Feedback

om leren zichtbaar te maken

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
56,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 53,20 i
+
Bestel
ISBN: 9789461182654
Uitgever: Bazalt Educatieve Uitgaven
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: John Hattie Shirley Clarke
Druk: 1
Pagina's: 200
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
NUR: Educatieve uitgaven algemeen

Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en

leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk

van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.

Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een

effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven

structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback

vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote

expertise in het lesgeven.

Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:

• de invloed van feedback,

• het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,

• feedback van leerling naar leraar,

• feedback van leerlingen onderling,

• de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.

Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal

bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van

John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische

ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor

leraren op elk gebied en in elke fase.