Studieboeken (54)
Conflictmanagement en mediation / Druk 4
Onderhandelen en mediation
2025 || Paperback || Martin Euwema e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Conflictmanagement in theorie én praktijk;
- hanteert het 7-I-model voor conflictanalyse en veel aandacht voor interventie en mediation;
- kennismaking met Tafel van Tien en Conglomeraat conflictgedrag.
Conflictmanagement en mediation leert studenten, trainers en andere professionals op een positieve manier met conflicten om te gaan en eventuele schade als gevolg ervan te beperken. Het boek biedt een belangrijke theoretische basis voor conflictmanagement en geeft tegelijkertijd handvatten ...
Introductie in management / Druk 5
2025 || Paperback || Peter Thuis || Noordhoff || ook als eBook
- Laagdrempelige inleiding in Management & Organisatie;
- compact en helder geschreven;
- met zeer herkenbare voorbeelden uit de Benelux-praktijk.
Introductie in management is een laagdrempelige kennismaking met dit vakgebied. Het compacte studieboek leidt de student door de theorie aan de hand van de bekende managementvaardigheden: plannen, organiseren, leidinggeven en beheersen. Het aansprekende beeldmateriaal, de herkenbare voorbeelden en de heldere schrijfstijl maken het boek zeer toegank...
maandag verzonden
Experience Management and XLA® Foundation
2025 || Paperback || XLA Institute || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
"Enhance your expertise in customer experience management with our two-day certified Experience Management (XM) and Xperience Level Agreement (XLA®) Foundation courseware. Tailored for professionals, this training offers an in-depth exploration of the XM and XLA® concepts, blending theoretical insights with practical applications.
Elevate your organization’s customer experience with the XM and XLA® Foundation course. This two-day training, followed by a multiple-choice exam, offers a com...
maandag verzonden
Projectmanagement op basis van ICB4 / Druk 5
2025 || Paperback || Bert Hedeman e.a. || Van Haren Publishing || met inkijkexemplaar
Deze geheel herziene versie vervangt de succesvolle vierde druk van dit handboek.
Ook deze nieuwe versie is bedoeld voor alle projectprofessionals, zoals projectmanagers, projectleiders en PMO-medewerkers, maar ook voor al diegenen die projecten moeten aansturen, zoals opdrachtgevers en andere leden van de projectstuurgroep.
De inhoud is gebaseerd op de Individual Competence Baseline version 4 (ICB4) van de International Project Management Association (IPMA) en op de Engelse uitgave Project M...
IKZ Integrale kwaliteitszorg en duurzaamheid / Druk 9
2025 || Paperback || Chris Bakker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;
- geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;
- aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.
IKZ – Integrale kwaliteitszorg en duurzaamheid verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bij...
maandag verzonden
Toponderhandelaars (Heruitgave)
2025 || Paperback || Maarten van Rossum e.a. || Uitgeverij Thema
Onderhandelen doen we dag in dag uit, en toch zijn er maar weinig mensen die zich er echt in bekwamen. Dit boek leert je hoe je uit elke onderhandeling meerwaarde kunt halen. En dat terwijl je de relatie verbetert met diegene met wie je onderhandelt.
Veel mensen zijn getraind op de theoretisch ‘juiste’ manier van onderhandelen, maar in de praktijk zie je vaak dat ze keuzes maken die helemaal verkeerd uitpakken. Irrationele keuzes. Toponderhandelaars voorziet in de behoefte aan concrete ad...
maandag verzonden
Wat ze je op het werk niet vertellen
Alles over soft skills
2025 || Paperback || Tom Goossens e.a. || Owl Press
Zijn er dingen die ze je op het werk niet vertellen? Zeker weten. Want werkgevers verwachten veel van de jonge professionals die uit de schoolbanken naar de arbeidsmarkt rollen. Ze gaan ervan uit dat je al een stevige basis hebt: een mix van vakkennis én soft skills. In dit boek staan je menselijke vaardigheden centraal, je soft skills.
Feedback geven, schrijven, pitchen, leidinggeven, plannen, presenteren, jezelf organiseren, samenwerken... Het is maar een greep uit de vele soft skills die ...
maandag verzonden
CommuniCraft
Taal, tools en technieken voor professionele communicatie
2025 || Paperback || Quinten Hiel e.a. || Owl Press
Op de werkvloer maakt sterke communicatie het verschil tussen overtuigen en over het hoofd gezien worden. CommuniCraft is dé gids voor iedereen die helder, doeltreffend en professioneel wil communiceren, zowel schriftelijk als mondeling.
Dit boek helpt je op weg naar krachtige e-mails, overtuigende presentaties en effectieve vergaderingen en sollicitatiegesprekken. Het biedt concrete tips, voorbeelden en oefeningen – met de nodige aandacht voor correcte taal, maar zonder in droge theorie t...
(De)polarisatie
Een paradoxale aanpak
2025 || Paperback || Ivo Brughmans || Boom
Maak polarisatie hanteerbaar met behulp van paradoxaal denken.
Hoe kunnen we weer met elkaar in verbinding komen als de kloof diep is en de afkeer groot?
Dat lukt enkel als we voorbij de inhoudelijke standpunten kijken naar de onderliggende drijfveren: de onuitgesproken waarden en behoeften waar het echt over gaat. De paradoxale aanpak gaat ervan uit dat er zelfs onder de meest extreme standpunten steeds een positieve kracht ligt. Deze kunnen zien en erkennen vormt de sleutel tot verbinding e...
Leading from the top
Veranderen en veranderen is drie
2025 || Paperback || Jesse Segers e.a. || Pelckmans uitgevers