Zoekfilters
Studieboeken (13)
Making Room for Impact
A De-implementation Guide for Educators
2023 || Paperback || Arran Hamilton e.a. || SAGE
Dial back and make room for impact
With teacher and leader workloads and burnout at an all-time high, it’s time for de-implementation: de-prioritizing and deleting the less effective, higher-cost initiatives we implement in schools. De-implementation allows us to focus on practices that have more supporting evidence and a higher probability of positive impact on students, and at the same time gain much-needed work-life balance.
In this book, the internationally respected education experts a...
Great Teaching by Design
From Intention to Implementation in the Visible Learning Classroom
2021 || Paperback || John Hattie e.a. || SAGE
In Great Teaching by Design, the authors explore what future and new teachers need to know and should know about teaching in today's classrooms.
maandag verzonden
Kennisrijk kansrijk
Naar een curriculum voor diepe denkers
2025 || Paperback || Tim Surma e.a. || Lannoo Campus
In het hedendaagse onderwijsdebat wordt vaak gepleit voor vaardigheden en creativiteit, maar de basis blijft onmiskenbaar: kennis is de sleutel tot complex denken en onderwijskansen voor iedereen.Door middel van concrete praktijkvoorbeelden en recent onderzoek toont Kennisrijk kansrijk hoe kennisrijke curricula bijdragen aan leerwinst en diepgaand begrip. Het is een essentiële gids voor onderwijsprofessionals die evidence-based willen werken aan sterkere leerplannen en beleid.
maandag verzonden
Feedback
om leren zichtbaar te maken
2019 || Hardcover || John Hattie e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en
leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk
van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.
Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een
effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven
structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback
vormen. Daarbij baseren ze zich op ond...
maandag verzonden
Leren zichtbaar maken
Beknopte uitgave
2017 || Paperback || John Hattie || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Maak kennis met de visie van onderwijswetenschapper John Hattie. In deze beknopte uitgave van Leren zichtbaar maken vindt u zijn belangrijkste ideeën terug. Hatties centrale boodschap luidt: weet welke impact u heeft op het leren van uw leerlingen. Kijk naar uw onderwijs door de ogen van uw leerlingen en leer hen hun eigen leraar te worden.
Hattie baseert zijn visie op meta-analyses die hij verrichtte op duizenden onderwijsonderzoeken, met als centrale vraag: wat heeft grote impact op het ver...
maandag verzonden
Feedback om leren zichtbaar te maken - beknopte uitgave
2021 || Hardcover || John Hattie e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback
en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.
Dit boekje is de beknopte uitgave van het boek Feedback om leren zichtbaar te maken. De auteurs geven aan hoe je je lesgeven zo kunt inrichten dat het de best mogelijke basis vormt voor feedback. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grot...
The Distance Learning Playbook for School Leaders
Leading for Engagement and Impact in Any Setting
2020 || Paperback || Douglas Fisher e.a. || SAGE
Teaching Mathematics in the Visible Learning Classroom, High School
2021 || Paperback || John T. Almarode e.a. || SAGE
How can teachers generate those lightbulb "aha" moments of understanding for their students? This book helps to answer that question by showing Visible Learning strategies in action in high-impact mathematics classrooms.
Collective Student Efficacy
Developing Independent and Inter-Dependent Learners
2021 || Paperback || John Hattie e.a. || SAGE
This book is based on one of the most important influences on student learning: teachers who believe that they can improve their students' achievements. Along with this, the book explores the notion that this powerful belief can also exist between students, enhancing their achievements but also preparing them for real world encounters and job demands.
The Distance Learning Playbook for College and University Instruction
Teaching for Engagement and Impact in Any Setting
2020 || Paperback || Douglas Fisher e.a. || SAGE
First, let's commend ourselves: how in the midst of a pandemic we faculty stepped up at record speed to teach in such a foreign learning environment. Try we did, adapt we did, and learn we did. But to be clear, and we already recognize this, this past spring was less about distance learning and more about crisis teaching.
This time around we have the opportunity to be much more purposeful and intentional, and that’s where The Distance Learning Playbook for College and University Instru...