Zoekfilters
› Social Work (11)
› PABO (7)
› Technische Bedrijfskun... (6)
» Toon alle opties (62)
› Aardrijkskunde (5)
› Engels (5)
› Geschiedenis (5)
› Logopedie (5)
› Management in de Zorg (5)
› Natuurkunde (5)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
› Ad Pedagogisch Educati... (4)
› Bouwkunde (4)
› Built Environment (4)
› Duits (4)
› Ergotherapie (4)
› ICT Service Management (4)
› Leraar Duits (4)
› Leraar Engels (4)
› Leraar Frans (4)
› Leraar Spaans (4)
› Nederlands (4)
› Vaktherapie (4)
› Wiskunde (4)
› Ad Engineering (3)
› Ad Maintenance & Mecha... (3)
› Engineering (3)
› Finance & Control (3)
› Frans (3)
› Leraar Basisonderwijs (3)
› Leraar Gezondheidszorg... (3)
› Leraar Nederlands (3)
› Maatschappijleer (3)
› Maintenance & Mechanic... (3)
› Management (3)
› Maritiem Officier (3)
› Mechatronica (3)
› Mens en Techniek (3)
› Ruimtelijke Ontwikkeli... (3)
› Toegepaste Psychologie (3)
› Werktuigbouwkunde (3)
› Accountancy (2)
› Ad Management (2)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Smart technology (2)
› Ad Zorg en Technologie (2)
› Algemene- en Bedrijfse... (2)
› Applied Data Science &... (2)
› Automotive (2)
› Bedrijfskunde (2)
› Business IT & Manageme... (2)
› Civiele Techniek (2)
› Communicatie (2)
› Finance, Tax and Advic... (2)
› Fysiotherapeut (2)
› HBO-ICT (2)
› Industrieel Product On... (2)
› Leraar Geschiedenis (2)
› Leraar Wiskunde (2)
› Mondzorgkunde (2)
› Pedagogiek (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Smart technology (2)
› Sociaal-Juridische Die... (2)
› Theologie (2)
› Management algemeen (11)
› Technische en nautisch... (5)
› Educatieve uitgaven al... (4)
» Toon alle opties (10)
Studieboeken (91)
vandaag verzonden
Psychologische gespreksvoering / Druk 18
Een basis voor hulpverlening
2021 || Paperback || Gerrit Lang e.a. || Boom
Psychologische gespreksvoering combineert een toegankelijk geschreven overzicht van relevante theorie met concrete gespreksvaardigheden, die worden verduidelijkt met vele praktijkvoorbeelden. Na een bespreking van de algemene gezindheid van de hulpverlener tegenover de cliënt worden aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en de sociaal-leertheoretische benadering van de persoon belicht. Vervolgens worden de vier rollen voor de hulpverlener verder uitgewerkt: vertrouwensf...
morgen verzonden
Medische basiskennis / Druk 6
2020 || Paperback || Frans Verstappen || Boom
Binnen het brede veld van de steeds verder ontwikkelde geneeskundige kennis geeft Medische Basiskennis een integraal overzicht van de hoofdzaken over gezondheid en ziekte, samengebracht in een goed bestudeerbaar boek van beperkte omvang.
Medische Basiskennis beschrijft de basisprocessen van het menselijke lichaam in inleidende hoofdstukken over celbiologie, algemene pathologie en immunologie. Daarna volgen hoofdstukken met als onderwerp een veelvoorkomende chronische aandoening. Deze verschaf...
vandaag verzonden
Voortstuwingsinstallaties
2020 || Paperback || Jan Kooijman || STC Publishing
Al vele jaren wordt het boek Voortstuwingsinstallaties gebruikt, door vele studenten in het zeevaartonderwijs. Om tegemoet te komen aan de eisen en wensen van docenten en studenten van nú, heeft STC Publishing het initiatief genomen het boek geheel inhoudelijk te herzien zodat het weer recht doet aan de huidige stand van de techniek, waardoor het weer volledig aansluit bij de onderwijseisen van deze tijd.
De werking en constructie van twee- en vierslagmotoren, maar natuurlijk ook brandstof...
vandaag verzonden
Materiaalkunde met MyLab / Druk 9 (Herziene editie)
2020 || Paperback || Kenneth G. Budinski e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Als gouden standaard in de markt geeft Materiaalkunde een volledig overzicht van het vakgebied. In het boek komen alle belangrijke materialen aan de orde die toegepast worden in werktuigbouwkundige constructies, zoals metalen, kunststoffen en keramiek.
Per materiaalgroep behandelen de auteurs:
- de belangrijkste eigenschappen;
- de manier van verwerking;
- de beperkingen;
- de belangrijkste keuzeaspecten met betrekking tot constructies;
- de manier van specificatie in een technische tekening ...
vandaag verzonden
Business Model Shifts / Druk 1
6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
2020 || Hardcover || P. W. van der Pijl || Boom || ook als eBook
‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!
Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een were...
vandaag verzonden
Zoals verwacht loopt alles anders
Een nieuwe visie op omdenken
2020 || Paperback || Berthold Gunster || Omdenken || met inkijkexemplaar
Omdenken betekent in essentie dat je van een probleem een mogelijkheid maakt. Je creëert iets nieuws dankzij het probleem, bijvoorbeeld als je de wind tot bondgenoot maakt bij windmee-fi etstochten. Daarin verschilt het van oplossen, waarmee je het probleem slechts wegneemt, bijvoorbeeld als je een lekke band plakt.
Dit praktische boek leert je wat je kunt doen als je met een probleem wordt geconfronteerd. Het is een handleiding waarmee je een probleem kunt laten verdwijnen of (in sommige ge...
vandaag verzonden
De zeven eigenschappen voor effectieve studenten
2021 || Paperback || Sean Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
In de zeven eigenschappen voor effectieve studenten geeft Sean Covey, aan de hand van de eigenschappen uit het wereldberoemde boek van zijn vader, praktische tips en inzichten om met succes je studie te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten. Door met het eind voor ogen te beginnen, blijf je tot het eind betrokken, en houd je het beter vol. Je maakt beter onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en balanceert studie en plezier, met geweldige prestaties als resultaat. Leer de ...
vandaag verzonden
De inzet van touchpoints / Druk 2
Moderne mediaplanning
2020 || Paperback || Renée van Zijl || Econtentenzo || met inkijkexemplaar
Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht v...
vandaag verzonden
Luister je wel naar mij? / Druk 23
Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar
2020 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP || met inkijkexemplaar
Gesprekken met kinderen voeren we allemaal. Voor leerkrachten, hulpverleners voor kinderen en gezinnen of voor (jeugd)artsen is het voeren van gesprekken met kinderen een kerntaak.
In Luister je wel naar míj? beschrijft Martine Delfos hoe gesprekken met kinderen van vier tot en met twaalf jaar gevoerd kunnen worden. Hoe krijg je ze aan de praat over wat hen bezighoudt? Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd v...
vandaag verzonden
Statica met MyLab / Editie 14
14e editie
2020 || Paperback || Russell Hibbeler || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Statica is een standaardwerk voor dit onderwerp, met de didactische kwaliteiten waar Russel C. Hibbeler beroemd om is binnen het vakgebied. De principes van de statica worden toegepast op situaties die aanvankelijk eenvoudig zijn en vervolgens steeds ingewikkelder worden. In het boek zijn honderden nieuwe vraagstukken en illustraties toegevoegd. De theorie is aangevuld met talloze praktische voorbeelden en met aansprekende en fraai geïllustreerde vraagstukken.
Didactische kenmerken:
Veel ver...