Marcel van Assen || Boom
Talloze organisaties zijn met Lean aan de slag gegaan. Ze geven aan dat ze goed in staat zijn het laaghangende fruit te plukken: verbeterworkshops zijn succesvol uitgevoerd, zichtbare verspillingen geëlimineerd. En in veel gevallen hebben ze kostenbesparingen gerealiseerd terwijl ze de klant sneller en beter kunnen helpen. Maar tegelijkertijd geven deze organisaties aan dat ze niet goed weten hoe ze verder moeten, hoe ze de grote besparingen moeten realiseren, laat staan dat ze precies weten...
morgen verzonden
CRM in de praktijk / Druk 3
het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfstrategie. van CRM naar klantgedreven ondernemen
2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Academic service || met inkijkexemplaar
CRM in de praktijk is de complete leidraad voor wie met CRM aan de slag wil.
In CRM in de praktijk komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor een succesvolle invoering van crm. Het biedt geen standaard stappenplan maar stelt u in staat uw eigen, unieke crm-strategie te bepalen. De vele cases, checklists en do's and don'ts zorgen ervoor dat dit boek helemaal is toegespitst op de praktijk. Tegelijkertijd is het een verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie e...