Resultaten (4)
morgen verzonden
Gespreksvoering / Druk 5
Basisvaardigheid voor gespreksmodellen
2020 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Relevant voor alle hbo-en wo-opleidingen;
• kan uitstekend gebruikt worden voor zelfstudie;
• systematische aanpak zorgt voor een hoog niveau van gespreksvaardigheid.
Gespreksvoering - Basisvaardigheden en gespreksmodellen leert studenten hoe zij de effectiviteit van hun gesprekken kunnen vergroten en een hoog niveau van gespreksvaardigheid bereiken.
Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel belicht de basisvaardigheden die je bij het voeren van gesprekken moet beheersen. A...
morgen verzonden
PM-reeks Effectieve communicatie voor managers en leidinggevenden
2011 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Boom
In dit boek wordt besproken hoe leidinggevenden hun `gesprekstechnieken` kunnen gebruiken om het functioneren van henzelf en dat van de organisatie te verbeteren. Dit boek sluit aan bij de managementtheorie van Taylor. Het verklaart hoe communicatie en managementproblemen kunnen worden opgesplitst in delen. Daardoor ontstaat een duidelijk overzicht. Dit helpt om gestructureerd te werken aan de oplossing van die problemen.
Om de verschillende gesprekstechnieken effectief te kunnen toepassen, is...
Gespreksvoering / Druk 6
2026 || Paperback || H.T. van der Molen e.a. || Noordhoff
morgen verzonden
Psychological Communication / Druk 2
Theories, Roles and Skills for Counsellors
2020 || Paperback || G. Lang e.a. || Boom
This book combines relevant theoretical insights and concrete communication skills necessary for effective counselling and coaching. The authors first explore the helper’s basic attitude. Secondly, they discuss views from client-centred, cognitive behavioural and social learning theories that are important for good helping.
Bridging theory and practice they describe the helper in four roles: confidant, communicative detective, teacher, and coach. The helper uses these roles within a three s...