Zoekfilters
› Hogeschool Inholland (10)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
› Hogeschool KPZ (7)
» Toon alle opties (11)
Studieboeken (23)
vandaag verzonden
De wereld in met aardrijkskunde - Vakinhoud / Druk 1
Vakinhoud
2020 || Paperback || Anouk Adang e.a. || Coutinho || ook als eBook
Van leerkrachten in het basisonderwijs wordt verwacht dat zij leerlingen helpen om zich te ontwikkelen tot zelfstandige en kritische wereldburgers. Een vak als aardrijkskunde kan daarbij ondersteuning bieden. Met behulp van de uitgave De wereld in met aardrijkskunde kunnen (toekomstige) leerkrachten hun leerlingen geografisch besef bijbrengen, waardoor zij de wereld om hen heen beter leren kennen.
Het boek biedt handvatten voor het ontwerpen en geven van goede en boeiende aardrijkskundelessen...
vandaag verzonden
De taallijn - interactief taalonderwijs in groep 1 en 2
2020 || Willy van Elsäcker e.a. || Expertisecentrum Nederlands
- Doorgaande lijn taalonderwijs van peuter naar kleuter
- Grote keus uit interactieve taalactiviteiten
- Praktisch boek met heldere theorie
- Zelf haalbare lesdoelen formuleren en evalueren
- Veel aandacht voor taalachterstand en leervragen
- Interactie stimuleren in groep 1 en 2
Om een taal goed te leren, is het van belang dat kinderen veel praten. Interactie met en tussen kinderen is dan ook het uitgangspunt van dit boek. Deze uitgave is een prettig leesbare mix van theoretische informatie ...
vandaag verzonden
Schriftvaardig / druk 3
2020 || Paperback || Ben Hamerling e.a. || EduPlaza
Werkboek. Dit is het oefenboek van de vier in het basisonderwijs meest voorkomende schriftsoorten. Met name bedoeld voor oefening door de aanstaande leerkracht.
vandaag verzonden
GeoWijzer / Druk 3
2020 || Paperback || Alice Peters e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Geowijzer is een overzichtelijke en toegankelijke aardrijkskundemethode voor de pabo. Het biedt studenten een goede voorbereiding op de onderwijspraktijk en is zeer geschikt voor zelfstudie. De methode behandelt de kerndoelen van Ruimte en de aardrijkskundige kerndoelen van Mens en Samenleving en Natuur en Techniek. De meest actuele thema´s en nieuwste inzichten uit het vakgebied komen aan bod. Daarnaast is er aandacht voor de aardrijkskundige aspecten uit de canon van Nederland. Het eerste ...
vandaag verzonden
Rijke taal / Druk 4
Taaldidactiek voor het basisonderwijs
2020 || Paperback || Erna van Koeven e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Een groot deel van de lessen op Nederlandse basisscholen gaan over taal: lezen, schrijven, spelling, grammatica, woordenschat, mondelinge communicatie. Toch verliest Nederland al jaren internationaal terrein als het gaat om leesprestaties. En ook de leesmotivatie van Nederlandse leerlingen is significant afgenomen; ze voelen zich weinig betrokken bij het leesonderwijs. Terwijl goed kunnen lezen en schrijven een voorwaarde is voor digitale geletterdheid. En dat is essentieel om te kunnen funct...
vandaag verzonden
Over vroeger en nu - herziene edtie / Druk 4
Verhalen bij de canon
2020 || Hardcover || Janny van der Molen e.a. || Ploegsma || met inkijkexemplaar
Als ze op de trap zijn, klinkt er ineens donderend geraas: een heel ander geluid dan de storm daarvoor. ‘Snel!’ roept Jan. Waar hij bang voor was, gebeurt nu. Metershoge golven spoelen over de dijk het land in. Er klinkt glasgerinkel en het kraken van hout. Schuimend zoekt de zee haar weg…
In vijftig spannende en kleurrijke verhalen neemt dit boek je mee naar de belangrijkste gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis. Naar de nacht van de watersnoodramp, bijvoorbeeld. Maar ook naar...
vandaag verzonden
Oriëntatie op geschiedenis / Druk 5
Basisboek voor de vakdocent
2020 || Paperback || Marcel van Riessen e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Het geschiedenisonderwijs werkt in Nederland, van basisschool tot en met centraal examen, met tien tijdvakken. De kern van de leerstof ligt vast in een aantal ‘kenmerkende aspecten’ per tijdvak, bijvoorbeeld absolutisme in de tijd van regenten en vorsten (17e eeuw) en industrialisatie in de tijd van burgers en stoommachines (19e eeuw). In totaal komen negenenveertig kenmerkende aspecten aan de orde. Samen vormen zij de basiskennis waarmee leerlingen zich in de historische tijd moeten kunn...
vandaag verzonden
Tussen Taal & teken (HB) / Druk 1
Handschrijftonderwijs in de 21e eeuw
2020 || Paperback || Marion van der Meulen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Deze uitgave maakt het mogelijk om ook met weinig onderwijstijd de basis voor het vak Schrijven te leggen;
- biedt een helder overzicht van de belangrijkste schrijfmethodes;
- helpt pabo-docenten die vanuit een ander vak een brug willen slaan naar het handschriftonderwijs.
Schrijven is een belangrijke leerstrategie: door iets op te schrijven wordt de opgeschreven kennis geautomatiseerd. Bij het aanleren van spelling is schrijven ook een goede leerstrategie. Tussen taal & teken behandelt van...
vandaag verzonden
Werk maken van gelijke kansen
2020 || Paperback || Linda van den Bergh e.a. || Ten Brink Uitgevers
Als leraar wil je het beste voor je leerlingen. Hoe zorg je ervoor dat je daadwerkelijk iedereen gelijke kansen geeft? En dat je jongens en meisjes op hun talenten - en niet op bijvoorbeeld hun afkomst of taal - beoordeelt?
Dit boek geeft inzicht in hoe verwachtingen van leraren tot stand komen en welke invloed dat heeft op de prestaties van leerlingen. Het helpt je om bewuster werk te maken van gelijke kansen.
Lector Linda van den Bergh (Fontys) en hoogleraren Eddie Denessen (Radboud Univer...
vandaag verzonden
Luister je wel naar mij? / Druk 23
Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar
2020 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP || met inkijkexemplaar
Gesprekken met kinderen voeren we allemaal. Voor leerkrachten, hulpverleners voor kinderen en gezinnen of voor (jeugd)artsen is het voeren van gesprekken met kinderen een kerntaak.
In Luister je wel naar míj? beschrijft Martine Delfos hoe gesprekken met kinderen van vier tot en met twaalf jaar gevoerd kunnen worden. Hoe krijg je ze aan de praat over wat hen bezighoudt? Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd v...