Studieboeken (23)
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
morgen verzonden
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap / Druk 100
2010 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
morgen verzonden
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar ||
top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
Principes van marketing met MyLab / Druk 8
2021 || Paperback || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.
Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de...
morgen verzonden
Online marketing, de essentie met MyLab / Druk 2
2022 || Paperback || Nino Adamo e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Online marketing is niet meer weg te denken uit het marketingvak. Voor elke onderneming kan online marketing een belangrijke rol spelen in het bereiken en behouden van klanten. De afgelopen jaren is online marketing geëvolueerd tot een volwassen vakgebied dat voortdurend in beweging is. Er ontstaan steeds nieuwe trends en aanvullende mogelijkheden om de relatie met de klant aan te gaan en te verdiepen.
Online marketing, de essentie geeft een compleet overzicht van het vakgebied en beschrijft...
morgen verzonden
Operationeel personeelsmanagement / Druk 6
2023 || Paperback || Irene Schoemakers e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Praktijkgericht en volledig aangepast aan nieuwe ontwikkelingen op het gebied van personeelsmanagement;
• logisch opgebouwd met delen die elk apart bestudeerd kunnen worden;
• met uitgebreide online ondersteuning.
Operationeel personeelsmanagement biedt toekomstige personeelsmanagers duidelijke, praktijkgerichte uitleg over de functie van goed personeelsbeleid in een modern bedrijf. In het boek staat het praktische, uitvoerende personeelswerk binnen bedrijven en organisaties centraal....
morgen verzonden
Design Thinking / Druk 2
2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...
morgen verzonden
Grondslagen van de marketing / Druk 10
2022 || Hardcover || Bronis Verhage e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De meest gebruikte inleiding in het vakgebied marketing;
- toegankelijk en volledig, veel praktijkvoorbeelden;
- aandacht voor actuele marketing onderwerpen.
Grondslagen van de marketing van prof. dr. Bronis Verhage is de meest gebruikte inleiding in het hoger onderwijs voor marketing. Deze gerenommeerde auteur slaagt er als geen ander in studenten passie voor het vak bij te brengen. Ze leren hoe ze creatieve ideeën en de juiste klantgerichte houding ontwikkelen voor een uitdagend, commerc...