Zoekfilters
Resultaten (19)
morgen verzonden
Purchasing Pro
De ROI van duurzame leveranciersrelaties voor managers, sales en inkoopprofessionals
2024 || Paperback || Stefaan Hoflack || Lannoo || met inkijkexemplaar
Inkopen tussen bedrijven worden onterecht beschouwd als een competitie, waarbij inkopers streven naar maximale besparingen ten koste van aanbieders en leveranciers. Aan de hand van veel voorkomende valkuilen toont Stefaan Hoflack aan wat mis kan lopen bij professionele inkopen. Hij verlegt de focus van savings naar een constructieve aanpak; via een handig stappenplan kan je meerwaarde creëren voor alle betrokken partijen.
morgen verzonden
Betrokken eigenaars, sterke familiebedrijven
Gids voor geëngageerde ondernemers
2021 || Paperback || Jozef Lievens || Lannoo
Wat kunnen eigenaars doen om het familiebedrijf succesvol te maken?
Moet elk bedrijf wel een eigenaarsvisie hebben?
Waarom is ook het eigenaar zijn een (bij)beroep? Familiebedrijven presteren beduidend beter dan niet-familiebedrijven. Een belangrijke factor in dat succes is de eigendom, die de familie een hefboom geeft om een sterk bedrijf uit te bouwen. Maar waarin schuilt die kracht net? Dit boek biedt voor het eerst een inkijk op de rol die eigendom speelt in het succes van familiebedrijve...
morgen verzonden
Praktijkboek strategie
routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie
2012 || Paperback || Aimé Heene e.a. || Lannoo
Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Moet je onderneming een missie hebben? Hoe bepaal je strategische prioriteiten? Waarvoor dient een SWOT? Hoe leer je opportuniteiten ontdekken? Is het soms niet beter om een product af te stoten? Hoe zet je een strategie het best om in een actie? Strategiebepaling blijkt vaak moeilijker dan gedacht. Bij managers is de verleiding groot om snel te grijpen naar modieuze concepten. Bedrijven missen vaak een solide basis om te beslis...
morgen verzonden
Why now?
Omdat je prospects gisteren al klant hadden moeten zijn
2022 || Paperback || Michael Humblet || Lannoo
Verkoop is ingrijpend veranderd in de laatste jaren. Maar zijn je verkopers dat ook? Hoe is het gesteld met je verkoopstechnieken? Naast digitale schaalbaarheid ligt de snelheid en ritme van verkoop helemaal anders dan een tijd geleden. Succesvolle ondernemingen hebben manieren gevonden om hiermee om te gaan en er zelfs op te anticiperen. Dit boek bouwt op ervaring met meer dan 350 ondernemingen die aan hun verkoopsstrategie hebben gesleuteld. Het toont de ideale architectuur van ieder salesv...
morgen verzonden
Digital at Heart
How to lead the human centric digital transformation
2022 || Paperback || Stijn Viaene e.a. || Lannoo
De broodnodige digitale transformatie die organisaties en bedrijven moeten maken, zorgt voor spanning en onzekerheid bij velen. Meer dan de nieuwste technologieën vinden en toepassen, is het immers zaak om interne processen te stroomlijnen en de organisatie aan te passen aan nieuwe manieren van werken. Het succes hangt grotendeels af van de bereidheid van alle werknemers om mee te stappen in dit proces en dus in welke mate organisaties erin slagen om de mindset en de cultuur binnen het bedri...
The Growth Paradox
Why growing slows down and hurts companies and what to do about it
2024 || Paperback || Matty Paquay || Lannoo
The Growth Paradox describes the phenomenon of growing pains. When a business grows rapidly, it tends to slow itself down. How can this be prevented? Is there anything that can be done about it? Absolutely, and this book helps you with that! In eleven chapters, it explains in clear language what the most common growing pains are and how to address them. Assumptions are debunked, myths are busted, problems are explained, and solutions are provided. Every company has the potential to become a g...
morgen verzonden
De groeiparadox
Waarom groeien ondernemingen afremt en pijn doet. En wat eraan te doen.
2023 || Paperback || Matty Paquay e.a. || Lannoo
HOE HOUD JE ALLE BORDJES IN DE LUCHT?
PAST JOUW ONDERNEMINGSVERHAAL OP EEN BIERVILTJE?
CONCURRENTEN, WELKE CONCURRENTEN? De Groeiparadox beschrijft het fenomeen van groeipijnen. Als een onderneming sterk groeit, heeft ze namelijk de neiging zichzelf af te remmen. Hoe valt dit te voorkomen? Is daar iets aan te doen? Jazeker en dit boek helpt je daarbij! In elf hoofdstukken wordt in heldere taal uitgelegd wat de meest voorkomende groeipijnen zijn en hoe je ze kunt aanpakken. Vanzelfsprekendhede...
morgen verzonden
Doe, dump of delegeer
Slim loslaten voor leidinggevenden
2024 || Paperback || Rik Moons || Lannoo
Als leider is er maar één manier om efficiënter én effectiever te werken: delegeren. Denk hierbij aan heel praktische taken zoals het maken van verslagen en opzoekwerk verrichten. Maar ook het optimaliseren van bestaande procedures of het bedenken en uitwerken van totaal nieuwe projecten kan je delegeren. Maar delegeren is complex en vraagt vertrouwen, durf en opvolging.
In dit boek vind je tal van handvaten en anekdotes uit de praktijk die jou leren loslaten. Soms ben je zelfs genoodzaak...
morgen verzonden
AI, de hype voorbij
Alles waar we om geven beter maken
2024 || Paperback || Jackie Janssen || Lannoo || met inkijkexemplaar
AI, de hype voorbij verkent de automatiseringsmogelijkheden die artificiële intelligentie (AI) biedt, maar kijkt ook verder naar het potentieel om organisaties van grond af aan te transformeren. Dit boek gaat dieper in op alledaagse toepassingen van AI, zoals navigatiesystemen in auto's, gepersonaliseerde aanbevelingssystemen op streamingplatforms, en diagnose-tools in de gezondheidszorg. Aan de hand van persoonlijke verhalen en praktijkvoorbeelden schetst het een positief beeld van de toeko...
morgen verzonden
De klantendriehoek - nieuwe editie
Moeilijke klanten bestaan niet
2023 || Paperback || Philip van Kelst || Lannoo || met inkijkexemplaar
Klanten accepteren niet meer dat hun nood aan helderheid, juiste informatie, houvast, structuur, respect en contact genegeerd wordt. Daardoor worden ze 'moeilijke klanten'. De klantendriehoek biedt een eenvoudig en herkenbaar model voor een duurzaam klantencontact. Je ontwikkelt je gevoeligheid voor de signalen en noden van de klant en je krijgt concrete handvatten mee om er flexibel op in te spelen. Je verwerft vaardigheden om agressie bij klanten te hanteren én te voorkomen. Het mode...