Zoekfilters
› Boom uitgevers Den Haa... (7)
› Boom (3)
› Wolters Kluwer Nederla... (3)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (19)
morgen verzonden
Basisboek aanpak schulden / Druk 2
2021 || Paperback || Nadja Jungmann e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geeft een overzicht van de nieuwe wetgeving (2020-2021) omtrent de aanpak van schuldenproblematiek en incasso;
- bestrijkt de aanpak van schulden over de gehele linie, van preventie tot curatie;
- juridische basiskennis gecombineerd met kennis over hoe geldzorgen doorwerken op gedrag.
Schuldenproblematiek is een grote maatschappelijke kwestie: één op de vijf huishoudens in Nederland heeft risicovolle of problematische schulden. Basisboek aanpak schulden reikt studenten alle relevante info...
morgen verzonden
Juridische basisvaardigheden / Druk 4
2018 || Paperback || C.L. Hoogewerf e.a. || Boom uitgevers Den Haag
Wie aan een juridische opleiding begint, ontkomt er niet aan dat hij of zij veelvuldig een juridische casus op moet lossen. In dit boek staat het casusoplosmodel centraal zoals het in de opleiding HBO-Rechten van de Hogeschool van Amsterdam wordt aangeboden. Het boek biedt de beginnende student een praktisch handvat voor het oplossen van juridische vraagstukken en het presenteren van die oplossing. Door de vele voorbeelden in de tekst en de uitwerkingen bij de opdrachten is dit boek uitermate...
morgen verzonden
Ethiek en recht in kort bestek / Druk 5
2020 || Paperback || Edward Schotman || Boom uitgevers Den Haag || met inkijkexemplaar
In Ethiek en recht in kort bestek worden kort de belangrijkste stromingen in de ethiek belicht en de relatie die deze stromingen hebben met het recht. Het is geschreven voor HBO-Rechten studenten. Het uitgangspunt van het boekje is de gedachte dat inzicht in de ethiek hen zal helpen het recht beter te begrijpen. Daarnaast is het leuk en waardevol om iets van ethiek te weten. Ethiek stimuleert het denken over wie je bent of wilt zijn en het verruimt de blik op de wereld.
Het eerste hoofdstuk i...
morgen verzonden
Design Thinking / Druk 2
2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...
morgen verzonden
Professionele gespreksvoering met MyLab / Druk 3
2022 || Paperback || Martin Reekers e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Vakkennis alleen is niet meer voldoende als je goed wilt zijn in je vak. Instrueren, coachen, leidinggeven, onderhandelen of een professionele mening uitdragen vragen om goede communicatievaardigheden. Dit boek leert je effectief communiceren aan de hand van relevante theorie en tal van voorbeelden uit de praktijk.
Professionele gespreksvoering bestaat uit drie delen. In het eerste deel worden de basisregels van professionele gespreksvoering uitgelegd. Deel twee gaat in op complexe gespreksva...
morgen verzonden
Wat is onderzoek? / Druk 7
2022 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het is belangrijk dat studenten leren om een betrouwbaar antwoord te vinden op (onderzoeks)-vragen. Uiteraard begint dat bij oefenen met onderzoek doen. Wat is onderzoek? biedt een complete en heldere inleiding op kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. Wat is onderzoek bevat de theorie en praktijkvoorbeelden waarmee uw studenten hun onderzoek kunnen starten. Het neemt de student aan de hand om stap voor stap de onderzoeksvaardigheden te leren.
Wat is onderzoek? maakt het ingewikkel...
morgen verzonden
Gespreksvoering in de juridische praktijk / Druk 4
2021 || Paperback || Victoria van den Doel e.a. || Coutinho || ook als eBook
Helder advies uitbrengen als adviseur bij de gemeente. Slecht nieuws vertellen aan een cliënt als medewerker schuldhulpverlening. Bemiddeling als juridisch medewerker op een advocatenkantoor. Een (sociaal)jurist krijgt te maken met uiteenlopende gesprekssituaties. Gespreksvoering in de juridische praktijk introduceert de belangrijkste vaardigheden en technieken die bij een-op-een, groeps- en online gesprekken van pas komen.
Gespreksvoering in de juridische praktijk start met inleidende theor...
morgen verzonden
Bestuursrecht / Druk 6
2022 || Paperback || W.M.B. Elferink e.a. || Boom uitgevers Den Haag || met inkijkexemplaar
Dit boek is geschreven voor de hbo-student die tijdens zijn opleiding kennismaakt met de eerste beginselen van het bestuursrecht. Het behandelt op leesbare en toegankelijke wijze alle belangrijke onderwerpen van het bestuurs(proces)recht en kenmerkt zich door een heldere opbouw. De auteurs hebben gekozen voor een praktische benadering van de stof met veel krantenartikelen, jurisprudentie en voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Op deze wijze krijgt de student de stof op een leesbare en toeg...
morgen verzonden
Vreemdelingenrecht begrepen / Druk 4
2023 || Paperback || Parviz Samim e.a. || Boom uitgevers Den Haag
Dit boek laat studenten kennismaken met de wereld van het vreemdelingenrecht. De kernzaken van het vreemdelingenrecht worden in voor de studenten toegankelijke taal uitgelegd. Ook wordt gebruikgemaakt van vele praktische voorbeelden. Een deel van deze voorbeelden is fictief, een ander deel is gebaseerd op rechterlijke uitspraken. Zodoende weten studenten hoe het vreemdelingenrecht in de praktijk wordt toegepast. Voorts worden verschillende ingewikkelde vreemdelingenrechtelijke onderwerpen sch...
morgen verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...