Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (9)
morgen verzonden
Beleid voeren in het onderwijs - De lerareneditie
2025 || Paperback || Luc De Man || Politeia
De herkenbare thematische cahiers uit de reeks beleidvoerend vermogen creëerden de laatste jaren een blijvende impact op het onderwijsgebeuren. Met actualiteitswaarde en open debat als de belangrijkste criteria. Toonaangevende auteurs staan borg voor een bewust samengaan van zowel visiebepalende bijdragen als praktijkgerichte onderwerpen. De bijdragen zijn telkens opnieuw een frisse bron van inspiratie voor betrokkenen van alle onderwijsniveaus van het leerplichtonderwijs.
Het ontwikkelen va...
morgen verzonden
Schoolleiderschap in ontwikkeling
2025 || Paperback || Geertrui De Ruytter e.a. || Politeia
morgen verzonden
Architectuur maakt school
een complexe relatie in evolutie
2025 || Paperback || Marianne Coopman e.a. || Politeia
Abonnement op de reeks
Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.
In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij heden...
morgen verzonden
De leraar is een team
samenwerkingsvormen als hefboom tot leren
2025 || Paperback || Els Gallin e.a. || Politeia
Abonnement op de reeks
Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.
In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij hed...
morgen verzonden
Van planlast naar planlust
over het belang van plannen op school
2025 || Paperback || Marc Van Den Brande e.a. || Politeia
‘Er is een plan nodig’ of ‘We moeten dit plannen’, het zijn nog niet de meest populaire zinnen in onderwijs. Een schoolontwikkelingsplan, een ICT-plan, een beleidsplan, een verbeterplan … We horen onderwijsprofessionals vaker zuchten dan vrolijk lachen als ze aan het planningsproces willen beginnen.
En toch: het kan anders. Plannen is geen louter administratief werk waar je op een bepaald moment ‘aan begint’. Plannen doe je de hele dag door, in je hoofd, in gesprekken, in overl...
morgen verzonden
Elke school socialiseert
vele wegen naar burgerschap
2025 || Paperback || Kris Denys e.a. || Politeia
morgen verzonden
Data-wijs onderwijs
omarmen of eromheen lopen?
2025 || Paperback || Marianne Coopman e.a. || Politeia
Onderwijs wordt overrompeld door nieuwe technologieën die toegang en toepassingen met een comfortabele gebruiksvriendelijkheid commercieel interessant maken. Met daaraan gekoppeld de vragen en noden vanuit het onderwijsveld, die vaak gaan over de vraag of en hoever je wel meegaat met nieuwe tendensen. Ben je een early adopter of eerder een afwachtende pragmaticus? Of een overtuigde non-believer? Omarmen of eromheen lopen dus.
Dit themanummer bespreekt technologische innovatie in het onderwij...
morgen verzonden
Over mobiliteit
2025 || Paperback || Marc Van Den Brande e.a. || Politeia
morgen verzonden
Teamzorg is zelfzorg
werken in een gezonde schoolcultuur
2025 || Paperback || Geertrui De Ruytter e.a. || Politeia
Abonnement op de reeks
Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.
In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij heden...