Haagse Hogeschool (HHS) (6)

40,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 38,00
+
Bestel

Ernstige Reken-Wiskundeproblemen en Dyscalculie BAO

2011 || Paperback || Mieke van Groenestijn || Koninklijke Van Gorcum

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. Het ministerie van OCW heeft in 2008 een subsidie toegekend om het protocol te ontwikkelen.

Het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (protocol ERWD) ...

53,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Wat je speelt ben je zelf / Druk 1

2018 || Paperback || L. van der Poel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde.De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelder...

51,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 48,93
+
Bestel

Kiezen voor het jonge kind / Druk 2

Handboek voor het werken met jonge kinderen

2019 || Paperback || Helma Brouwers || Coutinho || ook als eBook

Kiezen voor het jonge kind helpt aankomende leerkrachten en kleuterbegeleiders alle competenties te verwerven die nodig zijn om met het jonge kind te werken. Het boek biedt een compleet overzicht van ontwikkelingen die zich - nationaal en internationaal - op dit vakgebied afspelen en van alle aspecten waar leerkrachten en begeleiders in de praktijk concreet mee te maken krijgen. Het boek bestaat uit drie delen.

De inzichten op het gebied van goed onderwijs aan het jonge kind zijn aan verander...

40,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Begrijpen met je handen / Druk 4

Een andere kijk op kind en creativiteit

2021 || Paperback || Sabine Plamper e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Als kinderen ‘mooi tekenen’ vinden we dat prachtig. Maar de eerste jaren ‘krassen ze alleen maar’. Veel volwassenen begrijpen niet wat kinderen aan het doen zijn als ze krassen, smeren of eindeloze lijnen trekken. Of waarom oudere kinderen vaak moeilijk te motiveren zijn om te gaan tekenen of schilderen − net zoals veel volwassenen trouwens. 

Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag ‘iets creatiefs willen doen’ met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurpl...

38,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 36,58
+
Bestel

Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw / Druk 2

2017 || Paperback || Frea Janssen-Vos e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Met 'Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw' komt de wereld de klas binnen. Een aanbod van betekenisvolle activiteiten en actuele thema's, daar begint het allemaal mee. Wat daar aan te leren valt en hoe daarin steeds wordt gezocht naar het spel als context voor leren en ontwikkelen wordt in inspirerende praktijkverhalen en vanuit de nieuwste ideeën over spel uitgewerkt.

Dit vraagt leraren en pedagogisch medewerkers met oog voor het spel van jonge kinderen en met vaardigheden om daari...

29,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,41
+
Bestel

Luister je wel naar mij? / Druk 22

Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar

2020 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP || met inkijkexemplaar

Gesprekken met kinderen voeren we allemaal. Voor leerkrachten, hulpverleners voor kinderen en gezinnen of voor (jeugd)artsen is het voeren van gesprekken met kinderen een kerntaak.

In Luister je wel naar míj? beschrijft Martine Delfos hoe gesprekken met kinderen van vier tot en met twaalf jaar gevoerd kunnen worden. Hoe krijg je ze aan de praat over wat hen bezighoudt? Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd v...