Studieboeken (20)

49,95
Vóór 20:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

De Corporate Startup NL editie

hoe je als gevestigd bedrijf een succesvol ecosysteem voor innovatie creëert

2017 || Hardcover || Tendayi Viki e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

“Een essentieel boek voor leiders dat toont hoe je effectief kunt innoveren voor de toekomst en je groei vergroot, terwijl je tegelijkertijd je core business uitvoert.” – Alexander Osterwalder, coauteur van Business Model Generatie

De Corporate Startup won een Axiom Business Book Awards 2019 Gold Medal en is de 2018 Innovation and Entrepreneurship categorie winnaar van de CMI Management Book of the Year Award. Auteur Tendayi Viki was tevens geselecteerd voor de shortlist van de Thinkers5...

62,95
Vóór 20:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 59,80
+
Bestel

Projectmanagement op maat / Druk 1

2018 || Hardcover || Ariane Moussault || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Beschrijft de meest gehanteerde projectmanagementmethoden;

- met aandacht voor Agile en de Watervalmethode;

- bevat actuele voorbeelden en interviews.

Projectmanagement op maat biedt een stevig theoretisch kader met focus op de denkwijze binnen projectmanagement. De kernvraag is hoe de beste strategie te formuleren die past bij de specifieke uitdagingen van een project. Hierbij wordt uitgebreid aandacht besteed aan de toegevoegde waarde van stromingen zoals waterval en agile.

De eerste edit...

69,95
Vóór 20:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 66,45
+
Bestel

Handboek Leren & Ontwikkelen in organisaties / Druk 6

2022 || Hardcover || Eric Mooijman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Compleet overzicht van de kennis op het gebied van leren en ontwikkelen binnen organisaties;

- focust op de maatschappelijke veranderingen in de 21e eeuw;

- veel aandacht voor digitaal leren en leertechnologie.

Het Handboek Leren en Ontwikkelen in Organisaties beschrijft alle aspecten van leren en ontwikkelen in organisaties: van het ontwikkelen van L&D-beleid of opleidingsjaarplannen, tot het ontwerpen en/of inkopen van allerlei leeroplossingen en het inrichten en leiden van een opleidings...

49,95
Vóór 20:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Building Tribes

Reisgids voor organisaties

2021 || Hardcover || Jitske Kramer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Lessen uit de antropologie voor iedereen die liever een tribe bouwt dan een organisatie bestuurt.

Na het eerder verschenen, prijswinnende 'De Corporate Tribe' een nieuw boek met organisatielessen uit de antropologie. In 'Building Tribes' geven Jitske Kramer en Danielle Braun antwoord op de vraag: hoe dan? Hoe schep je een excellente cultuur, hoe maak je een tribe van je organisatie, welke antropologische lessen kun je toepassen als leider, veranderaar, consultant?

Voor dit boek reisden Braun ...

69,50
Vóór 20:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 66,03
+
Bestel

Leren veranderen / Druk 3

Kennis voor veranderaars in opleiding en praktijk

2021 || Hardcover || Hans Vermaak e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Leren veranderen - Kennis voor veranderaars in opleiding en praktijk

'Leren veranderen' is al twintig jaar hét handboek voor de veranderkundige. Deze derde geheel herziene editie bestaat uit zowel het fysieke handboek als de kennissite www.lerenveranderen.nl. Het boek biedt een actueel, compact en samenhangend overzicht van belangrijke veranderlessen. Op de kennissite doen we recht aan alle extra materialen die in twintig jaar tijd zijn ontwikkeld door ons en anderen: oefeningen, cases, vide...

21,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 20,43
+
Bestel

Hondenbrokken

ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?

2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Ontwerp Betere Business / Druk 1

nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie

2016 || Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.

In 'Ontwerp Betere Busin...

69,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 66,45
+
Bestel

Professionele ethiek / Druk 2

morele besluitvorming in organisaties en professies

2020 || Hardcover || Rob van Es || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

Tweede herziene druk - met vernieuwd basismodel

Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Professionele ethiek helpt daar bij. Het is een inleiding tot de ethiek in organisaties en professies, waarbij de nadruk ligt op de kwaliteit van morele besluitvorming. Aan de hand van ruim zestig films, dertig schilderijen en litho's, twintig romans, acht gedichten en zes toneelstukken wordt u wegwijs gemaakt in het nemen van morele beslissingen.

Deze kunstvormen monden uit in een overzichtelijk model van drie fasen volgens de klassieke indeling: beeldvorming, oordeelvorming en besluitvorming. U kunt met dit model in de praktijk goed uit de voeten: het is ontwikkeld op basis van meer dan tweehonderd morele besluitvormingsprocessen in organisaties en professies waar auteur Rob van Es de laatste twintig jaar direct of indirect bij betrokken is gewees...

70,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 67,40
+
Bestel

IKZ, integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement / Druk 8

2021 || Hardcover || Chris Bakker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;

- geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;

- aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.

Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bijbe...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Business Model Generatie / Druk 1

Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers

2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM

Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.

Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...